Zonförslag Uppsala

Moderator: Zonemakers

Post Reply
Ememel
Posts: 135
Joined: 07 Jan 2012 15:08
Country: Sweden

Zonförslag Uppsala

Post by Ememel »

Uppsala behöver fler zoner. Det hjälper inte att sätta ut fler på landsbygden när det är i staden det är trångt. Här är ett par förslag jag har i nordöstra Uppsala.

1 I Lagerlöfsparken (Gränby/Löten) eller i ringen av häckar strax österut. Namnförslag "Lagerkrans". Uppsala behöver en lagerkrans eftersom det är vad disputerade filosofie doktorer får här.
2 Vattholmavägen skär rakt igenom en trafikkarusell där Tycho Hedén tar slut och möter Bärbyleden. I mitten av denna triangel finns ett litet grönområde där man förtjänar en paus med en zon. Namnförslag "Spaghetti".
3 Norra Gränbystaden är helt zonfritt. Jag föreslår en zon i mitten där några vägar och gångvägar möts (naturligtvis inte mitt i korsningen).
4 Mellan Vattholmavägen, Tycho Hedén och Gamla Uppsalagatan ligger ett sportområde. Jag föreslår en zon i t-korsningen nordost om Anders-Diöshallen. Namnförslag "MonDiös"
5 I samma område föreslår jag en zon längs Vattholmavägen i det sydvästra hörnet av den nordligaste planen.
6 Bron över Råbyvägen mellan järnvägarna förtjänar en zon vid södra brofästet. Namnförslag "HiddenBridge"
7 Entrén till Österängens IP är en lämplig plats för en zon som sträcker sig ut en bit på gångbanan. Namnförslag "ÖÄIP". Ett alternativ (eller båda) är södra hörnet, som vätter mot Hjalmar Brantingsgatan och Österängsgatan.
8 Parken utanför Arken, Sturegatan/Odensgatan, är fin. Namnförslag "ArkPark" alt "TheArk"

Därtill borde det ligga en zon i skogen i Danmark sydost om Uppsala som är så dryg som möjligt med namnet "DanskJävel". Om den är riktigt, riktigt dryg får den gärna ligga i en dansk region.
Nytt nick: mathemagician. Min Turfblogg http://virtuelltrevir.blogspot.se/
inda7
Zonemaker
Posts: 20
Joined: 21 Feb 2018 19:32
Country: Sweden

Re: Zonförslag Uppsala

Post by inda7 »

Tack för förslagen!
Lägg gärna till bilder till dessa (och framtida förslag)

/inda7
Post Reply

Return to “Uppsala”