Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn här

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 527
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn här

Post by eddyueue »


Samtidigt som regionerna ändras och går efter länsgränser (info) kommer även en förändring att ske här på forumet.

Denna förändring innebär att det blir ett helt eget delforum för felanmälningar på zoner. Detta kommer innebära att det blir mindre rörigt och mer praktiskt för alla skulle jag tro.

Det är väldigt simpelt, ni letar upp tråden som representerar den regionen zonen ligger i och felanmäler som tidigare.

Den här tråden är stängd och jag hänvisar er till det nya delforumet - Felanmälningar







Det här är den officiella "olämpig zon" tråden!


Vet du någon zon som du tycker är olämplig och behöver tas bort, flyttas eller göras om?
- Skriv zonnamnet, en kort beskrivning på vad som är fel och hur den skulle kunna fixas på bästa sätt.

Vet du något zonnamn som du tycker är olämpligt eller bara knasigt?
- Skriv zonnamnet, en beskrivning på varför namnet inte passar och gärna förslag på nytt namn.

/Admin


Har lite åsikter om Lindhagezone på Kungsholmen, Stockholm.
Zonen är placerad i en rondell utan övergångsställen. Jag har tagit den på den tiden man kunde "springa igenom" zonen, då genom att åka tunnelbanan under. Om det är tänkt att man ska kunna ta zonen genom att köra med bilen runt rondellen i nån minut så behöver zonens radie ökas :lol:.
I övrigt tycker jag inte att zoner ska kräva att man gör något man egentligen inte borde (korsa stora vägar, byggarbetsplatser, kungens privata vattenområde...). Denna zon är dock den enda olämpliga jag stött på hittils. Tycker dock det är ok att ha zon på Gröna lund, så länge man betalar sitt inträde 8-)

Med risk för att vara tråkig
/Eddyueue



Arias-edit; gjorde tråden mer tydlig vad dens syfte är! Förlåt eddy om jag snodde ditt inlägg..
Roxvret
Posts: 54
Joined: 04 Aug 2010 14:09

Re: Olämplig zon

Post by Roxvret »

Du är så tråkig Eddyueue!

Nej men det känns rätt smart att inte ha "farliga" platser, så länge ni inte tänker ha en 18-års gräns eller nått på spelet. Annars blir kanske inte alla föräldrar så glada ;)

Sitter själv och funderar på om jag på något sätt lyckas ta den himla zonen som ligger mitt i vattnet, vill ju inte riskera förstöra telefonen :P
User avatar
erikd
Donator
Posts: 166
Joined: 04 Aug 2010 15:11
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Olämplig zon

Post by erikd »

Håller med om att man inte bör flippa ur allt för mycket med galna zon-placeringar, även om det är lite kul med områden som är "omöjliga" att nå. Att inte behöva bryta mot lagen är väl en bra måttstock.
Roxvret wrote:Sitter själv och funderar på om jag på något sätt lyckas ta den himla zonen som ligger mitt i vattnet, vill ju inte riskera förstöra telefonen :P
En plastpåse, ner med telefonen, knyt till ordentligt, fäst i ett fiskespö och kasta sedan för glatta livet! ;)
Roxvret
Posts: 54
Joined: 04 Aug 2010 14:09

Re: Olämplig zon

Post by Roxvret »

erikd wrote:Håller med om att man inte bör flippa ur allt för mycket med galna zon-placeringar, även om det är lite kul med områden som är "omöjliga" att nå. Att inte behöva bryta mot lagen är väl en bra måttstock.
Roxvret wrote:Sitter själv och funderar på om jag på något sätt lyckas ta den himla zonen som ligger mitt i vattnet, vill ju inte riskera förstöra telefonen :P
En plastpåse, ner med telefonen, knyt till ordentligt, fäst i ett fiskespö och kasta sedan för glatta livet! ;)
Det är helt klart kul med sådana zoner, men tror det inte spelet är tänkt som ett äventyrsspel på det sättet, det kan de göra ett systerspel till ;)

Haha, ska jag våga det så måste jag nog köra en vattentät påse, känns inte sååå säkert annars :D
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Olämplig zon

Post by Drassen »

Vår inställning är:
Inga zoner ska vara placerade på "farliga" eller inhägnade platser...dock så är det beta och vissa zoner kanske blev placerade innan vi tänkt igenom policyn helt...rondellen kommer flyttas...

MEN vattenzonerna kommer att finnas kvar, dessa kom vi på när vi hyrde kajaker och padlade runt inne i stockholm...ännu har ingen gjort detta...vi får väl se vem som blir den första:)
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
Roxvret
Posts: 54
Joined: 04 Aug 2010 14:09

Re: Olämplig zon

Post by Roxvret »

Andreas wrote:Vår inställning är:
Inga zoner ska vara placerade på "farliga" eller inhägnade platser...dock så är det beta och vissa zoner kanske blev placerade innan vi tänkt igenom policyn helt...rondellen kommer flyttas...

MEN vattenzonerna kommer att finnas kvar, dessa kom vi på när vi hyrde kajaker och padlade runt inne i stockholm...ännu har ingen gjort detta...vi får väl se vem som blir den första:)
Låter som en väldigt bra inställning, sen kan man ju alltid råka lägga fel som sagt.

Har jag inget emot, är ju lite kul med det också. Dock har jag svårt att se att någon gå in med en Kajak på Tinnisbadet ^^
Får lösa det på något sätt, är ju som en nål i ögat att inte få ha alla zoner :)
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Olämplig zon

Post by Drassen »

mm, tinnis e en gammal zon...de e alla i linköping för övrigt, så många av dessa kommer att flyttas och balanseras osv när vi byggt upp ett bättre system för att förvalta/lägga till/ta bort zoner...vilket är i full gång just nu...:)
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
Roxvret
Posts: 54
Joined: 04 Aug 2010 14:09

Re: Olämplig zon

Post by Roxvret »

Kommer Tinnis ligga kvar?
Vill helst inte hålla på att ta mig ut där för att sen förlora den efter några dagar ;)

Var väldigt bra zoner annars, lärt mig flera trevliga platser i Linköping som varit dolt för mitt öga innan, sightseeing at it's best :)
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 527
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Olämplig zon

Post by eddyueue »

Har suktat på zonen i riddarfjärden ett tag. Men att ta båten dit känns inte värt det pga den ynka belöningen ;)
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Olämplig zon

Post by Drassen »

eddyueue wrote:Har suktat på zonen i riddarfjärden ett tag. Men att ta båten dit känns inte värt det pga den ynka belöningen ;)
Jo...men ingen lär ta den från dig...det är lite så vi har tänkt med poängen...å sen får du ju 90 i engångssumma...som det är just nu iaf:)
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
Locked

Return to “Allmänt om zoner”