Taking zone ljud försvunnit

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Post Reply
Ita
Posts: 22
Joined: 14 Aug 2016 18:22
Country: Sweden

Taking zone ljud försvunnit

Post by Ita »

Hej!
För ett tag sedan försvann ljudet "Taking zone" och "Zone taken" när man pratar i telefon. Jag har fått fram ljudet vid två tillfällen när jag ringt tre olika samtal medan jag turfade. Ljudet hörs när man lyssnar på till exempel musik men inte längre när man pratar i telefon. Varför? Det är bra att höra när man går in i en zon när man pratar i telefon och telefonen är i fickan. Kan vi få tillbaks denna funktion? Varför har jag fått fram den vid två tillfällen när jag ringt flera samtal medan jag var ute och turfade?
/ Ita
User avatar
Changrila
Posts: 185
Joined: 01 Feb 2014 23:52
Country: Sweden
Contact:

Re: Taking zone ljud försvunnit

Post by Changrila »

Jag irriterar också mig på det där. Det hade varit fint att kunna prata i telefon, gå med hundarna och turfa samtidigt. Nu kan jag inte det längre, inte utan ett galet jäkla trassel med koppel och annat för att se så att jag verkligen är inne i zonerna. Att lyssna på musik eller liknande antar jag att är uteslutet om jag vill höra ifall zonerna tas. Det blir lite tråkigare att turfa såhär :(
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Taking zone ljud försvunnit

Post by Dacop »

Changrila wrote: 13 Dec 2017 00:10 Jag irriterar också mig på det där. Det hade varit fint att kunna prata i telefon, gå med hundarna och turfa samtidigt. Nu kan jag inte det längre, inte utan ett galet jäkla trassel med koppel och annat för att se så att jag verkligen är inne i zonerna. Att lyssna på musik eller liknande antar jag att är uteslutet om jag vill höra ifall zonerna tas. Det blir lite tråkigare att turfa såhär :(
För mig funkar det alldeles utmärkt att köra Spotify och Turf samtidigt, men vid telefonsamtal så försvinner allt ljud från Turf, då får man helt enkelt gissa att man stannat tillräckligt länge i zonerna. ;)
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
User avatar
Changrila
Posts: 185
Joined: 01 Feb 2014 23:52
Country: Sweden
Contact:

Re: Taking zone ljud försvunnit

Post by Changrila »

Dacop wrote: 13 Dec 2017 00:56
Changrila wrote: 13 Dec 2017 00:10 Jag irriterar också mig på det där. Det hade varit fint att kunna prata i telefon, gå med hundarna och turfa samtidigt. Nu kan jag inte det längre, inte utan ett galet jäkla trassel med koppel och annat för att se så att jag verkligen är inne i zonerna. Att lyssna på musik eller liknande antar jag att är uteslutet om jag vill höra ifall zonerna tas. Det blir lite tråkigare att turfa såhär :(
För mig funkar det alldeles utmärkt att köra Spotify och Turf samtidigt, men vid telefonsamtal så försvinner allt ljud från Turf, då får man helt enkelt gissa att man stannat tillräckligt länge i zonerna. ;)
Jösses, jag har varit borta från forumet lite väl länge känner jag nu! Meeen det är just vid telefonsamtal som det stör mig. Jag pratar mycket i telefon :roll:
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Taking zone ljud försvunnit

Post by Maqqan »

Changrila wrote: 20 Mar 2018 23:47
Dacop wrote: 13 Dec 2017 00:56
Changrila wrote: 13 Dec 2017 00:10 Jag irriterar också mig på det där. Det hade varit fint att kunna prata i telefon, gå med hundarna och turfa samtidigt. Nu kan jag inte det längre, inte utan ett galet jäkla trassel med koppel och annat för att se så att jag verkligen är inne i zonerna. Att lyssna på musik eller liknande antar jag att är uteslutet om jag vill höra ifall zonerna tas. Det blir lite tråkigare att turfa såhär :(
För mig funkar det alldeles utmärkt att köra Spotify och Turf samtidigt, men vid telefonsamtal så försvinner allt ljud från Turf, då får man helt enkelt gissa att man stannat tillräckligt länge i zonerna. ;)
Jösses, jag har varit borta från forumet lite väl länge känner jag nu! Meeen det är just vid telefonsamtal som det stör mig. Jag pratar mycket i telefon :roll:
Du får skaffa en smartklocka eller liknande, aviseringen skickas fortfarande. Får zone taken på min Garmin samtidigt som jag pratar i telefon :)
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”