Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn här

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Jojje »

Onewheel wrote:Jag trycker att zonen "Sandviken C" i Sandviken ligger lite knasigt till. Som som den ligger nu så kan man om man åker bil sitta kvar i bilen och ta zonen. Detsamma gäller "maxzone" i Gävle. Känns lite väl slappt... Lite utmaning ska det väl va eller?

Sent from my Xperia Arc using tapatalk
Jag har själv tagit dom flertalet gånger och placeringen är det absolut inget fel på. Att man kan köra in i zonen med bil tror inte jag är en anledning till att flytta på zonen, däremot så strävar man efter att undvika det när man lägger ut nya zoner.
Bara en zon till
User avatar
Onewheel
Posts: 36
Joined: 02 Aug 2011 20:53

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Onewheel »

Nä nått fel är det ju inte, bara onödigt lätt
williott
Posts: 1
Joined: 12 Aug 2011 21:14

Re: Olämpliga zoner

Post by williott »

Zonen basketzon i jönköping bör flyttas då det är byggarbetsplats med staket runt fram till 2012 och då kommer det troligtvis ligga ett hus där. Förslag att den flyttas till tänsticksområdet nord-ost om nuvarande placering.(Tändsticksgränd) Gågata. Finns ett torg mitt i området. Nu är det många nya spelare i Jönköping så det behövs flera zoner. Bör placeras öster ut mot huskvarna-vättersnäs-österängen-ekhagen-rosenlund. Har lagt in förslag i appen.
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Nattkryp »

Skrev detta tidigare i tråden här om fler zoner i gävle, då jag missläste denna topic som jag först trodde enbart handlade om olämpliga zon-namn.

Fenceway, som ligger längs med Staketgatan inne i centrala Gävle skulle behöva byggas ut i nordväst och sydöstlig riktning då den för närvarande kräver att man nästan står mitt i vägen för att ta den. Åtminstone med gps:en på min Samsung Nexus S. Allé-träden hjälper inte heller särskilt mycket. Om zonen utökas på kartan så att den även täcker hustaken bör alla problem med halvkass mottagning försvinna.

Alternativt att hela zonen flyttas ett par meter så att den täcker korsningen, vilket är mer fritt från träd.
User avatar
Chrille80
Donator
Posts: 56
Joined: 13 Aug 2011 02:13
Country: Sweden
Location: Gävle

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Chrille80 »

Nattkryp wrote:Skrev detta tidigare i tråden här om fler zoner i gävle, då jag missläste denna topic som jag först trodde enbart handlade om olämpliga zon-namn.

Fenceway, som ligger längs med Staketgatan inne i centrala Gävle skulle behöva byggas ut i nordväst och sydöstlig riktning då den för närvarande kräver att man nästan står mitt i vägen för att ta den. Åtminstone med gps:en på min Samsung Nexus S. Allé-träden hjälper inte heller särskilt mycket. Om zonen utökas på kartan så att den även täcker hustaken bör alla problem med halvkass mottagning försvinna.

Alternativt att hela zonen flyttas ett par meter så att den täcker korsningen, vilket är mer fritt från träd.
Har tagit Fenceway en gång (Onewheel var en minut före mig idag när jag skulle ta den för andra gången, hehe) och då kunde jag ta den från norra gångbanan utan problem. Men jag har förstått att det kan vara skillnad på telefoner när det gäller gps-mottagningen.

Kul med lite fight i Gävle idag! Det märks att man är nybörjare när hälften av zonerna man kommer till är blockade, hehe.
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Nattkryp »

Chrille80 wrote:
Nattkryp wrote:Skrev detta tidigare i tråden här om fler zoner i gävle, då jag missläste denna topic som jag först trodde enbart handlade om olämpliga zon-namn.

Fenceway, som ligger längs med Staketgatan inne i centrala Gävle skulle behöva byggas ut i nordväst och sydöstlig riktning då den för närvarande kräver att man nästan står mitt i vägen för att ta den. Åtminstone med gps:en på min Samsung Nexus S. Allé-träden hjälper inte heller särskilt mycket. Om zonen utökas på kartan så att den även täcker hustaken bör alla problem med halvkass mottagning försvinna.

Alternativt att hela zonen flyttas ett par meter så att den täcker korsningen, vilket är mer fritt från träd.
Har tagit Fenceway en gång (Onewheel var en minut före mig idag när jag skulle ta den för andra gången, hehe) och då kunde jag ta den från norra gångbanan utan problem. Men jag har förstått att det kan vara skillnad på telefoner när det gäller gps-mottagningen.

Kul med lite fight i Gävle idag! Det märks att man är nybörjare när hälften av zonerna man kommer till är blockade, hehe.
Det verkar variera med olika tider på dygnet eller nått likväl. Idag har det varit mycket signalhoppande dock.

Off-topic:
Ja, "Saidfun" var inne och raidade precis lagomt tills dess att jag kom in i stan, blev forcerad att ta utkanten av stan istället till en början i väntan på timers.
Toby
Posts: 2
Joined: 16 Aug 2011 17:28

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Toby »

Försökte vid 3 tillfällen idag att ta ArnMiddle utanför skycity, Arlanda... Det var helt omöjligt trots att jag stod helt rätt, min GPS har aldrig krånglat, antar att det beror på att ett stort tak skymmer stora delar av stället.. Om zonen kanske kunde flyttas lite??

//Toby
Binks82
Posts: 89
Joined: 26 Jul 2011 05:56

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Binks82 »

Idag gav jag mig på FaluForrest igen i Falun.
Klev upp och stod och veva med en pinne i 15min, tills jag tillslut stod i ett hav av brännnässlor och kom fram till att jag skulle få stå där i flera timmar om jag skulle ta mig fram.

Klev tillbaks lite och letade fram en ny väg mellan barr och grenar som rev en i ansiktet.
Närmade mig och var nu mer än halvvägs mot va jag var innan.
Och mötes av... ett nytt hav av brännässlor.

SÅ ni som tagit de dära jävla zonen.
Hur i heeeelvete tog ni er in?
Helikopter?
Mullvadshål?

Det måste vara den värsta zonen i sverige.. utan tvekan.
Och är de nån som rekommenderat den så tänker jag söka upp och strypa den.
Den är som mitt Mount Everest!
Image
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Drassen »

arnmiddle fixad
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
jom
Posts: 16
Joined: 17 Aug 2011 21:21

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by jom »

340zone borde nog flyttas. Det finns inte längre något flygplan där IRL, trots att Google Maps fortfarande visar det, bara en äng med högt jäkla gräs.

Verkar som de har flyttat planet någon kilometer österut mot Tallboda-hållet.
Image Linköping, Östergötland
Image
Locked

Return to “Allmänt om zoner”