Östersunds kommun

Moderator: Zonemakers

Mikey
Posts: 67
Joined: 14 Jul 2017 21:26
Country: Sweden

Re: Östersunds kommun

Post by Mikey »

Kan bara hålla med Madett, har själv tänkt på en zon just där. En riktig toppenplats som fyller upp ett tomrum i ett bra och trevligt zonområde.
madett
Posts: 25
Joined: 19 Jun 2016 21:51
Country: Sweden

Förslag TorsHammare

Post by madett »

Föreslår zon TorsHammare (föreslog namnet FlygBil i appen). Det skulle passa bra med en zon här, fin cykelväg. Men framför allt så här vi ett gammalt känt konstverk just här. (Se bilden ). Gigantisk skulptur, skapad av Bengt Lindström. Föreställer Tors hand som håller en hammare med en bil! längst upp . Är väl ett av de konstverk som de flesta Östersundare känner igen...och som det råder delade meningar om.

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
inda7
Zonemaker
Posts: 20
Joined: 21 Feb 2018 19:32
Country: Sweden

Re: Östersunds kommun

Post by inda7 »

Namnet finns redan,men förslaget var bra.Ut och ta :)
madett
Posts: 25
Joined: 19 Jun 2016 21:51
Country: Sweden

DrömZon

Post by madett »

Idag när jag skulle ta en zon så hade den plötsligt försvunnit, snopet värre! Mina medturfare säger att zonen aldrig har funnits, och att jag måste ha drömt att jag tagit den, kan vara att de har rätt... Men i alla fall så föreslår jag en zon så jag (kanske) nån gång kan ta den när jag är vaken också...
Lite knepigt att hitta bra plats eftersom det är ett industriområde, utan cykelvägar. Men jag fann en grön plätt där en lite smalare zon kanske får plats. Lite knepigt att se exakt på kartan, men om det blir en zon så kan jag kolla och föreslå justering om den hamnar ut på vägen.
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
Lillfixa
Posts: 10
Joined: 12 Sep 2021 11:10
Country: Sweden

Re: Östersunds kommun

Post by Lillfixa »

Vad har jag gjort för fel när jag förra hösten med flera bilder och beskrivningar, föreslog flera nya zoner från Ängsmon i Torvalla ner till S:t Olavsleden som går efter Storsjön? Det var menat som en fortsättning från zonen "Torvallakronan" och därifrån efter en mycket fin gång- och cykelväg ner till Storsjöns strand och sedan efter S:t Olavsleden tillbaka mot Östersund. Hela sträckan är ungefär 3 km och helt utan zoner idag. Den ideella föreningen som marknadsför S:t Olavsleden vill ha fler besökare/ vandrare/cyklister efter leden och har även skrivit om det i lokalpressen. Därför tänkte jag att det var en bra idé att vi som cyklar och går i Turfsammanhang får en ny rutt och dessutom i mycket fin miljö. Därför känns det ju lite mysko när det kommer upp fler nya zoner efter mycket trafikerade vägar där det redan är trångt med zoner, tänker närmast på den nyaste "urtid".
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Östersunds kommun

Post by Maqqan »

Lillfixa wrote: 28 Nov 2022 10:43 Vad har jag gjort för fel när jag förra hösten med flera bilder och beskrivningar, föreslog flera nya zoner från Ängsmon i Torvalla ner till S:t Olavsleden som går efter Storsjön? Det var menat som en fortsättning från zonen "Torvallakronan" och därifrån efter en mycket fin gång- och cykelväg ner till Storsjöns strand och sedan efter S:t Olavsleden tillbaka mot Östersund. Hela sträckan är ungefär 3 km och helt utan zoner idag. Den ideella föreningen som marknadsför S:t Olavsleden vill ha fler besökare/ vandrare/cyklister efter leden och har även skrivit om det i lokalpressen. Därför tänkte jag att det var en bra idé att vi som cyklar och går i Turfsammanhang får en ny rutt och dessutom i mycket fin miljö. Därför känns det ju lite mysko när det kommer upp fler nya zoner efter mycket trafikerade vägar där det redan är trångt med zoner, tänker närmast på den nyaste "urtid".
Inget fel alls men det är inte alltid den ansvarige zonmakaren läser forumet tyvärr. Har själv upplevt den frustrationen för mina många zonidéer i min hemort Kristinehamn. Jag har kikat på dem och tycker de ser bra ut men är tyvärr inte ansvarig för Östersund kommun nu.
Lillfixa
Posts: 10
Joined: 12 Sep 2021 11:10
Country: Sweden

Re: Östersunds kommun

Post by Lillfixa »

Tack Maqqan för svaret! Då finns de kvar någonstans i alla fall mina förslag..... bara det känns ju lite hoppfullt.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Östersunds kommun

Post by Maqqan »

Lillfixa wrote: 30 Nov 2022 18:53 Tack Maqqan för svaret! Då finns de kvar någonstans i alla fall mina förslag..... bara det känns ju lite hoppfullt.
Nu har jag tagit över ansvaret för Östersund så nu ska jag kika närmare på dem.
Mikey
Posts: 67
Joined: 14 Jul 2017 21:26
Country: Sweden

Re: Östersunds kommun

Post by Mikey »

Inte en zon sen december i Östersund, varför kommer inga zoner?
Post Reply

Return to “Jämtland”