Västra Jämtlandsfjällen

Moderator: Zonemakers

Weekendstone
Posts: 57
Joined: 11 Dec 2013 21:44
Country: Sweden

Re: Västra Jämtlandsfjällen

Post by Weekendstone »

Håller med! Vålådalen borde ha flera med tanke på att det är ett så pass populärt mål för skidåkare, löpare, vandrare och cyklister. Passar perfekt för turfs slogan Outdoor addiction :D

Så en bra utgångspunkt är en zon vid STF:s stugor/stationer i fjällen. Många av dem har dessutom mobiluppkoppling.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Västra Jämtlandsfjällen

Post by Maqqan »

Det blir enklare för oss om ni anger kommuner för de olika stationerna. Iaf för sådana som mig som inte har koll på dem. :)

Sökte på Vålådalen och fann ut att det låg i Åre kommun vilket inte är mitt ansvarsområde nu så jag kunde inte bistå denna gång.

Tapatalking with Samsung S8

Mikey
Posts: 67
Joined: 14 Jul 2017 21:26
Country: Sweden

Re: Västra Jämtlandsfjällen

Post by Mikey »

Maqqan wrote: 18 Mar 2018 17:13 Det blir enklare för oss om ni anger kommuner för de olika stationerna. Iaf för sådana som mig som inte har koll på dem. :)

Sökte på Vålådalen och fann ut att det låg i Åre kommun vilket inte är mitt ansvarsområde nu så jag kunde inte bistå denna gång.

Tapatalking with Samsung S8
Bra tips. Ska försöka komma ihåg att namnge kommun.
LBz
Posts: 39
Joined: 13 Mar 2014 23:46
Country: Sweden

Re: Västra Jämtlandsfjällen

Post by LBz »

V A K N A ! ! !
Ett år sen jag skrev i Jämtlandsgruppen här och fortfarande lika förvånande att inte klassiska VÅLÅDALEN inte har en endaste zonrackare!
Annars ser det nu bra ut i fjällområdet med zoner vid många stugor och stationer. Kvar att kika på för framtida zonläggare är området kring Anaris/Lunndörren där det finns leder och STF-stugor. Samt Vålåstugan, som ligger mellan Vålådalen och Helags.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Västra Jämtlandsfjällen

Post by Maqqan »

O K E J ! ! !

Jag lägger gärna ut lite zoner på mer avlägsna platser men bra med en liten påminnelse via forumet eller andra kanaler ibland. Vi byter ju var fjärde månad så svårt att ha koll på alla önskemål historiskt, då får ni påminna oss.

Trodde jag hade Åre kommun men det var visst fortfarande inte mitt ansvarsområde. Hade 7 andra kommuner i Jämtland.

Tapatalking with 1+ 6T


Mikey
Posts: 67
Joined: 14 Jul 2017 21:26
Country: Sweden

Re: Västra Jämtlandsfjällen

Post by Mikey »

Gällande fjällen så saknas zon vid Lunndörsstugan och, Anarisstugan som båda har bra mobiltäckning.

Även en zon vid hotellet i Vålådalen känns givet då det är en välbesökt klassiskt ort. Kan Trillevallen ha 2 så behöver Vålådalen ha en zon. Även Edsåsdalen borde ha en zon.

Vallbo med sitt lappkapell är en utmärkt plats då både en kyrka och en plats där många vandrare startar sina vandringar och skidresor.

Om kartbilder behövs så säg till så fixar jag det!
Mikey
Posts: 67
Joined: 14 Jul 2017 21:26
Country: Sweden

Re: Västra Jämtlandsfjällen

Post by Mikey »

Vålåstugan har ingen mobiltäckning vad jag vet, iallafall inte vid stugan. Så där känns det inte aktuellt med en zon.
Mikey
Posts: 67
Joined: 14 Jul 2017 21:26
Country: Sweden

Re: Västra Jämtlandsfjällen

Post by Mikey »

Nu har Vålådalen dykt upp i ett år och ingen aktuell zonutäggare har kommentar eller lyckats slänga ut en zon eller två där medan man i tex Helsingfors fått nästan 100 nya zoner 2019. Det känns som om jag ger upp att försöka påverka denna väldigt skumma metodik till att lägga ut zoner. Dunka it zoner så folk kan ta dem och vilja spela, ni får det att framstå som kärnfysik.
Weekendstone
Posts: 57
Joined: 11 Dec 2013 21:44
Country: Sweden

Re: Västra Jämtlandsfjällen

Post by Weekendstone »

Vem vet, det kanske kommer ett zonregn lagom tills stugorna i fjällen öppnar om några veckor? Vi får hoppas så att turf håller sin slogan och inte bara är ett spel för de stora städerna.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Västra Jämtlandsfjällen

Post by Maqqan »

Vilka områden är det ni saknar nu då? Ska välja nya kommuner snart så tänkte boka in mig på de ni pratar om. Åre har jag förstått det som men vilka är de andra?
Post Reply

Return to “Jämtland”