Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn här

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
Playah-Andy
Posts: 18
Joined: 21 Jun 2011 18:28
Country: Sweden

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Playah-Andy »

Jag är tänkt ett tag på att det finns två zoner som heter Wolverine. Den ena ligger i Stockholm bredvid Wolvepark, ovanpå Granholmstoppen. Den andra ligger mittemellan Jakobsberg och Rotebro. Den senare ska just nu vara neutral men den verkar var identisk med den förstnämnda zonen när man klickar på den på hemsidan. Det problemet är väl mer akut, men det vore även bra om en av zonerna kunde byta namn.
En tip of the hat till allas vår Fredrick: Västerort tillhör mig. MIG!
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by tomtebloss »

Playah-Andy wrote:Jag är tänkt ett tag på att det finns två zoner som heter Wolverine. Den ena ligger i Stockholm bredvid Wolvepark, ovanpå Granholmstoppen. Den andra ligger mittemellan Jakobsberg och Rotebro. Den senare ska just nu vara neutral men den verkar var identisk med den förstnämnda zonen när man klickar på den på hemsidan. Det problemet är väl mer akut, men det vore även bra om en av zonerna kunde byta namn.
På hemsidan så letar den efter namnen så det blir bara fel där. På servern och i appen är allt rätt då de ha två olika identitetsnummer. Så det blir inte fel på poängen om du skulle "råka" ta den.

Dubblettlista finns och är skickad till berörd zonknåpare. Denna nämnda filur är dock på semester i staterna för tillfället och ytterst sällan (förmodligen aldrig) inne och petar med Turf. Har sett till han i gtalkchatten några ggr. Men det är också allt. Ändring kommer säkerligen att ske. Dock inte på stört. Håll ut andy.
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 372
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Westeras »

Farmerszone i Hallstahammar bör flyttas. Det är en f.d kyrka som numera är en privat bostad. Det är deras trädgård som är inringad som zon.
Kan flyttas 50-70 meter österut till träddungen eller lite längre österut till fältet.
pehe
Posts: 19
Joined: 11 Jun 2011 17:17

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by pehe »

Triangelzone i Malmö är svår att ta. Jag tror det beror på närheten till höga hotell Hilton som blockerar kontakten med GPS-satelliterna och gör positioneringen skakig. Det beror mer på tur än skicklighet om man lyckas ta den. Jag försökte under 10 minuter idag, och var enligt GPS:en inne i zonen under ca 10s sammanlagt. Resten av tiden tyckte den jag stod mitt ute i gatan, trots många omstarter av både GPS:en och Turf-appen. Senaste (och enda) gången jag lyckades ta zonen fick jag också hålla på i ca 10 minuter.

Förslagsvis kan man göra zonen större, och även inkludera gatan i zonen så blir det lite lättare att komma rätt.

Detta är inget jättehögprioriterat, men det vore trevligt att få det fixat 8-)
Salcin
Posts: 1
Joined: 09 Jul 2011 10:57

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Salcin »

Hej!

En zon i Hässleholm är lite galet placerad!
Det gäller Hässleudde, där man är tvungen att gå ut i vassen för att nå den (kan bli väldigt blött när det inte är torka).
Om man flyttar den åt väster ca 10m så är det ett fågeltorn där dit man kommer med hjälp av en träbrygga.
Den ligger perfekt i nord-syd led annars.

Tack för ett riktigt kul och beroendeframkallande spel!

//
Salcin
Bernuz
Posts: 5
Joined: 09 Jul 2011 20:19

Re: Olämplig zon

Post by Bernuz »

Nybliven turfare och det första jag gör är att klaga, skäms på mig... men i vilket fall anser jag en zon bör tänkas över.

Zonnamn: Borhill
Region: Borlänge

Anledning:
Zonen är innanför ett inhägnat område som tillhör SSAB. endast personal kommer åt detta område.
På kartan nedan har jag markerat staket samt grindar där endast personal kommer in. obehöriga äga ej tillträde. Skulle kunna hyra kanot, ta sig in längst kanalen, hålla koll på securitas natturer och smyga in. men det känns lite overkill :P
Image
(EDIT: http://i52.tinypic.com/5vch11.jpg för att se hela bilden)
Andreas wrote:Vår inställning är:
Inga zoner ska vara placerade på "farliga" eller inhägnade platser...dock så är det beta och vissa zoner kanske blev placerade innan vi tänkt igenom policyn helt...rondellen kommer flyttas...
Image
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 372
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Westeras »

Eastholm i Västerås är ointagligt såvida man inte är attackdykare från Navy Seals :mrgreen:
Den ljusa delen av ön där just zonen ligger är tätvuxen vass som är helt omöjlig att tränga in i.
Tro mig, jag har försökt :P

Det vore lämpligt att flytta den 100-200 meter sydväst till en öppen dunge i skogen alldeles i vattenbrynet
eastholm.jpg
eastholm.jpg (93.9 KiB) Viewed 3289 times
annika1
Posts: 1
Joined: 11 Jul 2011 11:51

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by annika1 »

Zonen Warpville i Lund ligger placerad på en kulle dit man måste ta sig via en åker. Det känns ganska fel att behöva förstöra en bondes grödor för att ta sig till en zon. Kanske skulle man kunna flytta zonen, tex till parkeringen tvärs över gatan?
floxy
Posts: 28
Joined: 27 Feb 2011 20:44

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by floxy »

Precis som Westeras visat tidigare så måste Eastholm flyttas.

Men zonen HawkRidge måste också flyttas, på kartan så ser zonen ut att ligga bra men i verkligheten så är det nu ett hus byggt när och zonen är nu deras tomt. Det går att ta zonen fortfarande men för att respektera ägarna som troligtvis inte vill ha random personer stående på deras tomt/tomtgräns så tycker jag att zonen bör flyttas.

Sen så skulle det vara uppskattat om OrmWoods kunde flyttas en bit till utkanten av skogen. Mestadels av bekvämliga skäl men även säkerhetsskäl, när jag ställer min cykel i utkanten så går man så långt in i skogen att man inte kan hålla koll så att ingen kommer och tar den. + på vintern så var denna zon en riktig bitch.

lägger förslag på zoner ingame.

Tack på förhand.
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 527
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by eddyueue »

Jag tycker det börjar bli ganska mycket komfort-gnäll här :D
Eller vad säger saidfun om Midisland nu skulle flyttas? http://www.youtube.com/watch?v=vj0y6ZRnvI4
Att en zon ska flyttas för att man inte kommer dit med cykeln tycker jag är en urkass ursäkt.
Locked

Return to “Allmänt om zoner”