Turf söker zonutläggare

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Turf söker zonutläggare

Post by embeoo »

Den här tråden lever sitt eget liv, som så mycket på det här forumet.
Det man kan konstatera är att det var länge sen en aktiv zongeneral skrev här, att jag inte kan se någon som ansökt här efter 2013 som blivit zonmakare, och att det var länge sen vi tog in några nya.
Men, ert intresse finns noterat här!
MaXi
Posts: 1
Joined: 09 Jan 2021 16:04
Country: Sweden

Re: Turf söker zonutläggare

Post by MaXi »

MaXi är intresserad om ni fortfarnde behöver fler i Storbritannien :)
User avatar
zinkcity
Posts: 35
Joined: 28 Oct 2021 13:18
Country: Sweden

Re: Turf söker zonutläggare

Post by zinkcity »

Jag skulle gärna hjälpa till att skapa zoner. Har turfat ganska konstant i snart ett år, nivå 35. Älskar dessutom kartor och att upptäcka spännande platser runt om i världen. Mitt nick är zinkcity i spelet
Turfname : Zinky
TommyH
Posts: 10
Joined: 04 Jun 2020 11:19
Country: Sweden

Re: Turf söker zonutläggare

Post by TommyH »

Jag skrev ett PM till Blabert i augusti förra året om att jag var intresserad av att bli zonutläggare, men jag ser att han inte har loggat in sedan dess. Så därför anmäler jag mitt intresse här i tråden också.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Turf söker zonutläggare

Post by Maqqan »

TommyH wrote: 09 Jun 2022 00:07 Jag skrev ett PM till Blabert i augusti förra året om att jag var intresserad av att bli zonutläggare, men jag ser att han inte har loggat in sedan dess. Så därför anmäler jag mitt intresse här i tråden också.
Blabert slutade för ett antal år sedan. Har uppdaterat första posten nu.
Moru
Posts: 125
Joined: 26 May 2020 18:37
Country: Sweden
Contact:

Re: Turf söker zonutläggare

Post by Moru »

Jag har också anmält intresse för länge sedan men gör det även här i forumet då jag inser att den informationen var lite gammal :-)

Jag har 16000 tagna zoner + 695 unika och gillar att arbeta med kartor och automation. Skulle gärna lägga mer zoner i övergivna områden, finns så många ställen som skulle behöva växa.

Mitt turfnamn är EQ
Turfname is EQ
svenlutte
Posts: 50
Joined: 05 Jun 2014 23:51
Country: Sweden

Re: Turf söker zonutläggare

Post by svenlutte »

Hej,
För många år sedan anmälde jag mig som Zonläggare, och då var det främst Litauen som var intressant. Sedan dess har jag gift mig med en Japansk kvinna och tillbringar några månader om året i Japan. Är sedan förra året även pensionär, så jag har tid att hjälpa till där det behövs. I japan, som är ett tätbefolkat land gäller det att vara lite kreativ i de områden där det bor turfare, detta för att inte kunna bilturfa t.ex. utan få turfarna att cykla eller gå till sina zoner.
Jag har turfat i många år och försöker turfa dagligen. Har tagit 5.193 unika zoner och 51.183 zoner totalt. Har bara fått Daily-60 då det av olika omständigheter inte gått att ta 5 zoner varje dag. Även de dagar då det inte gått har jag ändå turfat, även om det bara varit 1 zon tillgänglig.
Med vänlig hälsning,
/Sven
User avatar
zinkcity
Posts: 35
Joined: 28 Oct 2021 13:18
Country: Sweden

Re: Turf söker zonutläggare

Post by zinkcity »

Jag är fortfarande intresserad av att hjälpa till skapa zoner och sprida Turf till fler människor. Har precis bytt nick in-game till Zinky. Spelar nästan dagligen sedan snart 3 år tillbaka. Rätt bra på kartor och jobbar med digitala tjänster i vardagen (om det nu spelar nån roll).
Turfname : Zinky
TommyH
Posts: 10
Joined: 04 Jun 2020 11:19
Country: Sweden

Re: Turf söker zonutläggare

Post by TommyH »

Maqqan wrote: 14 Jun 2022 15:02
TommyH wrote: 09 Jun 2022 00:07 Jag skrev ett PM till Blabert i augusti förra året om att jag var intresserad av att bli zonutläggare, men jag ser att han inte har loggat in sedan dess. Så därför anmäler jag mitt intresse här i tråden också.
Blabert slutade för ett antal år sedan. Har uppdaterat första posten nu.
I min ursprungliga motivering som jag skrev till Blabert så angav jag att jag långpendlade med tåg och därför kunde arbeta med att lägga ut zoner under restiden. Nu pendlar jag inte längre, men jag tror fortfarande att jag har en del att bidra med. Många av mina zonförslag har blivit antagna som zoner, och många av mina korrigeringsförslag till befintliga zoner har blivit åtgärdade.

Jag har hyfsad lokalkännedom i Norr- och Västerbotten, där jag huvudsakligen Turfar idag, samt Stockholmsregionen där jag bott en stor del av mitt liv. Särskilt i Kiruna och Gällivare kommun där stadsflyttarna innebär att zoner som nyss var helt relevanta hamnar innanför gruvstängslet.

Som zonutläggare får man ju inte hantera sin egen region, men många mindre befolkade regioner liknar dessa så jag tror att det kan vara en fördel i värderingen av vilka zoner som bör läggas ut. Jag har också hyfsat god kunskap i svenska, finska och engelska, vilket är relevant för namngivningen av zoner i Sverige och Finland.
captHaddock
Posts: 202
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Re: Turf söker zonutläggare

Post by captHaddock »

Man hör ju på beskrivningar från TommyH att han har mycket god kunskap om spelet. Hoppas att TurfTeamet tar vara på detta för det är personer/turfare som Tommy ovan som gör att spelet kan fungera så bra!
Post Reply

Return to “Allmänt”