Turf kraschar gång på gång

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

Post Reply
greisij
Posts: 3
Joined: 25 Apr 2020 08:14
Country: Sweden

Turf kraschar gång på gång

Post by greisij »

Turf har alltid fungerat bra på min Galaxy A8 men igår 24 apr vägrar turfappen att fungera. "Turf kraschar gång på gång" är den enda information som ges. På min frus något äldre telefon fungerar Turf som vanligt. Avinstallation och instalation av ny turfapp fungerar inte, samma svar "Turf kraschar ..." när man öppna appen erhålls. Har provat andra funktioner, appar, GPS mm på min telefon och allt fungerar som vanligt. Är det någon som kan hjälpa mig att få igång Turf?

Skickat från min SM-A530F via Tapatalk

User avatar
LeiLar
Posts: 935
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Turf kraschar gång på gång

Post by LeiLar »

Töm cachen, avinstallera Turf, installera om Turf. Hjälpte för mig. Andra har även måst rensa data.
Problem.jpg
Problem.jpg (47.21 KiB) Viewed 2418 times
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
greisij
Posts: 3
Joined: 25 Apr 2020 08:14
Country: Sweden

Re: Turf kraschar gång på gång

Post by greisij »

Jag har tömt casch, rensat data, avinstalerat Turf och botar om mobilen och instalerat om Turf men får ändå samma crasch som förut när jag försöker öppna appen. Ser att din appversion är 2.1.8 medan den jag får hem är 2.1.6 kan det vara problemet? Hur får jag i så fall tag i 2.1.8 när min playbutikapp inte har den?

Skickat från min SM-A530F via Tapatalk

User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Turf kraschar gång på gång

Post by Maqqan »

Devs har inte hittat något som kan vara orsaken till felet. Men de hade läst att även andra applikationer som använder sig utan Google Maps hade haft problem, tex Strava. Så hypotesen just nu är att det är Google Maps som är problemet och inte turfappen i sig.

Tapatalking with OnePlus 6T


User avatar
LeiLar
Posts: 935
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Turf kraschar gång på gång

Post by LeiLar »

Så här skriver David Eriksson (om ett annat spel):
"Google har haft en bugg i sitt Google Maps -API som gjort att en appar som använder det har börjat krascha för en del användare. Jag kan se över 30 krascher för en spelare som har en Galaxy S9 men det kan vara andra drabbade också. Den enklaste lösningen är att tömma appens data (om man vet hur man gör) eller installera om appen."
Men det hjälper nog inte dig. :(
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
greisij
Posts: 3
Joined: 25 Apr 2020 08:14
Country: Sweden

Re: Turf kraschar gång på gång

Post by greisij »

Tack LejLar för att du engagerat dig i mitt problem. Jag har nu fått tillbaka Turf.
Vet inte vad som hjälpte. Om det var något jag gjorde eller om en bugg fixades i tex googlemaps. När jag återinstalerat Turf kraschade appen när jag försökte öppna den. Kunde dock kolla och ändra, lite som jag tyckte, i appens inställningar. När jag sedan öppnade Turf så gick det bra.

Skickat från min SM-A530F via Tapatalk

Post Reply

Return to “Allmänt”