Två zonförslag Senoren

Moderator: Zonemakers

Post Reply
User avatar
zinkcity
Posts: 35
Joined: 28 Oct 2021 13:18
Country: Sweden

Två zonförslag Senoren

Post by zinkcity »

Längs den sk "Senorenrundan" har jag lagt två zonförslag. Rundan går runt ön Senoren och är populär att gå, springa och cykla runt. Ett av förslagen är vid infarten och anslagstavlan vid Kustgården (sommarläger och camping med badplats) samt vid Östernäs allmänna tennisbana ("EastNose" som jag döpte zonförslaget till). Jag tycke att båda zonerna är värda att lägga till då de båda bidrar till att vilja röra sig runt på denna sträckan och de ligger fint till och säkert från hård biltrafik.

Bifogar bild på zonförslaget "Kustgården"Image
Turfname : Zinky
User avatar
zinkcity
Posts: 35
Joined: 28 Oct 2021 13:18
Country: Sweden

Re: Två zonförslag Senoren

Post by zinkcity »

Antar att det tar tid att granska nya förslag men fortsätter propagera för åtminstone en ny zon på ön Senoren, som i dagsläget enbart har en (1) zon (SenorZone). Ön Aspö som är mindre till ytan och kräver färja för att nå har i dagsläget sju (7) zoner varav en fortfarande Neutral, Hasslö har sex (6) zoner varav en fortfarande Neutral. Jag tycker det är toppen att dessa öar har hyfsat många zoner - men menar att förhållandet är något skevt.

Jag har tidigare lagt in förslag om hamnen Ekenäs på Senoren (förra året) men inget hände. I år har jag som sagt föreslagit två andra zoner.

Med förhoppning om att regionens zonmakare kan ta sig en titt. Jag tycker dessa öarna (Senoren, Skällö, Sturkö) förtjänar mer zoner.

Mvh
Turfname : Zinky
MasterOfTurf
Zonemaker
Posts: 243
Joined: 26 Nov 2012 22:51
Country: Sweden

Re: Två zonförslag Senoren

Post by MasterOfTurf »

Det kan ta lite tid att kolla igenom zonförslag på forumet men tack vare dig har ön Senoren nu fått två nya zoner. Det behövs fler bra zonförslag för Karlskrona kommun!
User avatar
zinkcity
Posts: 35
Joined: 28 Oct 2021 13:18
Country: Sweden

Re: Två zonförslag Senoren

Post by zinkcity »

Tack!
Turfname : Zinky
Post Reply

Return to “Blekinge”