Kanske till och med att Sandviken kan bli ett eget område på sikt..?
Eller varför inte några zoner i Valbo som ligger mellan Gävle och Sandviken
Moderator: Zonemakers
Den zonen är som andra stadszoner, att signalen studsar lite som den vill mot husen. Jag har själv tagit den några gånger och har stått på båda sidor och till och med i mitten av vägen, utan att hamna i zonen.När vi ändå diskuterar Gävle så har jag ett zonändringsförslag.
Fenceway, som ligger längs med Staketgatan inne i centrala Gävle skulle behöva byggas ut i nordväst och sydöstlig riktning då den för närvarande kräver att man nästan står mitt i vägen för att ta den. Åtminstone med gps:en på min Samsung Nexus S. Allé-träden hjälper inte heller särskilt mycket. Om zonen utökas på kartan så att den även täcker hustaken bör alla problem med halvkass mottagning försvinna.
Alternativt att hela zonen flyttas ett par meter så att den täcker korsningen, vilket är mer fritt från träd.
Mjo. Har funderat på att lägga mina cykelrutter bortåt storvik, så det hade ju varit toppen ur det syftet.Nattkryp, jag håller helt med dig angående zoner i Valbo och Forsbacka. Kanske till och med nån zon i Storvik och Hofors. Som det är nu är det ju en fördel att bo i Gävle...
Sent from my Xperia Arc using tapatalk
Jag har tagit den zonen tre gånger idag. Först molnfritt, sen mulet och sedan tjocka regnmoln nu för en stund sedan. Tog mig tio minuter att pejla in den till slut (man träffar, sen vandrar 'signalen' långsamt åt ett håll ett tag och hamnar utanför. Byta plats lite, vaja med luren så högt upp man kan, och sedan vandrar den tillbaks för att så småning om hamna utanför igen. Det lustiga var att jag hade typ 0.01% batteri kvar i luren också när jag väl fick in zonen.
Den zonen är som andra stadszoner, att signalen studsar lite som den vill mot husen. Jag har själv tagit den några gånger och har stått på båda sidor och till och med i mitten av vägen, utan att hamna i zonen.
Antingen kan zonen göras större, eller så kommer zonfixarna inte röra zonen alls, för det finns massvis med liknande zoner.
Hah, you wish :pJag håller med Onewheel och Nattkryp, några zoner i Valbo är ju nästan ett måste
Nattkryp vi kanske syns här i Valbomen om det kommer zoner hit så är dom mina kom ihåg det
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest