Bilturfare

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
captHaddock
Country: Sweden

Re: Bilturfare

Postby captHaddock » 06 Jun 2018, 13:25

Återigen, ingen av er som ifrågasätter bilturf är intresserade av att läsa svaren ni får. Varför är man i behov av psykolog om man tycker att det är kul att köra bil? Hur vet ni att folk är ute på turfrunda utan annat mål än att ta pph? Varför skulle det vara tråkigt att ta samma zon upprepade gånger med bil medan det är skitskoj att ta dem med cykel? Saknar ni inlevelseförmåga och fantasi eller har ni bara en riktigt tråkig bil?

Den pph man får genom att ta avlägsna zoner med bil är försumbar jämfört med den man får genom att ta centrala zoner med cykel. Att argumentera kring vilka som är värdiga att få ta över ens pph känns ärligt talat mest som bitterhet över att man kanske inte tycker att det är 100 % roligt att vare sig cykla eller motionera. Ett tips kan ju vara att fundera över om det verkligen är cykling man ska ägna sig åt om man känner så. Är det så kul som man ger sken av borde det ju vara välkommet med någon som rensar banan emellanåt.
Finns mycket att kommentera men jag nöjer mig med en. De bilturfare jag har sett/ser som åker och turfar järnet med bilen vid omgångsstart gör sedan aldrig revisits utan kanske tar en ny runda med bilen om deras zoner skulle bli tagna. Om det är som du säger, att bilturfare inte gör det för att ta poäng / hålla zoner utan för att det är kul att köra bil, varför gör dessa bilturfare då inte revisits? Varför gör dessa bilturfare sin bilrundor gärna precis vid omgångsstart? Osv...

RxhLL

Postby RxhLL » 06 Jun 2018, 19:33

temp trend.png
temp trend.png (500.28 KiB) Viewed 1095 times
co2_trend_mlo.png
co2_trend_mlo.png (85.31 KiB) Viewed 1095 times
För mänsklighetens bästa:
Var snäll och minimera dina utsläpp av fossil koldioxid även när du turfar!
Fundera själv ut hur!

Jag kan inte uttrycka mej tydligare.

RxhLL

Postby RxhLL » 20 Jun 2018, 12:34

temp trend.pngco2_trend_mlo.png

För mänsklighetens bästa:
Var snäll och minimera dina utsläpp av fossil koldioxid även när du turfar!
Fundera själv ut hur!

Jag kan inte uttrycka mej tydligare.

Jag är på nedflyttningsplats i Grupp 5.
Om jag tar alla zoner jag kan komma åt med cykel/gång utan bilturfning, röda såväl som gröna, alla dagar som är kvar denna period, kommer jag ändå att bli nedflyttad till Grupp 6.
Jag ämnar INTE bilturfa trots att vi har Grön100-avtal (0,0 % netto fossil-koldioxid) för vår VW Passat Ecofuel.
Tävling - pyttsan!

Vintentina

Postby Vintentina » 20 Jun 2018, 20:29

Blir man inte rätt låst rent allmänt i livet om man aldrig lämnar Lysekil?

Mikey

Postby Mikey » 04 Feb 2019, 22:18

Alltså kör man tiotals mil enbart för att ta låtsaszoner så är man inte bara ett gräsligt föredöme för sina eventuella barn, man är i mina ögon dessutom egoistisk med tanke på hur världen ser ut idag och vad vi är på väg att lämna till våra barn. Detta gäller även de som vinner turf-rundor i högsta ligan då många av dem kör massvis med bil för att samla zoner som ska ticka poäng. De är inga förebilder för turf-segrare...inte ett dugg imponerande.

Varför inte köpa truck simulator 2 till datorn och samla sina turzoner där..de vill ju ändå inte vara varken ute eller röra på sig eller försöka bidra till en bättre miljö.

Men de vill sällan eller aldrig höra på det örat, de har minsann all rättighet att köra bäst de vill och deras negativa bidrag till jorden och usla förebild för sina barn låtsas de inte om.

