Visa antal tagningar när en zon tas

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Post Reply
Qwicke
Posts: 3
Joined: 24 Jul 2020 10:34
Country: Sweden

Visa antal tagningar när en zon tas

Post by Qwicke »

Vi är ju många turfare som försöker ha koll på hur många gånger vi tagit en zon för att så småningom färga dem lila på warded. Då vore det ju trevligt om det fanns en liten text när man tar en zon som säger hur många gånger man har tagit den totalt. I take-over-dialogfönstret som dyker upp skulle det kunna stå "Zone taken 43 times". Det vore också bra när man lite förvirrad tar en zon och undrar om man verkligen har tagit den förut. Står det då "Zone taken 3 times" så inser man snabbt att man faktiskt tagit den två gånger tidigare, men uppenbarligen glömt bort det...
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Visa antal tagningar när en zon tas

Post by Dacop »

Tvivlar skarpt på att detta någonsin kommer gå att genomföra då det förmodligen kräver att man letar igenom hela databasen för att hitta där zon och spelare matchar - och sedan göra detta på samtliga tagningar framöver, nej det går inte.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Visa antal tagningar när en zon tas

Post by embeoo »

Man skulle kunna lösa det något bättre än att slå i databasen varje gång, men...

Då det skulle lyfta upp ett inofficellt sidospel, så måste det förklaras för nybörjarna varför det står 1 eller 3 och vad det spelar för roll (ingen). Eftersom keep it simple har styrt hela turfs utveckling tror jag inte det kommer hända. Min magkänsla är också att det är en väldigt liten del av spelarna (även högrankade) som aktivt funderar på detta.

Jag tänker att det troligaste vore att någon tredjepartare gör ett liveläge som visar antal/färg för varje take, för vald spelare. Så kan man ha den sidan uppe istället om man vill veta.
Post Reply

Return to “Förslag”