Turf appen låser sig

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

ojarnstr
Posts: 92
Joined: 13 May 2016 15:20
Country: Finland

Turf appen låser sig

Post by ojarnstr »

Hej

Har någon annan haft problem med turf appen de senaste dagarna?

För mig har den varit långsam som fan och låst sig...ett par gånger har den låst hela telefonen och jag har varit tvungen att ta ut batteriet.

Interesserad att veta om andra haft liknande problem före jag köper ny telefon...utan turf kan man inte leva :(
wsnurr
Zonemaker
Posts: 121
Joined: 31 Jan 2013 19:25
Country: Sweden

Re: Turf appen låser sig

Post by wsnurr »

ojarnstr wrote: 07 Jun 2019 16:07 Hej

Har någon annan haft problem med turf appen de senaste dagarna?

För mig har den varit långsam som fan och låst sig...ett par gånger har den låst hela telefonen och jag har varit tvungen att ta ut batteriet.

Interesserad att veta om andra haft liknande problem före jag köper ny telefon...utan turf kan man inte leva :(

Tyvärr är det ingen garanti att det hjälper att köpa ny telefon.
Felet med att Turf låser sig är ofta att Google håller på och uppdatera sina play-tjänster, vilket Turf drabbas av.
Jag har också haft problem med Turf idag och fått tvångsavsluta appen var tredje zon ungefär.
ojarnstr
Posts: 92
Joined: 13 May 2016 15:20
Country: Finland

Re: Turf appen låser sig

Post by ojarnstr »

Tack då vet jag att det lönar sig att hålla lugnt med telefon köp.
wsnurr
Zonemaker
Posts: 121
Joined: 31 Jan 2013 19:25
Country: Sweden

Re: Turf appen låser sig

Post by wsnurr »

ojarnstr wrote: 07 Jun 2019 18:24 Tack då vet jag att det lönar sig att hålla lugnt med telefon köp.
En lösning är att ha en Android och en iPhone annars ;)
ojarnstr
Posts: 92
Joined: 13 May 2016 15:20
Country: Finland

Re: Turf appen låser sig

Post by ojarnstr »

Var i princip ospelbart för mig igår stängde av appen mellan alla zon tagningar...ändå hann turf oftast låsa sig under tagningen av zonen.

Men ska prova med arbetstelefonen dock samma märke men lite nyare modell.

Kan man ha turf intstallerat samtidigt på två telefoner med samma användar namn?
User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Turf appen låser sig

Post by LeiLar »

ojarnstr wrote: 09 Jun 2019 10:21 Kan man ha turf intstallerat samtidigt på två telefoner med samma användar namn?
Inga problem alls med det. Förutsatt att inte två olika personer turfar samtidigt med dessa telefoner,
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
HappyF
Zonemaker
Posts: 290
Joined: 08 Aug 2012 10:53
Country: Sweden
Contact:

Re: Turf appen låser sig

Post by HappyF »

LeiLar wrote: 09 Jun 2019 18:54
ojarnstr wrote: 09 Jun 2019 10:21 Kan man ha turf intstallerat samtidigt på två telefoner med samma användar namn?
Inga problem alls med det. Förutsatt att inte två olika personer turfar samtidigt med dessa telefoner,
Reglerna är lite strängare än så. Ett konto får inte användas av flera personer, oavsett om de gör det samtidigt eller inte.
HappyF
Zonemaker
Posts: 290
Joined: 08 Aug 2012 10:53
Country: Sweden
Contact:

Re: Turf appen låser sig

Post by HappyF »

scorp wrote: 14 Jun 2019 14:41 Ställde en liknande fråga och fick svaret att det är helt OK, så länge man inte börjar ta olika zoner samtidigt. Tycker iofs att det är lite märkligt, men i mitt fall, med ett barn, känns det logiskt och OK.

viewtopic.php?f=4&t=11505
I så fall har du fått felaktig information. Men jag tror dock att de skulle se genom fingrarna när det gäller att hjälpa ett barn att turfa.
Gå-for-it
Posts: 11
Joined: 31 Aug 2019 09:57
Country: Sweden

Re: Turf appen låser sig

Post by Gå-for-it »

Jag har och har haft problem med att appen låser sig ett par dagar nu. Jag måste starta om telefonen (Galaxy 6 ) efter varje zon. Jag har installerat om TURF-appen men felet kvarstår. Någon som har tips? Några andra appar på luren som stör? Har i och för sig inte installerat några nya på ett tag och det här problemet började helt plötsligt. Den har fungerat klockrent i flera år.
mvh Gå-for-it
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Turf appen låser sig

Post by Maqqan »

Turf har inte gjort några ändringar så utvecklarna har svårt att se vad det kan bero på. Troligtvis är det Google som gjort någonting i play service eller annan mjukvara vi använder som orsakar det. Har inte sett några tips om hur man kan kringgå det.

Tapatalking with 1+ 6T

Post Reply

Return to “Allmänt”