Möjligheten att få en First Time Take, FTT

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

Post Reply
BosseW
Posts: 5
Joined: 01 Jun 2014 23:47
Country: Sweden

Möjligheten att få en First Time Take, FTT

Post by BosseW »

Jag är en hängiven jägare av FTT, och drar om möjligt iväg omgående om en nysläppt zon ligger i rimlig närhet. När det senaste mailet kom, högst ett par minuter efter att zonen släpptes, gick jag direkt in i appen för att lokalisera var den ligger. Då var zonen redan tagen! Har även upplevt detta tidigare, och har all anledning att misstänka (till exempel genom att kolla statistiken för turfaren och zonen) att zonläggare eller någon annan insatt i förväg läcker om var och när en zon ska släppas. Min fråga är: Har zonläggarna något ansvar att ej i förväg yppa något om detta? Annars föreslår jag att reglerna för zonläggare skärps! Jag vill ha samma chans som alla andra att hinna först.
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Möjligheten att få en First Time Take, FTT

Post by Dacop »

Har zonmakarna ett ansvar att anpassa sitt beteende för att enskild användare väljer att skapa ett eget spel i spelet - är det så vi ska tolka din fråga?
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
BosseW
Posts: 5
Joined: 01 Jun 2014 23:47
Country: Sweden

Re: Möjligheten att få en First Time Take, FTT

Post by BosseW »

Jag menar att innan zonen släpps ska bara en person, berörd zonläggare, veta när och var detta sker. Ingen annan ska ha möjlighet att veta detta i förväg.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Möjligheten att få en First Time Take, FTT

Post by Maqqan »

FTT är ju ingenting som ger medalj eller på något sätt presenteras som ett mål från turf officiellt utan det är ju något som våra användare hittat på själva. Därför lägger de flesta zonmakare ingen större vikt på vilka som får reda på när det ska komma zoner. Det kommer nog inte ändras heller förrän FTT blir en medalj eller liknande.
HappyF
Zonemaker
Posts: 290
Joined: 08 Aug 2012 10:53
Country: Sweden
Contact:

Re: Möjligheten att få en First Time Take, FTT

Post by HappyF »

Nu vet jag inte vilket mail du menar, om det är det från turf om det är zon som läggs nära ett av dina förslag eller det från turf.lundkvist. Men ibland är det så att det är turfare ute som har tur att zonen dyker upp i deras närhet. Vad gäller turf.lundkvist så är det en viss eftersläpning från att zonen skapas till dess mailet skickas, så det kan ju också vara en orsak. På turfgame.com syns zonerna direkt när de skapas, så det kan vara någon som sitter och övervakar den sidan som är snabbare.
User avatar
deppen
Posts: 98
Joined: 04 Jul 2019 08:11
Country: Sweden

Re: Möjligheten att få en First Time Take, FTT

Post by deppen »

HappyF wrote: 27 Nov 2022 11:05 Nu vet jag inte vilket mail du menar, om det är det från turf om det är zon som läggs nära ett av dina förslag eller det från turf.lundkvist. Men ibland är det så att det är turfare ute som har tur att zonen dyker upp i deras närhet. Vad gäller turf.lundkvist så är det en viss eftersläpning från att zonen skapas till dess mailet skickas, så det kan ju också vara en orsak. På turfgame.com syns zonerna direkt när de skapas, så det kan vara någon som sitter och övervakar den sidan som är snabbare.
Japp Hänt mig 3 gånger i år Zoner dykt upp nära mig , 2 tog jag den tredje såg jag men reflekterade inte över att den var ny då det var efter ny omgång, många gula.
Post Reply

Return to “Allmänt”