Frågor gällande zonupplägg

Moderator: Zonemakers

Post Reply
dark.knight
Country: Sweden

Frågor gällande zonupplägg

Post by dark.knight »

Hej!

Jag och Uleg har för några månader skrivit här i forumet men dessvärre inte fått någon respons, så tänker att jag skapar en ny tråd istället. Jag har inte spelat Turf allt för länge men har i alla fall kört över 1 år nu och upplever att det finns för lite zoner runt om i Visby eller att det i alla fall kan fyllas på utåt. Det är inte allt för svårt att under en dag röja av zonerna och blir sedan tvungen avsluta sin tur för att vänta på att någon ger sig ut.

Är det något speciellt som gör att det inte kommer så mycket zoner eller vad är anledningen? Är det för lite aktivitet för att det ska balanseras korrekt med antalet zoner som finns?

Nu har vi under dem senaste 2 månaderna inte fått någon ny zon alls på Gotland och undrar även hur planen ser ut. Finns det endast ett visst antal som kan läggas till under varje år? Hur många nya zoner kan vi förvänta oss :D

Allt gott!

dark.knight
Westeras
Zonemaker

Re: Frågor gällande zonupplägg

Post by Westeras »

Antalet zoner som tilldelas en region baseras bl.a på aktiviteten där. Sen finns det andra variabler också, men det är den viktigaste.

Sen kan jag avslöja att det finns en pott att fördela närmsta tiden. Så håll ut ;)
Just 1 more zone
dark.knight

Post by dark.knight »

Tack för svar! Ska försöka hålla ut 8-)

Här är ett av mina tidigare zonförslag: viewtopic.php?t=3307&start=60

Jag och även fler turfare jag pratat med som spelar i Visby har önskemål att det ska finnas fler zoner på Terra Nova. Det är just nu 4 zoner där och jag tror man hade kunnat göra rundan ner mot Terra roligare och att fler lockas att ta sig ner dit om man lägger några fler zoner där :D
Shitty
Zonemaker

Post by Shitty »

Den som väntar på något gott... ;)
Potten är inte stor dock, tyvärr.
Gotland är som ni säger, ganska eftersatt zonmässigt, men med punktinsatser kommer man ju iaf någon vart...

Terra nova, sen då? Var brinner det som värst?
dark.knight

Post by dark.knight »

Kul med ny zon och att det blev en på Terra! :D Tog en kvällstur direkt och för att ta den nya zonen 8-)

Jag har två ställen jag kan komma på direkt där jag under mina turer har märkt att det verkligen känns som att det saknas, lägger in bild med förslag på vart jag har tänkt någonstans.

Här är ett zonförslag som jag har tänkt på när man ska ta sig ut till zonen MaxiArena. Går en lång cykelväg i skogen ut till Arenan där det hade varit perfekt att lägga till en zon, då tar förhoppningsvis fler den vägen istället för bilvägen också! :D

Image

Det andra zonförslaget jag har är när man har tagit zonen VisbyIshall och ska cykla genom skogen. Även där är det en lång cykelväg och man skulle kunna lägga en zon precis innan korsningen och tunneln.

Image

Det är dem två plasterna jag saknar zoner mest på just nu. Kan fundera lite och återkomma om jag kommer på fler!
Post Reply

Return to “Gotland”