Hur har det gått för Turf om 5 år ?

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

Leffman
Donator
Posts: 282
Joined: 16 Apr 2011 18:24

Hur har det gått för Turf om 5 år ?

Post by Leffman »

Lite funderingar om Turf, hur ser framtiden ut :roll:

Finns det många fler spelare då ?
Massor av zoner överallt ?
Är företaget uppköpt av någon jätte som tagit över och gjort ägarna till mångmiljonärer eller är spelet nerlagt ?
Har man fått med Iphone ?

Vad tror ni, hur ser det ut ?
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Hur har det gått för Turf om 5 år ?

Post by Jojje »

Eddy har ryggskott och går med rullator eftersom han aldrig fick någon skottkärra..
Bara en zon till
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Hur har det gått för Turf om 5 år ?

Post by Blabert »

Jojje167 wrote:Eddy har ryggskott och går med rullator eftersom han aldrig fick någon skottkärra..
Och Tomte som har skottkärra kämpar mot mig för att bli första Turf Titanen ;-)

Seriöst dock, hoppas och tror jag att Turf är mycket större än idag. Det finns zoner i många länder och på flera kontinenter och i-fånarna är nog också med i kampen. Turf firar ju ett år i dagarna och med tanke på hur utvecklingen gått hittils ser det ut som en lysande framtid :-)
Image
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Hur har det gått för Turf om 5 år ?

Post by Drassen »

Vad vi vill göra är enormt mycket..och att fler länder kommer med kan vi garantera framöver...sen hur snabbt det går vet man ju aldrig:)

Mkt intressant siande. Aktier finns dock inte att köpa ännu även om flera av er redan frågat:)
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Hur har det gått för Turf om 5 år ?

Post by Arias »

Turf kommer vara nerlagt om 5 år, jag kommer vara så överlägsen att alla tappar spellusten.
Image
User avatar
Saidfun
Posts: 45
Joined: 13 Dec 2010 08:59
Country: Sweden

Re: Hur har det gått för Turf om 5 år ?

Post by Saidfun »

Underbar tråd! :-)
Image
HTC Magic | SonyEricsson Xperia Arc | SonyEricsson X10 mini |HTC Wildfire | Sony Xperia S |
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Hur har det gått för Turf om 5 år ?

Post by Blabert »

Mitt siande var inte dåligt! Det gick snabbare än på fem år dock :-)

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Image
acachberga
Posts: 102
Joined: 31 Mar 2014 12:57
Country: Sweden

Re: Hur har det gått för Turf om 5 år ?

Post by acachberga »

Nu har det ju gått några år sedan första inlägget skrevs, men naturligtvis kommer Turf att finnas kvar. Till det magiska 5 år strecket är det nu kvar 2 år sedan just det första kom. Utvecklingen då? Ja om det rent tekniska vågar jag inte uttala mej. En del finesser kommer säkert, men lika intressant är antalet turfare. Tror att omsättningen alltid kommer att vara stor bland dom. Dom yngre, typ tonåringar, påverkar varandra "Jag ska också turfa", men sedan kommer andra intressen in och turfandet avtar/upphör. 20-30-åringarna skaffar familj och turfandet minskar naturligtvis. Jobb påverkar också, vidareutbildning &c. Antalet 40-50 åringar kommer nog att öka lite. Barnen har flyttat hemifrån, avancering inom jobbet är inte så lätt längre. "Behöver röra på mej", men när den värsta joggingentusiasmen avtagit så blir det lite lugnare " röra på sej", kanske turfande istället? Vi panschos funderar också faktiskt på hälsan. Gå/cykla/bilkörning &c har vi tid med.
Men hur många av oss åldringar som sysslar med det här har jag ingen uppfattning om. Tror dock att det sgs uteslutande är män.
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Hur har det gått för Turf om 5 år ?

Post by Isengrim »

Tror du kommer få lite mothugg på det där sista hehe...
acachberga
Posts: 102
Joined: 31 Mar 2014 12:57
Country: Sweden

Re: Hur har det gått för Turf om 5 år ?

Post by acachberga »

Ok, kanske... Nu är ju Isengrim ett nick jag har stor respekt för (följde dina äventyr för några dar sen i Söderort tror jag det var, Segeltorpshållet?) men jag tror ändå inte att det är så många kvinnor i min ålder som turfar. Vad bygger jag det på? Ja, hur många 70+ av dom kan det vara som jagar runt? Hur många 70+ överhuvudtaget om man räknar både mask o fem?
Vad tror du o ni andra om mina funderingar om uthålligheten i övriga äldersgrupper? Vågar en vild gissning själv: Dom som kommer att hålla på längst ligger nog i spannet 40-50.
Post Reply

Return to “Allmänt”