Älmhult

Moderator: Zonemakers

hgaw
Posts: 32
Joined: 12 Jul 2014 13:19
Country: Sweden

Re: Älmhult

Post by hgaw »

Tack för zonen!
hgaw
Posts: 32
Joined: 12 Jul 2014 13:19
Country: Sweden

Re: Älmhult

Post by hgaw »

Tre nya förslag i Älmhult:

En av Älmhults störste företagare vid sidan av Ingvar Kamprad med en gata uppkallad efter sig borde ha en zon. Gotthard Nilsson (skrot och återvinning) har funnits här i mer än ett sekel. Föreslår zonen Gotthards vid cykelvägen mellan Gotthards gata och Ljungbyvägen. Förbinder Vattenbök och SportStreet alt., om man lägger den längre in på cykevägen, Vattenbök och ParadisePath.

En zon på cykelvägen längs södra stambanan mellan GemöPond och HandyZone t ex vid tennisbanan vid Linnéskolan.

En zon i Möckeln mittemot järnvägsstationen på gräset vid korsningen Möckelns väg och Fiskevägen där majbrasa tänds varje Valborgsmässoafton. Förbinder HultBeach och Fiskelycka.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Älmhult

Post by Maqqan »

Intressant!
hgaw
Posts: 32
Joined: 12 Jul 2014 13:19
Country: Sweden

Re: Älmhult

Post by hgaw »

Har för ett par veckor sedan föreslagit att zonen "HandyZone" flyttas eftersom det är en byggarbetsplats. Idag har jag lagt in ett nytt förslag dit jag vill ha den flyttad och döpt om den till "Gillet", som tidigare var en restaurang strax intill.
MasterOfTurf
Zonemaker
Posts: 243
Joined: 26 Nov 2012 22:51
Country: Sweden

Re: Älmhult

Post by MasterOfTurf »

Nu fick norra Älmhult några nya zoner i norr. Ligger i en slinga så man kan gå upp till Udden och ut på Fiskarvägen. Fanns väldigt många zonförslag på just Udden. Zonnamnet var upptaget så det fick bli MöckelnsUdde.
hgaw
Posts: 32
Joined: 12 Jul 2014 13:19
Country: Sweden

Re: Älmhult

Post by hgaw »

En trevlig slinga. Tack!
hgaw
Posts: 32
Joined: 12 Jul 2014 13:19
Country: Sweden

Re: Älmhult

Post by hgaw »

Har lagt några förslag i Älmhult, bl a två på cykelvägen mellan GemöPond och Köpmangatan. Mitt södra förslag vill jag ha på baksidan av Pingstkyrkan, men det godkänner inte Turf, som tror att man kan cykla rakt över Södra Stambanan mellan Pingstkyrkan och TrainRoad. Därför föreslog jag Knutsgatan i st men av cykelavståndssynpunkt är bakom Pingstkyrkan bättre.
God Jul alla turfare!
hgaw
Posts: 32
Joined: 12 Jul 2014 13:19
Country: Sweden

Re: Älmhult

Post by hgaw »

Föreslog en zon "MotNyFörskola" vid slutet av den nya cykelväg som går upp mot den projekterade förskolan. Kartan är inte uppdaterad så varken cykelvägen eller platsen för skolan är synlig på förslaget.
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 372
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Älmhult

Post by Westeras »

Flygargraven strax nor om Göteryd är ett tips

http://www2.visitalmhult.se/sv/se-gora/ ... t/detaljer
Post Reply

Return to “Kronoberg”