Zonförslag Västerås

Moderator: Zonemakers

rage
Posts: 73
Joined: 21 Jun 2011 16:13
Country: Sweden

Re: Zonförslag Västerås

Post by rage »

Det har blivit väldigt turf tätt område i Bjurhovda - Malmaberg och ibland när man vill ut är alla zoner tagna av flera turfare 8-) . Skulle önska att det blev lite mera zontätt så att man kan få något i närområdet. :| Vore även trevligt om man kunde utveckla zoner som går längs med cyckelbanor och inte random i området. Samt om vissa zoner skulle kunna armålas på bussen vore nice på väg till jobbet eller ifrån. :lol:
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Zonförslag Västerås

Post by Maqqan »

rage wrote: 02 May 2018 22:10 Det har blivit väldigt turf tätt område i Bjurhovda - Malmaberg och ibland när man vill ut är alla zoner tagna av flera turfare 8-) . Skulle önska att det blev lite mera zontätt så att man kan få något i närområdet. :| Vore även trevligt om man kunde utveckla zoner som går längs med cyckelbanor och inte random i området. Samt om vissa zoner skulle kunna armålas på bussen vore nice på väg till jobbet eller ifrån. :lol:
Var i Västerås pratar vi? Jag känner inte till staden tillräckligt för att se var Bjurhovda-Malmaberg menas :)
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Zonförslag Västerås

Post by Maqqan »

Ollzone wrote: 31 Dec 2017 20:52 Zon förslaget nära Ronnbytop är en perfekt zon om man cyklar för man kan då inte ta Ronnbytop så lätt. skulle kunna heta BandyBollen och kunna ha en rund form.
Bandy ligger mig varmt om hjärtat så det kör vi på! :mrgreen:
Vixen03
Posts: 2
Joined: 27 Nov 2020 07:32
Country: Sweden

Re: Zonförslag Västerås

Post by Vixen03 »

Ny i ämnet turf så förlåt min missar.

Jag har noterat en kulturslinga som bilder ihop Lundby kyrka med ungefär Gränsta. Tänkte använda den här tråden för att föreslå lite nya zoner i takt med att jag utforskar slingan.
Kartunderlaget från google är inte direkt i toppklass. Ett några år gammalt hygge syns inte på kartan. Men, så blir det mera upptäckande att ta sig fram :-)

Zon 1 - old sacrifice . en gammal offerlund, nåbar till fots och MTB nybörjare

Zon 2 - Culture corner - mest en punkt för att hitta vidare till kommande zoner längs slingan

Zon 3 - Old Cementary - en gamma gravplats för missdådare som inte skulle få vila i vigd jord.

Samtliga bifogade bilder är försedda med GPS position som förstås av Google :)
Attachments
OldCementary_M1.png
OldCementary_M1.png (901.94 KiB) Viewed 3174 times
CultureCorner_M1.png
CultureCorner_M1.png (816.76 KiB) Viewed 3174 times
OldSacrifice_M1.png
OldSacrifice_M1.png (695.52 KiB) Viewed 3174 times
Vixen03
Posts: 2
Joined: 27 Nov 2020 07:32
Country: Sweden

Re: Zonförslag Västerås

Post by Vixen03 »

Fortsätter med ännu ett förslag....

Zon 4 - Bikers corner - Vet väl inte om namnet är bäst men här har jag noterat MTB åkare och det är en korsning.

Att ta sig hit som MTB åkare är nog inte trivialt men jag återkommer med fler zoonförslag som underlättar ett enkelt val av väg.

Hoppas nu mina förslag vinner bifall.
Attachments
bikersCorner_M1.png
bikersCorner_M1.png (702.88 KiB) Viewed 3174 times
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Zonförslag Västerås

Post by Maqqan »

Vixen03 wrote: 05 Dec 2020 22:52 Ny i ämnet turf så förlåt min missar.

Jag har noterat en kulturslinga som bilder ihop Lundby kyrka med ungefär Gränsta. Tänkte använda den här tråden för att föreslå lite nya zoner i takt med att jag utforskar slingan.
Kartunderlaget från google är inte direkt i toppklass. Ett några år gammalt hygge syns inte på kartan. Men, så blir det mera upptäckande att ta sig fram :-)

Zon 1 - old sacrifice . en gammal offerlund, nåbar till fots och MTB nybörjare

Zon 2 - Culture corner - mest en punkt för att hitta vidare till kommande zoner längs slingan

Zon 3 - Old Cementary - en gamma gravplats för missdådare som inte skulle få vila i vigd jord.

Samtliga bifogade bilder är försedda med GPS position som förstås av Google :)

Alltid kul med udda platser men Zon 3 framförallt känns ju som det blir en placering mitt i åkern. Risk för irritation från bonden där. Sen ser jag inte hur man skulle ta sig till Zon 1 heller, varifrån går stigen? Känns som det är mer traktorstigar du funnit.
mattiasp74
Posts: 29
Joined: 01 Jun 2014 10:43
Country: Sweden

Re: Zonförslag Västerås

Post by mattiasp74 »

Vallbybron är ju ganska lång och det finns en zon på Rocklundasidan och en zon när man kommer fram till huvudingången till Vallby frilufsmuseum. Borde finnas plats för en zon mitt på bron också.

