Äldre version av Turf - var?

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Post Reply
scorp
Posts: 20
Joined: 09 Jan 2020 18:44
Country: Sweden

Äldre version av Turf - var?

Post by scorp »

Har letat, men hittar inte. Var kan jag ladda ner den äldre versionen av Turf, den som inte är påverkad av buggen som gör att gubben fryser fast eller laggar?

Har inte haft det så många gånger och så långvarigt förut, men nu har det suttit stenhårt över en vecka.
scorp
Posts: 20
Joined: 09 Jan 2020 18:44
Country: Sweden

Re: Äldre version av Turf - var?

Post by scorp »

Just ja, jag antar att man inte kan köra versionerna parallellt, utan jag måste avinstallera nuvarande version innan jag installerar den gamla?
scorp
Posts: 20
Joined: 09 Jan 2020 18:44
Country: Sweden

Re: Äldre version av Turf - var?

Post by scorp »

Oj, nu blev det rörigt. Jag kanske har den redan. Är detta rätt fil?
se.turfwars.android_2018-02-12.apk
scorp
Posts: 20
Joined: 09 Jan 2020 18:44
Country: Sweden

Re: Äldre version av Turf - var?

Post by scorp »

Fixat. Men det kanske vore bra med en länk som går att hitta om andra behöver den. Och iPhonarna behöver väl en annan installationsfil?
scorp
Posts: 20
Joined: 09 Jan 2020 18:44
Country: Sweden

Re: Äldre version av Turf - var?

Post by scorp »

Trodde jag ja. Det blev ju inte ett dugg bättre med den versionen. Precis samma problem med att gubben laggar och/eller fryser fast.

Har jag fel version? Laddade ner den i samband med nåt event då det länkades till den från förstasidan på turfgame.com.
User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Äldre version av Turf - var?

Post by LeiLar »

En riktigt gammal version. Kan det vara något för dig?
https://apk.plus/download/se.turfwars.a ... 93736e4f2/
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Äldre version av Turf - var?

Post by Maqqan »

På iPhone finns det ingen möjlighet att installera appar via apk filer, de kan bara installera från appstore.

Kan inte se nyttan av att vi officiellt skulle länka gamla versioner att installera. Mycket buggar och säkerhetsfixar som gjorts även om det säkert återstår lite som tex att gubben fryser som du säger.

Tapatalking with OnePlus 6T

scorp
Posts: 20
Joined: 09 Jan 2020 18:44
Country: Sweden

Re: Äldre version av Turf - var?

Post by scorp »

LeiLar wrote: 16 Aug 2020 22:33 En riktigt gammal version. Kan det vara något för dig?
https://apk.plus/download/se.turfwars.a ... 93736e4f2/

Tack för länken. Där fanns ju en massa versioner.
https://apk.plus/products_turf-3-apk/

Det funkar igen nu. Jag avinstallerade den gamla versionen och installerade senaste igen. Först laggade gubben ett litet tag, sen blev det helt plötsligt bra. Så nåt hände när jag installerade om.

Tycker det är märkligt dock att den gamla version jag hade som sas inte vara påverkad av "google-buggen" var det?

Vilken är den senaste version man kan vara helt säker på inte krånglar så här? Jag skulle vilja ladda ner den och ha den med mig. Nu spelade det inte så stor roll, men om man t.ex. har cyklat långt eller är på resa är det ju inte jättekul om nåt sånt här händer, så vill gärna vara förberedd.
scorp
Posts: 20
Joined: 09 Jan 2020 18:44
Country: Sweden

Re: Äldre version av Turf - var?

Post by scorp »

Maqqan wrote: 17 Aug 2020 00:07 Kan inte se nyttan av att vi officiellt skulle länka gamla versioner att installera. Mycket buggar och säkerhetsfixar som gjorts även om det säkert återstår lite som tex att gubben fryser som du säger.
Nyttan är väl att man kan fortsätta turfa? Som jag sa ovan, är man på resa och vill ta zoner eller har cyklat långt för att ta en enstaka skulle det ju vara riktigt surt att drabbas av detta.

Det HAR länkats till gamla versioner. Både här på forumet och från huvudsajten. Det var ju så jag fick tag på den jag hade sparat (men glömt att jag hade).

Du kanske aldrig har drabbats av detta? Man kan lyckas ta enstaka zoner om man har tur. Men det kräver ett väldigt trixande, väntande och ständiga omstarter och ibland går det inte alls.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Äldre version av Turf - var?

Post by Maqqan »

Jo jag har drabbats av det så jag förstår frustrationen.

Visst har det länkats här och på Facebook men det jag menade var att vi inte kommer lägga in det på turfgame.com

Tapatalking with OnePlus 6T

Post Reply

Return to “Spelrelaterat”