Nacka Kolarängen

Moderator: Zonemakers

Post Reply
captHaddock
Posts: 203
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Nacka Kolarängen

Post by captHaddock »

Hej!

Nyligen kom en ny zon i Nacka i Kolärängen. Som det ser ut nu så tycker jag att zonen ligger lite dåligt till för bästa turfrutten är just nu att köra in från cykelvägen och sen vända tillbaka samma väg och köra vidare. Se bild nedan:
ny zon Nacka.PNG
ny zon Nacka.PNG (376.78 KiB) Viewed 1469 times
Jag tycker det är mycket bättre om det finns mer optimala väger som inte gör att man lockas av att ta en väg in och sen samma tillbaka. Därför förelsår jag att ytterligare en ny zon i närheten av den nya zonen. Detta skulle göra att man tog cykelvägen igenom ett litet trevligt skogsparti och zonerna skulle ligga mer dynamiskt till:
ny zon Nacka 2.PNG
ny zon Nacka 2.PNG (364.22 KiB) Viewed 1469 times
I bilden ovan som är skärmdump ffrån kartan på hemsidan så syns inte cykelbanan genom skogen så bra men i andra kartor eller i turf-appen så syns den tydligt.
Går det att ordna en zon här för att göra denna rutt trevligare?
User avatar
deppen
Posts: 98
Joined: 04 Jul 2019 08:11
Country: Sweden

Re: Nacka Kolarängen

Post by deppen »

Du menar väl en ny zon mellan zon Kolsparv och Bomstopp? :)
captHaddock
Posts: 203
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Re: Nacka Kolarängen

Post by captHaddock »

Precis, En zon mellan Kolsparv och Bomstopp vore väldigt kul för att få en mer intressant och naturlig runda. Mitt förslag på plats är den "streckade" zonen ovan som jag markerade i bilden. (Jag har också lagt förslaget i appen)
captHaddock
Posts: 203
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Re: Nacka Kolarängen

Post by captHaddock »

Bump, finns det möjlighet att få en zon här för att få till en ny typ av turfrunda?
Post Reply

Return to “Stockholm”