Bra turftelefon??

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Post Reply
IA67
Posts: 27
Joined: 13 Aug 2015 16:48
Country: Sweden

Bra turftelefon??

Post by IA67 »

Jag Turfar med IPhone 5s. Börjar nu bli trött på att gps:en placerar mig på fel ställe, att övertagandet av zonen inte startar fast gubben står mitt i zonen (får då stänga av appen och starta igen) eller att zonen inte registreras som min fast hela stapeln blivit grön (får ta zonen en gång till). De sekunder zontagningen ska ta blir alltså ibland ett par minuter.

Alla tester av gps för mobil testar appen, jag hittar inget där man testar olika telefoner med samma app. Nu vill jag ha hjälp att hitta en bra, billig androidtelefon. En där gps:en tillåter mig att stå på rätt ställe och ta zonerna utan en massa extra arbete. Den bör ha lång batteritid och funka bra även till annat än turf.

Vad rekommenderar ni och varför? Vad bör jag absolut inte köpa?
sugarcane
Posts: 36
Joined: 23 Feb 2015 15:43
Country: Sweden
Location: Tundran

Re: Bra turftelefon??

Post by sugarcane »

Jag är extremt nöjd med min Sony Z1 Compact, som jag köpte till bra kampanjpris efter att Z3 Compact släpptes. Batteriet räcker hur länge som helst, zonerna ligger där dom ska. Nu verkar det tyvärr som att Z1 Compact utgått ur sortimentet - utom möjligen hos obskyra webbshoppar. Z3 Compact känns lite överprisad än så länge, men lagom till jul kan den dyka upp kampanjer, i och med att Z5 Compact numera är flaggskeppet i compact-segmentet.

Andra märken har jag ingen koll på, men om batteriet fortsätter att leverera som det gjort hittills har jag ingen anledning att byta mobil under överskådlig framtid.
Lillkvadden
Posts: 70
Joined: 04 Jun 2014 06:52
Country: Sweden

Re: Bra turftelefon??

Post by Lillkvadden »

Jag använder LG Nexus 5 o den fungerar bra, bättre än den förra Samsung S2. Batteritiden har jag inte jättekoll på då jag alltid kör med extern strömförsörjning när jag turfar.
Frun kör med LG G3 o den gps:en är med väldigt bra, o även batteritiden.
powerfluffy
Posts: 24
Joined: 02 Aug 2016 21:16
Country: Sweden

Re: Bra turftelefon??

Post by powerfluffy »

Lyfter tråden och vill kolla med alla som vill dela med sig...
Funderar på att köpa en renodlad turftelefon.
Bara köra turf och inget annat som kan dra batteri och störa.
Har någon koll på telefon med grym batteritid. Skulle vara skönt att kunna köra långa pass utan powerbank.
Idag kanske jag kan köra 4 eller 5 timmar max utan bank.
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Bra turftelefon??

Post by DIProgan »

powerfluffy wrote: 31 Jul 2018 10:36 Lyfter tråden och vill kolla med alla som vill dela med sig...
Funderar på att köpa en renodlad turftelefon.
Bara köra turf och inget annat som kan dra batteri och störa.
Har någon koll på telefon med grym batteritid. Skulle vara skönt att kunna köra långa pass utan powerbank.
Idag kanske jag kan köra 4 eller 5 timmar max utan bank.
Lenovo P2 har awesome batteritid. Mina powerbanks blev helt överflödiga efter det köpet.
Running the third-party project https://turfbridge.com
In_da_Shadow
Posts: 73
Joined: 03 Jan 2015 15:15
Country: Sweden

Re: Bra turftelefon??

Post by In_da_Shadow »

Har kört Sony Xperia z1, z3, z5 compact har varit nöjd med dem. Nu kör jag en zx2 compact är ännu nöjdare. Tål vatten, orkar längre än jag gör. Funkar bra även om den är - 20c

Skickat från min H8324 via Tapatalk

User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Bra turftelefon??

Post by Maqqan »

Roota telefon, ta bort allt onödigt förinstallerat så du typ har ringa, sms och turf. Sänk även klockfrekvensen på processorn. Då kan du nog köra ett tag sen.

Tapatalking with Samsung S8

Post Reply

Return to “Spelrelaterat”