När man påpekar dessa saker så brukar de som oftast svara med att antingen kasta paj på den som tar upp ämnet eller helt enkelt ta den mest pinsamma vägen....att provocera.

Och nej, jag pratar inte om att ta någon eller några zoner längst vägen när man passerar på väg till ett mål som inte är att enbart turfa som på väg till jobbet eller en resa.

DIProgan

Postby DIProgan » 05 Feb 2019, 09:50

Alltså kör man tiotals mil enbart för att ta låtsaszoner så är man inte bara ett gräsligt föredöme för sina eventuella barn, man är i mina ögon dessutom egoistisk med tanke på hur världen ser ut idag och vad vi är på väg att lämna till våra barn. Detta gäller även de som vinner turf-rundor i högsta ligan då många av dem kör massvis med bil för att samla zoner som ska ticka poäng. De är inga förebilder för turf-segrare...inte ett dugg imponerande.

Varför inte köpa truck simulator 2 till datorn och samla sina turzoner där..de vill ju ändå inte vara varken ute eller röra på sig eller försöka bidra till en bättre miljö.

Men de vill sällan eller aldrig höra på det örat, de har minsann all rättighet att köra bäst de vill och deras negativa bidrag till jorden och usla förebild för sina barn låtsas de inte om.

När man påpekar dessa saker så brukar de som oftast svara med att antingen kasta paj på den som tar upp ämnet eller helt enkelt ta den mest pinsamma vägen....att provocera.

Och nej, jag pratar inte om att ta någon eller några zoner längst vägen när man passerar på väg till ett mål som inte är att enbart turfa som på väg till jobbet eller en resa.
Image

m3tr0

Postby m3tr0 » 18 Mar 2019, 12:51

Det bästa är väl att lägga zonerna så att det blir för omständigt att ta dem med bil, men lätt att ta dem med cykel eller till fots.

larryz

Postby larryz » 21 Mar 2019, 15:43

... men lätt att ta dem med cykel eller till fots.
Men inte för lätt, de flesta nya zoner är mjölkzoner för cyklisterna.

Vintentina

Postby Vintentina » 24 Mar 2019, 11:31

... men lätt att ta dem med cykel eller till fots.
Men inte för lätt, de flesta nya zoner är mjölkzoner för cyklisterna.
Du menar att du tycker att det även för cyklister helst ska vara nödvändigt att kliva av och parkera cykeln?

Där håller jag inte alls med. Det innebär ju nämligen även en kraftig försämring för den som gåturfar med tex barnvagn, rullator, rullstol etc. Att Turf är ett tillgängligt spela som funkar för nästan alla är ju vår stora styrka. Då ska vi inte göra det svårt att ta sig fram för "hjulbenta" oskyddade trafikanter. Det räcker bra att inte uppmuntra bilturf.

Att när hela samhället tillgänglighetsanpassas gå emot det och göra det till en sport enbart för dem med alla fysiska förutsättningar i behåll vore ett stort steg i helt fel riktning. Zoner som omotiverat ligger bredvid GC-bana ska felanmälas och justeras.

Lagavulin8

Postby Lagavulin8 » 06 Apr 2019, 06:59

Bilturf är inte ett effektivt sätt att samla poäng och dåligt för miljön. Snabbaste sättet att samla poäng måste vara i en medelstor till stor stad och på cykel.

Jag jobbar i en större stad och gå-turfar alltid på lunchen, en dag hade jag cykeln med på tåget och insåg hur otroligt effektivt det är i en större stad.

Turf gjorde att jag skaffade cykel och efter en dag med 15000 steg promenad så kan jag sätta mig på cykeln och cykla en mil efter jobbet vissa dagar.

Trots det bilturfar jag ibland, om jag ändå är ute i annat ärende, eller vill ta zoner i ytterkanter. Man har dessutom andra förutsättningar om man bor i en småstad med ett litet antal zoner.

Att det är förkastligt för miljön är helt klart men det är inte ett effektivt sätt att samla poäng, dock kan det jämna ut oddsen en liten aning för de som inte har möjlighet att cykelturfa i en storstad.

Return to “Spelrelaterat”