Mer zoner i Gävleområdet

Moderator: Zonemakers

User avatar
Onewheel
Posts: 36
Joined: 02 Aug 2011 20:53

Mer zoner i Gävleområdet

Post by Onewheel »

Då jag mest huserar i Sandviken som "tillhör" gävleområdet så efterlyser jag lite fler zoner i Sandviken. Det finns i dagsläget bara 6 zoner i Sandviken (varav endast 1 zon ligger jobbigt till) Men det vore skoj med några fler. :-D
Kanske till och med att Sandviken kan bli ett eget område på sikt..?

Eller varför inte några zoner i Valbo som ligger mellan Gävle och Sandviken
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Mer zoner i Gävleområdet

Post by Blabert »

Både Gävle och Sandviken har ganska nyligen fått en rejäl dos zoner, vi får nog vänta lite med fler tills det börjar bli lite mer aktivitet där. Ut och sprid reklam om Turf och locka nya spelare, då kommer det på sikt fler zoner :-)
Image
User avatar
Onewheel
Posts: 36
Joined: 02 Aug 2011 20:53

Re: Mer zoner i Gävleområdet

Post by Onewheel »

Jag förstår. Jag är ny på detta så jag hade dålig koll. Dock så har jag satt upp lite lappar...
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Mer zoner i Gävleområdet

Post by Nattkryp »

Hej! Nybliven turfare här som precis är åter från Semestern.

Själv bor jag i Valbo och skulle också gärna se ett par zoner här, t.ex. vid Valbo köpcentrum och gärna ett par längs cykel/bussvägen in mot Gävle.

Det finns många cykelpendlare som tar den rutten och säkerligen kan det locka mer folk till att hoppa på cykeln för att ta lite zoner. Har suggestat ett par ställen och mer kommer.

Personligen ser jag gärna en eller ett par zoner i forsbacka, kanske vid badet vid dansbanan. Vackert område och så är det längs vägen till Sandviken, vilket skulle iallafall få mig att trampa de tre milen som en tur valbo-sandviken och åter ger. Men, det kanske är för avlägset från 'civilisationen'?
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Mer zoner i Gävleområdet

Post by Nattkryp »

När vi ändå diskuterar Gävle så har jag ett zonändringsförslag.

Fenceway, som ligger längs med Staketgatan inne i centrala Gävle skulle behöva byggas ut i nordväst och sydöstlig riktning då den för närvarande kräver att man nästan står mitt i vägen för att ta den. Åtminstone med gps:en på min Samsung Nexus S. Allé-träden hjälper inte heller särskilt mycket. Om zonen utökas på kartan så att den även täcker hustaken bör alla problem med halvkass mottagning försvinna.

Alternativt att hela zonen flyttas ett par meter så att den täcker korsningen, vilket är mer fritt från träd.



edit:

korspostar denna till rätt tråd som jag först trodde enbart handlade om olämpliga zonnamn. Nu har jag läst om rätt och gör således rätt :).
Last edited by Nattkryp on 15 Aug 2011 22:40, edited 1 time in total.
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Mer zoner i Gävleområdet

Post by Jojje »

Nattkryp wrote:När vi ändå diskuterar Gävle så har jag ett zonändringsförslag.

Fenceway, som ligger längs med Staketgatan inne i centrala Gävle skulle behöva byggas ut i nordväst och sydöstlig riktning då den för närvarande kräver att man nästan står mitt i vägen för att ta den. Åtminstone med gps:en på min Samsung Nexus S. Allé-träden hjälper inte heller särskilt mycket. Om zonen utökas på kartan så att den även täcker hustaken bör alla problem med halvkass mottagning försvinna.

Alternativt att hela zonen flyttas ett par meter så att den täcker korsningen, vilket är mer fritt från träd.
Den zonen är som andra stadszoner, att signalen studsar lite som den vill mot husen. Jag har själv tagit den några gånger och har stått på båda sidor och till och med i mitten av vägen, utan att hamna i zonen.

Antingen kan zonen göras större, eller så kommer zonfixarna inte röra zonen alls, för det finns massvis med liknande zoner. ;)
Bara en zon till
User avatar
Onewheel
Posts: 36
Joined: 02 Aug 2011 20:53

Re: Mer zoner i Gävleområdet

Post by Onewheel »

Nattkryp, jag håller helt med dig angående zoner i Valbo och Forsbacka. Kanske till och med nån zon i Storvik och Hofors. Som det är nu är det ju en fördel att bo i Gävle...

Sent from my Xperia Arc using tapatalk
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Mer zoner i Gävleområdet

Post by Nattkryp »

Onewheel wrote:Nattkryp, jag håller helt med dig angående zoner i Valbo och Forsbacka. Kanske till och med nån zon i Storvik och Hofors. Som det är nu är det ju en fördel att bo i Gävle...

Sent from my Xperia Arc using tapatalk
Mjo. Har funderat på att lägga mina cykelrutter bortåt storvik, så det hade ju varit toppen ur det syftet.

Jojje167 wrote:
Den zonen är som andra stadszoner, att signalen studsar lite som den vill mot husen. Jag har själv tagit den några gånger och har stått på båda sidor och till och med i mitten av vägen, utan att hamna i zonen.

Antingen kan zonen göras större, eller så kommer zonfixarna inte röra zonen alls, för det finns massvis med liknande zoner. ;)
Jag har tagit den zonen tre gånger idag. Först molnfritt, sen mulet och sedan tjocka regnmoln nu för en stund sedan. Tog mig tio minuter att pejla in den till slut (man träffar, sen vandrar 'signalen' långsamt åt ett håll ett tag och hamnar utanför. Byta plats lite, vaja med luren så högt upp man kan, och sedan vandrar den tillbaks för att så småning om hamna utanför igen. Det lustiga var att jag hade typ 0.01% batteri kvar i luren också när jag väl fick in zonen.

Övriga zoner i Gävle tycker jag fungerar fint. Finns gott om bra platser för fler zoner, så jag skulle nästan kunna leva med att den tas bort, så slipper man jävlas med att ta den :). Det största problemet är ju just trafiken där, oftast hyffsat trafikerad så inte vågar man stå och se dum ut mitt i vägen!


Och lite off-topic, men idag var det ett aktivt krig i Gävle. Skoj! Lyckades knåpa ihop region lord till slut, dyngsur och med värkande knä :D. Så ska det vara.
apan
Posts: 2
Joined: 16 Aug 2011 20:58

Re: Mer zoner i Gävleområdet

Post by apan »

Jag håller med Onewheel och Nattkryp, några zoner i Valbo är ju nästan ett måste :)
Nattkryp vi kanske syns här i Valbo :P men om det kommer zoner hit så är dom mina kom ihåg det
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Mer zoner i Gävleområdet

Post by Nattkryp »

Efter att ha spridigt Turf lite på sweclockers.com's forum så verkar det åtminstone dykt upp 2-3 till turfare i Gävle, och ett par i andra ställen. Så jag tror att snart kommer vi ha för få zoner, om vi antar att spelarna stannar kvar i spelet.

Länk: http://www.sweclockers.com/forum/93-hob ... r-pa-swec/
apan wrote:Jag håller med Onewheel och Nattkryp, några zoner i Valbo är ju nästan ett måste :)
Nattkryp vi kanske syns här i Valbo :P men om det kommer zoner hit så är dom mina kom ihåg det
Hah, you wish :p
Post Reply

Return to “Gävleborg”