Frysa gubben i zonen

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Post Reply
captHaddock
Country: Sweden

Frysa gubben i zonen

Post by captHaddock »

Såg en turfande cyklist igår som konstant fryste gubben i zonen som cyklades igenom. Hur är detta möjligt? Det känns som en väldigt stor fördel att kunna göra det och antar att det egentligen är tillåtet? Om det är tillåtet så borde man ge alla spelare möjligheten att sätta sin taketid själva. Jag skulle exempelvis kunna tänka mig en taketid på 2 sekunder när jag turfar själv och ställa in på 15 sekunder om jag tar assist med någon.

Om någon undrar hur jag kan vara så säker så kunde jag se det i appen nära min egen gubbe när det hände.

Kollade nu också upp rundan mer exakt så lägger med några taketider, följande takes var i rad så 5 takes på 2 minuter och 24 sekunder
Take 1
take 2: 38 sekunder senare
take 3: 33 sekunder senare
take 4: 42 sekunder senare
take 5: 31 sekunder senare

Turfaren hade inte någon krona. Kollar man tidigare på rundan kunde personen dessutom ta två zoner inom 17 sekunder osv.
ojarnstr
Country: Finland

Re: Frysa gubben i zonen

Post by ojarnstr »

Jag tror det är frågan om den så kallade android buggen som fixades... hen har säkert inte uppdaterat appen.
Maqqan
Zonemaker

Post by Maqqan »

Det handlar om att de slår av "platstjänster" i sin telefon, då får inte Turf in den förändrade positionen sen och stannar kvar i zonen.

Detta ska vara justerat i den nya versionen som sagt.
captHaddock

Post by captHaddock »

Bra information om den senaste versionen. Men vi vet att Turf är er spel med väldigt få (men också väldigt bra uppdateringar) när de kommer. Vad hindrar en person att ligga kvar i versionen med den buggen i flera år?
Moru

Post by Moru »

Bra bakåtkompatibilitet! :-)
Turfname is EQ
deppen

Post by deppen »

Borde det inte gå lösa genom att Turf appen har Android versions krav senare än buggen ?
Maqqan
Zonemaker

Post by Maqqan »

captHaddock wrote: 31 Oct 2024 20:53 Bra information om den senaste versionen. Men vi vet att Turf är er spel med väldigt få (men också väldigt bra uppdateringar) när de kommer. Vad hindrar en person att ligga kvar i versionen med den buggen i flera år?
Det brukar lösa sig vid nya medaljer eller uppdateringar av telefonernas mjukvaror.
captHaddock

Post by captHaddock »

Problemet är att det du säger kan ta flera år. Dessutom behöver inte en ny medalj behöva betyda att man inte ligger kvar i en gammal version.
Gotrek_G

Post by Gotrek_G »

Jag tycker frysning av gubben var en söt funktion.
Ångrar att jag inte plockade bort Automatisk Uppdatering på Turf. Det är säkert det som denne hade gjort. Och kommer nog inte slå på den frivilligt.

Men här har teamet bakom Turf en enorm möjlighet att göra denna bugg till en feature. Tänk en "stoppknapp" man håller inne så pausas gubben där den är.

Jag kör tåg och fraktar mängder med turfare varje vecka. Ofta pratar vi efteråt och många tycker det är superskoj att ha lyckats ta lite zoner och så blev resan mycket roligare. Den glädjen försvinner ur folks liv nu. Nu får de sitta och tråka som vanliga hjon.

Turf-team; Sätt in stoppknappen på betalsidan så kommer ni se många fler betalande turfare än idag.

Och innan oginhetsklubben sätter igång: Ja, den hade funkat för cyklister, men att cykla och hålla finger på skärmen blir knappast någon tidsvinst.
Det skulle dessutom gå att ha en hastighetskontroll på den så den bara fungerar över typ 60 km/h, typ.
Maqqan
Zonemaker

Post by Maqqan »

Frysning genom att armhåla fungerar fortfarande. Känns lite mer sport också jämfört med att slå av platstjänster. På tiden jag tågpendlade tog jag alltid fönsterplats och försökte armhåla, lyckades kanske 10% och såg troligen väldigt skum ut när jag höll på.
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”