--För dig--
Takepoint drygt 163 000
PPH poäng drygt 184 000
Genomsnitt tid att behålla zoner 5 dagar 21 timmar
Snittpoäng per zon 365 poäng
29 spelare denna runda på 1585 zoner
En del zoner relativt centralt får ju spelare ha hela rundor...det skulle aldrig existera här ens om man tar den mest avlägsna zonen i stan.
--För mig-- (Föräldraledig så låg nivå
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Takepoint drygt 42 000
PPH poäng drygt 27 000
Genomsnitt tid att behålla zoner 22 timmar
Snittpoäng per zon 200 poäng
139 spelare denna runda på 783 zoner (Och då ska man komma ihåg att vår region är drygt 49 000 km2)
Så ser det ut i snitt, i bästa fall kan man i vår stad få kanske hälften eller lite mer i PPH, mer PPH än takepoints existerar inte.
Men Turf är och kommer alltid vara otroligt orättvis, för att vinna eller ta vissa av medlajerna behöver du antingen vara pensionär eller ha singel/arbetslös eller ha gigantiskt mycket ledig tid, eller bo på "rätt" plats.
Det är svårt att få det rättvist men det finns definitivt saker som man kan se över. Här kan vi bara drömma om att ta en greed 200, det finns två personer i min region som klarat greed 150 genom alla år men då måste alla andra vara hemma och inte turfa i typ 1-2 dygn och personen får ta varenda zon som finns i och kring hela stan. I Finland och Norge och Danmark kan man ofta ta greed 200-350 utan större problem då det finns massor med zoner och få spelare.
Varför har man olika regler på olika platser men man tävlar mot samma medaljer?
Varför har en del zonpott och andra inte?
Det är det mest irriterande och konstiga i mina ögon. Att kasta ut massor av nya zoner lockar sällan spelare utan ger de som redan spelar mer poäng och lättare medaljer. Det är som att kika i Japan där det finns ofantligt många zoner.....inga fler turfare har tillkommit. Om det inte tillkommer nya turfare bör man ju bromsa in antalet zoner som kastas ut. De som turfar i en viss region kan ju själva jobba för nya spelare? Här har vi fått 11 zoner under hela 2019, även fast vi är väldigt många fler aktiva turfare än t.ex i er region. Hur många som lagts ut i er region kan jag inte ens räkna....och ändå är en hel del gula i stan. Vi har 2 gula...som är i vattnet som är 10 grader varmt.
Men som sagt, Turf är väldigt orättvist med olika regler och förutsättningar för olika platser. Jag turfar inte längre för vinster (då de som vinner här är uteslutande pensionärer) men en rolig greed-medalj vore skoj...men med sådana ofantliga avstånd vi har för att ta 200-250 zoner är det ingen mening att ens försöka.