Västmetron och nya zoner i Esbo

Moderator: Zonemakers

WildLynx
Posts: 77
Joined: 12 Aug 2015 14:19
Country: Finland

Re: Västmetron och nya zoner i Esbo

Post by WildLynx »

Nej, huset är väl gömt i grönskan på kartan. Inte lätt att se ens i verkligheten, visade det sig. Issue är nu uppdaterad med beskrivning och bilder! :-)
WildLynx
Posts: 77
Joined: 12 Aug 2015 14:19
Country: Finland

Re: Västmetron och nya zoner i Esbo

Post by WildLynx »

Nu har jag gjort en ny Google-karta med lite zonförslag i södra och mellersta Esbo för att underlätta jobbet för vår zonläggare. ;)

Tanken är att fylla på kartan med mera förslag anefter. Huvudidén just nu är att föreslå zoner som binder ihop områden med befintliga zoner med varandra så att det blir logiska cykel/vandringsrutter utan "återvändsgränder" och alternativ till olika långa rutter. I den här första versionen finns 14 förslag, i huvudsak i Bredvik/Bredstranden/Norra Hagalund-områdena, men också några strözoner annanstans.

Befintliga zoner är med i röd färg, alla förslag är gula. De flesta förslagen är försedda med en liten förklaring. Klicka på på zonens namn i vänsterspalten så visas den med sin förklaring på kartan!

Här är kartan: https://www.google.com/maps/d/u/0/viewe ... z=13&hl=sv
Munin
Zonemaker
Posts: 382
Joined: 25 Sep 2014 19:35
Country: Sweden
Location: Uppsala/Sweden

Re: Västmetron och nya zoner i Esbo

Post by Munin »

Tar mig en titt framöver. Har just nu rätt mycket på jobbet...men jag har inte glömt bort er ;) det är bra att ni lägger zonförslag, både här och i appen!

Turfa lungt!
WildLynx
Posts: 77
Joined: 12 Aug 2015 14:19
Country: Finland

Re: Västmetron och nya zoner i Esbo

Post by WildLynx »

Såja, nu har Västmetron äntligen öppnat (18.11) och det börjar vara bättre ordning kring de nybyggda stationerna. Jag gjorde nyss en Metro&Zon-bongningstur till alla de åtta nya stationerna. Fem av dem har redan zoner i närheten, och jag gjorde nu zonförslag i appen för de tre övriga. Alla zonförslagen i närheten av någon av ut/ingångarna till metron: "Lauttis" på Drumsö (namnet från köpcentret Lauttis), "BjörkAnd" på Björkholmen (stationen ligger vid Dykandsvägen) och "DownToMetro" i Hagalund (i trappan ner till en av ingångarna). De ser alla på Turfkartan ut som byggarbetsplatser, men jag stod i zonerna när jag gjorde förslagen och ritade zonen kring gröna gubben så platserna borde vara rätt. Jag lägger till dem på ett ungefär i Googlekartan också!

Här fotografier av platserna, som alla borde sitta rätt bra bland övriga zoner:

Lauttis:
Image

BjörkAnd:
Image

DownToMetro (En stor trappa med ett mellanplan ned till ingången, zonen mitt i trappan):
Image
Munin
Zonemaker
Posts: 382
Joined: 25 Sep 2014 19:35
Country: Sweden
Location: Uppsala/Sweden

Re: Västmetron och nya zoner i Esbo

Post by Munin »

Klart stationerna ska ha zoner :) Får se när jag hinner lägga ut dem...tack för förslagen och bilderna!

Turfa lungt!
Post Reply

Return to “Zones”