Modernt forum

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

Post Reply
User avatar
Jenkler.se
Posts: 13
Joined: 20 Aug 2017 15:15
Country: Sweden
Contact:

Modernt forum

Post by Jenkler.se »

Jag har själv hand om lite privata forum och något ni borde kolla på är denna forumplattform. Håller på att bygga ett community för ett större företag i denna samt kör mina egna sidor. Vet inte om det kan vara något :P

Länk till deras live forum: https://community.nodebb.org

Forumet är opensource och är gratis att använda. Man behöver så klart någon som kan sätta upp det men finns säkert många duktiga här ;)

Länk där de beskriver plattformen: https://nodebb.org/

Rätt nice att få något nice och nytt!
Jenkler IT AB / Jenklermedia - 073-731 76 64 - När man behöver IT-support ;)
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Modernt forum

Post by Maqqan »

Ett nytt forum har diskuterats en längre tid. Ska absolut framföra förslaget till utvecklarna. Kikade runt lite och såg ju väldigt rent ut, bra funktion att kunna rösta upp bra poster. Vet att utvecklarna sneglat lite på reddits modell men den är ju lite rörigare kan jag tycka.
stoffisimo
Posts: 35
Joined: 08 Jan 2016 08:20
Country: Sweden

Re: Modernt forum

Post by stoffisimo »

Det jag mest önskar här är att spamkontrollen skulle fungera bättre.

Av nodebb:s förstasida fick jag utslag. Så ljust och tjugoelva färger... Förhoppningsvis är de bättre kodare än designers. :)
User avatar
Jenkler.se
Posts: 13
Joined: 20 Aug 2017 15:15
Country: Sweden
Contact:

Re: Modernt forum

Post by Jenkler.se »

Finns bra plugin för spamfix. Det finns även sso för nästan alla tjänster.

Jag använder mongodb till alla mina nodebbforum. Men det är en bra plattform. Man kan modda alla färger lätt om det är ett problem :)

Ända problemet är att migreringen är meckig om man vill detta. Jag sket i det för mina forum hehe annars är den överlägsen 😍
Jenkler IT AB / Jenklermedia - 073-731 76 64 - När man behöver IT-support ;)
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Modernt forum

Post by Maqqan »

stoffisimo wrote: 28 Aug 2019 10:58 Det jag mest önskar här är att spamkontrollen skulle fungera bättre.

Av nodebb:s förstasida fick jag utslag. Så ljust och tjugoelva färger... Förhoppningsvis är de bättre kodare än designers. :)
Spamkontrollen borde setts över för länge sedan men utvecklarna skulle som sagt vilja byta ut forumet men de måste ha tiden att lägga på det också, bortsett från övriga turfutvecklingsprojekt de har igång.

Men numera är vi ett gäng hyfsat aktiva moderatorer iaf som rensar upp ganska snabbt.
Post Reply

Return to “Allmänt”