Uppdatering av Turf-wikin!

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

User avatar
PaltN
Posts: 52
Joined: 06 May 2018 10:36
Country: Sweden

Uppdatering av Turf-wikin!

Post by PaltN »

Hej alla glada turfare!

Jag har under de senaste dagarna gjort omfattande ändringar av vissa sidor på Turf-wikin. Jag tror verkligen att Turf har potential att nå en bredare publik genom att sänka tröskeln för nya spelare att få en övergripande förståelse för spelet. Jag har på så vis försökt göra wikin mer lättillgänglig baserat på mina egna erfarenheter som ny spelare.

Jag tänkte att denna tråd även kan fungera som plats för användare att delge synpunkter och förslag för wikin och denna nya "renässans" som präglat Turf som spel under detta år!

Ha det gott! 8-)
/PaltN
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Uppdatering av Turf-wikin!

Post by Maqqan »

Bra uppdateringar!

Såg att Turfs historia behöver uppdateras rejält, tråkigt att inget ändrats sen 2016.

Kikade igenom lite av dina ändringar och fastnade på assistsidan, visst ger en assist full takepoäng? Du har skrivit halva nu.
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Uppdatering av Turf-wikin!

Post by DIProgan »

Kul att någon tar över underhållet ^^
Running the third-party project https://turfbridge.com
User avatar
PaltN
Posts: 52
Joined: 06 May 2018 10:36
Country: Sweden

Re: Uppdatering av Turf-wikin!

Post by PaltN »

@Maqqan, tack för din input! Jag kände likadant och tänkte att nu drar vi igång och uppdaterar wikin när nya Turf 2.0 ändå har släppts. :D Angående assistpoäng så välkomnar jag er veteraners hjälp angående hur assister fungerar då jag hittade sparsamt med information på nätet.

Det kan mycket väl vara så att jag blandat ihop assist-mekaniken med revisit-mekaniken och på detta vis lyckats övertyga mig själv att assist ger halva poängen. Korrigerar detta nu, tusen tack!

@DIProgan, nu händer det grejer! :lol:
User avatar
PaltN
Posts: 52
Joined: 06 May 2018 10:36
Country: Sweden

Re: Uppdatering av Turf-wikin!

Post by PaltN »

Nu kommer lite frågor från en wikiredigerare som önskar stiga i graderna...

Hur gör man en intern wikilänkning till ett specifikt stycke i en wikiartikel? Om jag till exempel vill länka till en viss medalj som tas upp i brödtexten men vill inte att läsaren ska behöva scrolla ner till den nämnda medaljen själv, utan vill att detta ska ske automatiskt i länkningen, hur gör jag då?

Tack på förhand!
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Uppdatering av Turf-wikin!

Post by Maqqan »

Till en specifik medalj tror jag inte går men till medaljkategori kan du länka.

Tex [[Medaljer#Regionsrelaterade_medaljer]]

Tapatalking with Samsung S8

User avatar
PaltN
Posts: 52
Joined: 06 May 2018 10:36
Country: Sweden

Re: Uppdatering av Turf-wikin!

Post by PaltN »

Maqqan wrote: 16 May 2018 12:19 Till en specifik medalj tror jag inte går men till medaljkategori kan du länka.

Tack så mycket Maqqan!
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Uppdatering av Turf-wikin!

Post by DIProgan »

Du lägger till en sådan här dit du vill komma <span id="Bonanza_Bronze"></span>

och sedan anropar du med t.ex. [[Medaljer#Bonanza_Bronze|Bronsmedalj]] där biten efter | tecknet är vilken text som syns
Running the third-party project https://turfbridge.com
User avatar
PaltN
Posts: 52
Joined: 06 May 2018 10:36
Country: Sweden

Re: Uppdatering av Turf-wikin!

Post by PaltN »

DIProgan wrote: 16 May 2018 13:34 Du lägger till en sådan här dit du vill komma [...] där biten efter | tecknet är vilken text som syns

Tack så jättemycket! Så roligt att lära sig nya grejer. Förresten, har någon av er möjlighet att radera en bild jag laddade upp tidigare idag, den ligger på wikin under senaste ändringar. Klantade till det... :roll: :mrgreen:
HappyF
Zonemaker
Posts: 290
Joined: 08 Aug 2012 10:53
Country: Sweden
Contact:

Re: Uppdatering av Turf-wikin!

Post by HappyF »

PaltN wrote: 16 May 2018 17:42
DIProgan wrote: 16 May 2018 13:34 Du lägger till en sådan här dit du vill komma [...] där biten efter | tecknet är vilken text som syns

Tack så jättemycket! Så roligt att lära sig nya grejer. Förresten, har någon av er möjlighet att radera en bild jag laddade upp tidigare idag, den ligger på wikin under senaste ändringar. Klantade till det... :roll: :mrgreen:
Bilden raderad!
Post Reply

Return to “Allmänt”