Finns det plats för en zon uppe på Skarpskyttebron eller är den för nära andra zoner?

Stora Gatans bro över Svartån har väl ett stort avstånd till Fiskartorget?

Stockholmsvägen öster om Österleden behöver fler zoner. En kan placeras vid infarten till baksidan av ICA Maxi och blir då halvvägs mellan zonen vid Pizza hut och zonen vid infarten till Kranbyggargatan.

Finns det plats för en zon på Hällagatan nere vid Leos Lekland precis innan cykelbanan tar slut?

Cykelbanan som går längs Österleden mellan Brandhovdagatan och E18 borde det gå att klämma in ett par zoner på.

Bör finnas plats för en eller flera zoner längs Källgatan mellan Stora Gatan och där gränsen går för Östra och Västra ringvägen, jämhöjd med Aimo park på Google maps

Cykelvägen längs Vasagatan har plats för en zon där cykelvägen längs Arosgatan går under Vasagatan mot Iggebygatan, en zon mellan Nordapan och Kolonizon

Cykelbanan längs Norrleden har plats för en zon mellan Northtrail och Potstop.

Finns även platser på Ryttenevägen in mot Västerås som går att sätta fler zoner på.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Zonförslag Västerås

Post by Maqqan »

Många ämnen i samma inlägg. Delar upp det lite.
mattiasp74 wrote: 13 Jul 2021 08:39 Vallbybron är ju ganska lång och det finns en zon på Rocklundasidan och en zon när man kommer fram till huvudingången till Vallby frilufsmuseum. Borde finnas plats för en zon mitt på bron också.
Ja där är det faktiskt ganska långt gap. Men får placera den mer mot Vallby än mitt på för att man inte ska kunna ta den under bron.
mattiasp74 wrote: 13 Jul 2021 08:39 Finns det plats för en zon uppe på Skarpskyttebron eller är den för nära andra zoner?
Var är det någonstans? Hittar ingen zon som heter Skarpskyttebron.
mattiasp74 wrote: 13 Jul 2021 08:39 Stora Gatans bro över Svartån har väl ett stort avstånd till Fiskartorget?
Var är det någonstans? Hittar ingen zon som heter Fiskartorget.
mattiasp74 wrote: 13 Jul 2021 08:39 Stockholmsvägen öster om Österleden behöver fler zoner. En kan placeras vid infarten till baksidan av ICA Maxi och blir då halvvägs mellan zonen vid Pizza hut och zonen vid infarten till Kranbyggargatan.

Finns det plats för en zon på Hällagatan nere vid Leos Lekland precis innan cykelbanan tar slut?

Cykelbanan som går längs Österleden mellan Brandhovdagatan och E18 borde det gå att klämma in ett par zoner på.

Bör finnas plats för en eller flera zoner längs Källgatan mellan Stora Gatan och där gränsen går för Östra och Västra ringvägen, jämhöjd med Aimo park på Google maps

Cykelvägen längs Vasagatan har plats för en zon där cykelvägen längs Arosgatan går under Vasagatan mot Iggebygatan, en zon mellan Nordapan och Kolonizon
Kan du peka ut de nämnda områdena för mig som inte känner till Västerås lika bra?
mattiasp74 wrote: 13 Jul 2021 08:39 Cykelbanan längs Norrleden har plats för en zon mellan Northtrail och Potstop.
Northtrail hittar jag men ingen zon som heter Potstop.
mattiasp74 wrote: 13 Jul 2021 08:39 Finns även platser på Ryttenevägen in mot Västerås som går att sätta fler zoner på.
Låg lite förslag vid gravhögen Hornsberg som fick en zon annars var det ganska dåligt med förslag längs den vägen. Kan du ge mig några bra platser?
mattiasp74
Posts: 29
Joined: 01 Jun 2014 10:43
Country: Sweden

Re: Zonförslag Västerås

Post by mattiasp74 »

Maqqan wrote: Många ämnen i samma inlägg. Delar upp det lite.

Var är det någonstans? Hittar ingen zon som heter Skarpskyttebron.


Var är det någonstans? Hittar ingen zon som heter Fiskartorget.


Jag anger geografiskt område. Använder du inte google maps? Jag vet inte vad zoner heter, jag anger geografiskt område
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Zonförslag Västerås

Post by Maqqan »

mattiasp74 wrote:
Maqqan wrote: Många ämnen i samma inlägg. Delar upp det lite.

Var är det någonstans? Hittar ingen zon som heter Skarpskyttebron.


Var är det någonstans? Hittar ingen zon som heter Fiskartorget.


Jag anger geografiskt område. Använder du inte google maps? Jag vet inte vad zoner heter, jag anger geografiskt område
Nä jag brukar använda Fornsök och open street map som jag tycker har mycket bättre kartor än Google.


Tapatalking with iPhone 12 Pro
Post Reply

Return to “Västmanland”