Södra Strömstad

Moderator: Zonemakers

Post Reply
bokper
Posts: 2
Joined: 23 Dec 2013 21:26
Country: Sweden

Södra Strömstad

Post by bokper »

Hej
Hur svårt skall det vara att få zoner med långa avstånd emellan varandra att sammanbindas med ett antal nya zoner?
Har försökt att få till några gånger, fler zoner mellan Saltö och Daftö campingen strax söder om Strömstad. Började att förslå ett antal zoner som Tjärnömarin, Tjärnöchurch, Lindholmen, Borforscamp och Boforssports. Tänkte sedan fortsätta vägen in till fastlandet, men då det inte händer något tappar man sugen.

Såg att man numera skall föreslå zoner som ligger på vackra platser! Vad är det för vackert med zonen på Saltö? Ligger bakom kiosken och grusplanen inne i skogen eller zonen på Daftö camping? Längst ner i sumpterrängen! Ingen vacker utsikt eller vacker miljö.

För att det skall vara intressant att ta sig per fots eller per cykel får det inte vara 6-7 km mellan två zoner. De som besöker dessa kommer oftast med bil eller man struntar i dem helt enkelt.Inte direkt miljötänk bakom.

Ni har en zon på Ursholmen, längst ut i skärgården. Vad var tanken med den? Varför inte länka ihop den med fler zoner i skärgården. Jag skulle kunna föreslå ett antal platser men då jag som sagt inte sett att det lönar sig att förslå nya zoner får det vara så länge. Det är ju inte livsviktigt att hålla på med Turfing.
Vänliga hälsningar
Bokper
Mani
Zonemaker
Posts: 25
Joined: 10 Nov 2012 21:51
Country: Sweden

Re: Södra Strömstad

Post by Mani »

Hej!

Tack för att du här på forumet lyfter områden som behöver lite extra omvårdnad. Jag har tittat på dina förslag och det dyker upp ett par zoner inom kort. Hoppas inte att du tröttnar vare sig på Turf eller att lägga förslag som hjälper mig som zonmakare.

Jag vet inte vad som var tanken med Ursholmen men uppkom säkert efter ett zonförslag.

Jag håller med om att alla zoner inte är vackra. Vissa zoner kan vara en felbedömning av zonmakaren och en stor andel är till för att man ska få en bra rutt. Att få zonförslag på platser som har ett mervärde i form av vacker plats eller historisk anknytning gör att fler kan upptäcka små guldkorn.

Vänliga hälsningar
Mani
User avatar
JKJE
Posts: 137
Joined: 15 Sep 2015 22:54
Country: Sweden

Re: Södra Strömstad

Post by JKJE »

Jag rekommenderar att lokala turfare skriver en issue om en zon behöver flyttas några stenkast för att få ett mervärde. :)
Post Reply

Return to “Västra Götaland”