TurfNav

pata
Posts: 26
Joined: 24 Jun 2011 07:25

TurfNav

Post by pata »

Hej,

Jag har skrivit en app som bland annat visar zoner på en karta tillsammans med navigeringsinformation.
Den är skriven för mig och min Samsung, vill ni testa den så gör det.

TurfNav hittas på Market.

Tänk på att i version 0.0.1 måste ni ange användarid för att era zoner skall visas som gröna, inte användarnamn.
Det och annat kommer eventuellt att åtgärdas i kommande versioner.

Ett känt fel är att vid rotering fram och tillbaka innan allt blivit uppdaterat orsakar stopp. Pre alpha ;)
Manualen wrote:Bäring, visar en linje från dig till markerad punkt.
Riktning, visar en linje i den riktning enhet pekar. När riktning sammanfaller med bäring är man på rätt spår.
Norr, pekar mot norr som en helt vanlig kompass.

Användarid, med rätt id markeras egna zoner med gröna flaggor. Id kommer att bytas ut mot användarnamn framöver.
Buffert, radien för den cirkel (med dig i centrum) som står för urvalet av zoner.
Ha skoj!
turfnav.png
turfnav.png (253.06 KiB) Viewed 4226 times
Last edited by pata on 15 Aug 2011 21:04, edited 3 times in total.
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: TurfNav pre alpha

Post by Drassen »

mkt intressant. vi kommer att kontakta dig när vi testat denna app.
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

[BUG] Hämta nya data

Post by Jojje »

Har man en gång hämtat data på ett ID så uppdateras inte zonerna när man hämtar data igen, fast man har blivit av med zoner eller tagit någon själv efter första datahämtningen.

Datum och tid på senaste hämtning blir korrekt, men den uppdaterar inte zonerna som blir oförändrade.

En tillfällig (klassisk turf-)lösning på detta är att rensa data för appen. Då blir det rätt när man hämtar data från sitt ID.
Bara en zon till
pata
Posts: 26
Joined: 24 Jun 2011 07:25

Re: [BUG] Hämta nya data

Post by pata »

Jojje167 wrote:Har man en gång hämtat data på ett ID så uppdateras inte zonerna när man hämtar data igen, fast man har blivit av med zoner eller tagit någon själv efter första datahämtningen.
Tack för din uppmärksamhet. Det och annat är fixat nu, jag testar dock det hela lite mer innan jag lägger ut uppdateringen.
pata
Posts: 26
Joined: 24 Jun 2011 07:25

Re: TurfNav pre alpha

Post by pata »

Nu ligger version 0.0.2 ute på Market.
pata
Posts: 26
Joined: 24 Jun 2011 07:25

Re: TurfNav

Post by pata »

Nu ligger version 0.0.3 ute på Market.
I den kan man välja att visa riktlinjerna eller inte. Jag märkte att de kunde röra sig lite väl hysteriskt på vissa enheter.
Leffman
Donator
Posts: 282
Joined: 16 Apr 2011 18:24

Re: TurfNav

Post by Leffman »

Trevlig app.

Lite idier på hur den skulle kunna utvecklas.

* Vore bra om man kunde markera flera zoner och se hur långt det blir mellan dessa.

* Man borde kunna ange valfri hastighet i settings och då även se ungefärlig tid till zonen.
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: TurfNav

Post by Arias »

Riktigt kul när folk utanför TurfCrew hjälper till med roliga verktyg av olika slag!
Image
pata
Posts: 26
Joined: 24 Jun 2011 07:25

Re: TurfNav

Post by pata »

Leffman wrote: * Vore bra om man kunde markera flera zoner och se hur långt det blir mellan dessa.
* Man borde kunna ange valfri hastighet i settings och då även se ungefärlig tid till zonen.
Bra ideer. Nu är jag hemma igen så bara det regnar så...
Leffman
Donator
Posts: 282
Joined: 16 Apr 2011 18:24

Re: TurfNav

Post by Leffman »

När man väljer vägbeskrivning så vore det grymt om man fick upp Navigon som ett alternativ.
Post Reply

Return to “Tredje Part”