Udda/skumma moment under tiden du turfar

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Udda/skumma moment under tiden du turfar

Post by farbrorP »

Bättre fly än illa fäkta. Det hade säkert inte varit farligt att sitta kvar, men nog kändes det säkrare att kliva lite åt sidan så länge. :)
User avatar
Marrrs
Posts: 191
Joined: 16 Apr 2012 11:14
Country: Sweden
Location: Enköping, Sweden

Re: Udda/skumma moment under tiden du turfar

Post by Marrrs »

Jag blev blockad av en eager beaver i morse. Den hade fällt en liten björk över stigen längs ån från RiverRest, så jag fick stanna och dra trädet åt sidan. Det är en härlig plats, en annan morgon skrämde jag upp en gråhäger där som plötsligt flög upp bredvid mig med en råtta i näbben. Jag blev minst lika rädd för det var ju en stor fågel. :?
Attachments
eager_beaver_block.jpg
eager_beaver_block.jpg (212.9 KiB) Viewed 6515 times
8-)
SubZer
Posts: 6
Joined: 23 Jul 2012 16:01
Country: Sweden

Re: Udda/skumma moment under tiden du turfar

Post by SubZer »

När jag skulle ta Grindtorpzone för en vecka sedan så blev jag tvungen att passera en massa "idioter" till människor som stod i vägen på gångbanan precis som jag kom ur kulverten och skulle ta uppförsbacken. Men smidig (som man tror man är) lyckades jag sicksacka mellan dessa och är nästan uppe på krönet när jag hör någon ropa "ursäkta, ursäkta" ett antal gånger, bakom mig. Men jag stannar ju inte för det då jag inte tror att det har något att göra med mig. Dock när jag tittar upp ser jag att de håller på att spränga precis snett mitt över vägen dit jag är på väg (vilket skulle ha kunnat förklarat den signal jag hörde någon minut tidigare). Vilket fick mig att stanna tvärt och när jag vänder mig står en ung kille ca 10 meter bakom mig i gul väst och försöker att få min uppmärksamhet genom att att åter igen säga "ursäkta, ursäkta". Jag vet inte om det är dagens ungdom som är alldeles för väluppfostrade. Men själv tycker jag att det hade varit bättre med ett "Stanna för för F-N gubbjävel" i denna situation. :D

Idag hade jag dessutom lite av en "jag mötte Lassie" situation när jag rullade ner för backen för att ta EllaPark. Då det fanns en man bärandes på en trehjuling precis efter kurvan i backen tog jag det naturligtvis lugnt. Mannen i fråga verkade dock inte inte anse att det tillräckligt försiktigt då han stirrade på mig som om jag vore galen (eller möjligtvis en kändis). Vilket fick mig att stirra tillbaka då jag ansåg att det inte gick att ta det mycket lugnare då jag låg och bromsade hela backen ner. Så varför Linus Wahlgren stirrade ut mig förstod jag aldrig riktigt. Kanske var det för han trodde han hade sett än "kändis<" vad vet jag. ;)
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Udda/skumma moment under tiden du turfar

Post by LoneDog »

Förra turf rundan jag gjorde såg jag en stolpe och blev upphetsad och peppade ännu mer!

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
Henna
Posts: 8
Joined: 27 Jan 2020 10:42
Country: Sweden
Location: Under en filt

Re: Udda/skumma moment under tiden du turfar

Post by Henna »

Skulle ta zonen KingsWay hemma i Mjölby. Detta var innan jag köpt mobilhållare till cykeln men jag provade att ha turf rullande i bakgrunden och bara gå på notiserna när jag skulle ta zoner för att slippa ta av min vante hela tiden (mitten av januari så det var lite sisådär småkyligt)
Står med cykeln och sitter fortfarande på sadeln, har ena foten på en sån där kullerstenskant intill en rabatt och står lite utanför zonen eftersom jag redan hade tagit den.

Minns inte varför jag stod kvar men det går lite folk på cykelvägen framför mig och en medelåldersman är en av dem. Han tar upp sin telefon, tittar på den, tittar på mig och sedan nickar han mot mig. En sån där "hej hej"-nickning. Vill minnas att jag, trots min förvirring, nickade tillbaka?

Sliter snabbt som fasiken upp min egen telefon för att kolla vem det var, men ingen på kartan. En blockad zon i närheten, men den var för nära för att kunna ha 1 minut kvar på blocktiden om han var ute och turfade.

Jag är fortfarande jätteförvirrad men det var väl kul, i guess?
jag fryser
Psykbryt
Posts: 19
Joined: 10 May 2020 12:14
Country: Sweden

Re: Udda/skumma moment under tiden du turfar

Post by Psykbryt »

Haha creepy 😂😂😂
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Udda/skumma moment under tiden du turfar

Post by DIProgan »

Henna wrote: 10 Feb 2020 11:18En sån där "hej hej"-nickning.
Jag nickar åt folk jag möter jämnt och ständigt när jag är ute och turfar utan att för den saken tro att den andre är turfare eller någon jag känner.
Running the third-party project https://turfbridge.com
User avatar
deppen
Posts: 98
Joined: 04 Jul 2019 08:11
Country: Sweden

Re: Udda/skumma moment under tiden du turfar

Post by deppen »

Henna wrote: 10 Feb 2020 11:18
Jag är fortfarande jätteförvirrad men det var väl kul, i guess?
Kan ha varit en GeoCachare som hälsade eller bara random tillfällighet han tog upp teflonen.

Ibland när jag hamnat nära lite suspekta individer frågar de vad jag gör o försöker förklara om turf.

Vid ett sånt tillfälle hörde jag när jag började cykla iväg, Krim. :)
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”