Riktlinjer för nya zoner
Moderator: Zonemakers
Riktlinjer för nya zoner
Hej! Finns det några riktlinjer eller policy för hur nya zoner ska prioriteras? Jag tänker t.ex. om det görs någon avvägning mellan att förtäta i storstäderna eller att bygga ut med fler zoner på mindre orter eller områden för t.ex. friluftsliv? Eller är det helt upp till aktuell zonmakare för kommunen/regionen?
Re: Riktlinjer för nya zoner
Finns inga riktlinjer som så - ibland kommer önskemål uppifrån att fokusera på förtätning, glesbygdszoner eller något annat specifikt - men oftast är det upp til den enskilde zonmakaren att styra.
Det finns dock möjlighet att söka utökad pott för speciella projekt - typ att binda samman orter eller att fylla upp någon glesbygd som fullständigt saknar zoner.
Det finns dock möjlighet att söka utökad pott för speciella projekt - typ att binda samman orter eller att fylla upp någon glesbygd som fullständigt saknar zoner.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
Re: Riktlinjer för nya zoner
Tack för svar! Jag upplever att det är lite svårare att få igenom zonförslag på nya ställen, men då får jag försöka ha lite tålamod helt enkelt.