Japan visit

svenlutte
Country: Sweden

Re: Japan visit

Post by svenlutte »

Senaste veckan har jag turfat uppe i Kanto-regionen och varit i Tokyo-pmrådet. Denna månad har det varit 14 turfare som tagit zoner och finns på listan för landet (kan finnas många fler turist-turfare?). Intressant att de 3 första är svenska turfare!!! 1:a är "folkölen", jag ligger 2:a och "turfpelle" ligger 3:a. Min lista över "lokala" turfare har 7 av 17 aktiva. Och då är en av de aktiva mest aktiv i Scotland men turfar i Kobe-Osakaområdet när hon är "hemma" i Japan och hälsar på släktingar och vänner. Med tanke på att det är ett stort land med många regioner så skulle en landsmedalj vara ett bra framsteg. Det är nog det enda som skulle få mig att besöka Hokkaido och uppleva deras vinter (kanske snöfestivalen i Sapporo?) då jag bara är i Japan vintertid.
Att också ha Japanska flygblad att sätta upp på anslagstavlor vid en del zoner kanske också kan hjälpa till? Eller flygbland som man kan ge till cykelaffärer och de delar ut till aktiva cyklister? Jag pratar bara svenska och engelska och är inget språkgeni, så att lära mig japanska finns inte på agendan, även om jag tillbringar vintern i södra Japan varje vinter (och vinner Kyushu-regionen varje månad det är 5+ turfare i regionen).
Några idéer om hur man kan få de som startar att förbli aktiva?
Moru

Post by Moru »

Hur man får turfare att vara aktiva är svårt. Och att spelet aktivt motverkar det hjälper inte :-)

1. Man blockerar varandra så det är inte sammarbetsvänligt om man inte vet hur assist fungerar
2. Om man är tävlingsintresserad så är det ett av de mest orättvisa jag känner till
3. Om man vill ha bra poäng så är det kontraproduktivt att bjuda in fler spelare eftersom det leder till mindre poäng per zon
4. En ny spelare som laddar ned appen och startar den har ingen aning om vad de ska göra eftersom det oftast inte finns en enda zon i närheten.
5. Det finns ingen räknare som syns i appen för Daily-medaljer. Själva poängen med en daily är att hålla kvar folk. Kan man inte se den där räknaren gå ned på noll för att man hoppade över en dag så utför den inget. Den ska skrika och varna ifall man håller på att trilla av grenen (glömma att gå ut en dag).

Det du som användare kan göra för att främja turfandet i ditt område är att starta en förening, göra turfträffar och ställa upp stora flaggor, fixa flyers att dela ut, försöka komma med i någon tidningsartikel om sport osv. Lite svårt i ett land där man inte kan språket såklart men ibland har man tur och får kontakt med någon engelsktalande reporter.

Tyskar verkar älska att sätta upp klistermärken i turfzoner.
Turfname is EQ
svenlutte

Post by svenlutte »

Hi,
Signed up a new surfer in Japan last week. Her surfer name is "AkemiE" and we took a short walk together and she took 2 zones during the walk. At the end, I did a suggestion for a new zone close to her home in south Kurume, the name of the park is "Konomen Park" and it would be good if this could be done so she have a zone a few blocks away from her home. She also have other suggestions herself that will come late when she's more used to Turf and understand it.
We also have an old surfer that has lost her account, and can't log in to it today. Probably changed e-mail adress or something similar. Her turf name was "miyoyo" and reached lvl 8 when she started a few years ago. What e-mail should I use to write an email with her "new" e-mail to use for her account?
Or is it easier for you to take away her account and she can register again with the same use name?
Best Regards /svenlutte
HappyF
Zonemaker

Post by HappyF »

svenlutte wrote: 11 Dec 2024 15:01 We also have an old surfer that has lost her account, and can't log in to it today. Probably changed e-mail adress or something similar. Her turf name was "miyoyo" and reached lvl 8 when she started a few years ago. What e-mail should I use to write an email with her "new" e-mail to use for her account?
Or is it easier for you to take away her account and she can register again with the same use name?
Best Regards /svenlutte
You can write a mail to contact@turfgame.com.

/HappyF
Post Reply

Return to “Zones”