Storlien

Moderator: Zonemakers

Post Reply
Kildor
Posts: 26
Joined: 06 Sep 2016 22:53
Country: Sweden

Storlien

Post by Kildor »

Hej! Det finns många zoner i slalombackarna i Åre, och även ett par i Storlien. Men det vore trevligt med några fler i naturen som är kopplat till turskidåkning och vandring. Jag har ett par förslag i Storlien med omgivning, som jag dels lagt in i appen, och dels placerat in på en karta:

Karta över Storlien med zonförslag
Karta över Storlien med zonförslag
KartaStorlien.png (704.04 KiB) Viewed 3402 times

Pilarna i kartan markerar nya zonförslag. Därutöver har jag lagt in namnen på några befintliga zoner som hjälp för orienteringen.

* Rekdalshöjden: En platå på drygt 800 meters höjd med enorm utsikt över omgivningarna. Zonförslaget ligger precis vid en tydligt markerad vinterled (kryssmärken). Jag la zonförslaget direkt i appen när jag var på platsen igår, och det är utmärkt mobiltäckning trots ett visst avstånd från bebyggelsen. Se även bild från platsen:

Rekdalshöjden
Rekdalshöjden
20230409_115401 (Medel).jpg (224.63 KiB) Viewed 3402 times

* Sandtjärnen: Ett vindskydd intill Sönner-Sandtjärnen, relativt nära Storlien och således lite mer lättillgänglig. Fin plats, och här passerar både vinter-, sommar- och cykelleder.

* StorLed: Startpunkt för många av lederna, precis mellan Vintergatan i Storlien och en järnvägsövergång. Jag la nog zonen så att den delvis även täcker spåren, så en poteniell armåla för de som åker tåget Storlien-Trondheim.
Post Reply

Return to “Jämtland”