Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn här

Moderator: Zonemakers

Pinky
Posts: 127
Joined: 07 Jul 2011 14:28
Country: Sweden
Location: Hässleholm

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Pinky »

SturePlane i Västervik ligger lite taskigt till. Det är förvisso inga låsta grindar för att komma dit, men området tillhör socialen och de har dessutom anlagt ett antal små trädgårdar mitt i zonen. Jag fick intrycket av att det rör sig om någon form av tillfälligt boende för folk som inte mår så bra och att trädgårdarna var någon form av rehabiliteringsprojekt. Fick en del underliga blickar när jag klev in och det kändes inte helt OK även om ingen sa något. Om det är möjligt skulle det vara bra att istället lägga den på grönområdet mellan vägarna till höger (ni förstår när ni tittar på kartan).
Image
ImageImageImage | HTC Desire |
Pinky
Posts: 127
Joined: 07 Jul 2011 14:28
Country: Sweden
Location: Hässleholm

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Pinky »

Blabert wrote:
juvois wrote:Var i Simrishamn och testade de nya(?) zonerna. Både AllStreet och CrossCalf ligger på villatomter (Men lagom tur nåbara från trottoaren). För CrossCalf finns det öppengräspmatta på andra sidan Fredsdalsgatan. AllStreet placeras förmodligen bättre vid korsningen Lillevångsgatan Allgatan.
Satelitbilderna över Simrishamn är tyvärr väldigt dåliga, svårt att se vart zonerna hamnar. De är nu flyttade till dit du föreslog, har du vägarna förbi där igen rapportera gärna om de ligger ok :-)
AllStreet ligger fortfarande knepigt till. Den gick att ta från gatan pga att min GPS inte fattade vart den var riktigt. Bifogar en bild med en bättre placering.
Attachments
zonflytt.JPG
zonflytt.JPG (214 KiB) Viewed 5269 times
Image
ImageImageImage | HTC Desire |
User avatar
radagast
Posts: 2
Joined: 22 Aug 2011 13:28
Country: Sweden
Location: Linköping
Contact:

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by radagast »

Channelzone i Åtvidaberg verkar mysko, den har olika placering i mobilappen och på webben ser det ut som.

Tog mig bara till mobilappens läge igår, men jag lyckades inte ta den även om jag fick helgrönt minst tre gånger.

Någon annan som haft problem med den?
gurubashi
Posts: 256
Joined: 14 Apr 2011 06:44
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by gurubashi »

radagast wrote:Channelzone i Åtvidaberg verkar mysko, den har olika placering i mobilappen och på webben ser det ut som.
Märkligt. Saken är den att tidigare låg den zonen nere i södra skogarna i en fårhage. Zonen flyttades in till de mer centrala delarna vid kanalen bredvid Kopparvallen. Där har jag och några andra tagit den ett par gånger utan några som helst problem. Den ser också ut att ligga där i mobilappen.

På webkartan här verkar den däremot ha hoppat tillbaka till sin gamla position, där den inte legat sedan tidigt i våras... eller beror det bara på gammal cachedata. Osannolikt att så gammal data skulle ligga kvar hos oss båda.


Edit: Låt förresten bli mina zoner! :D
Image
Pinky
Posts: 127
Joined: 07 Jul 2011 14:28
Country: Sweden
Location: Hässleholm

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Pinky »

Underbart att vi fått nya zoner i Hässleholm!
Tyvärr så ser utsikten till HassleGoal ut såhär:
IMAG0011.jpg
IMAG0011.jpg (74.58 KiB) Viewed 5237 times
Det går förmodligen att ta sig in på något vis, men det ser inte ut som att det är meningen. Kan vi flytta zonen till grusparkeringen på andra sidan gatan, öst/sydöstlig riktning från nuvarande läget. Om man vill byta namn på den så är det rallyklubbens parkering, så rallyzone eller nåt skulle kanske vara ett bra namnförslag.
Image
ImageImageImage | HTC Desire |
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by tomtebloss »

Pinky wrote:Det går förmodligen att ta sig in på något vis, men det ser inte ut som att det är meningen. Kan vi flytta zonen till grusparkeringen på andra sidan gatan, öst/sydöstlig riktning från nuvarande läget. Om man vill byta namn på den så är det rallyklubbens parkering, så rallyzone eller nåt skulle kanske vara ett bra namnförslag.
Parkering? Hur tänkte du nu? Det blir inga zoner på parkeringsplatser. Så tråkiga platser. Men jag ska titta på zonen.

EDIT: Såja. Nu ligger zonen på brukshundklubben istället. Bytte namn till HassDogYard också.
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by tomtebloss »

Pinky wrote:SturePlane i Västervik ligger lite taskigt till. Det är förvisso inga låsta grindar för att komma dit, men området tillhör socialen och de har dessutom anlagt ett antal små trädgårdar mitt i zonen. Jag fick intrycket av att det rör sig om någon form av tillfälligt boende för folk som inte mår så bra och att trädgårdarna var någon form av rehabiliteringsprojekt. Fick en del underliga blickar när jag klev in och det kändes inte helt OK även om ingen sa något. Om det är möjligt skulle det vara bra att istället lägga den på grönområdet mellan vägarna till höger (ni förstår när ni tittar på kartan).
För smalt där du menade, har dock flyttat den en bit.
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by tomtebloss »

Pinky wrote:AllStreet ligger fortfarande knepigt till. Den gick att ta från gatan pga att min GPS inte fattade vart den var riktigt. Bifogar en bild med en bättre placering.
Flyttad till Rosentorget och bytt namn till RosePlaza.
User avatar
Swit
Posts: 17
Joined: 17 Aug 2011 20:46
Country: Sweden

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Swit »

pinky sluta va så lat å hoppa över staketet bara <3
faan har sprungit/klätrat/hoppat över många olämpliga ställen för att ta mej till zoner (lovin it!)
och jag har bara turfat en vecka :P
Name: Swiiitan[TrollTurfers]
Region: Västra Götaland
City: Trollhättan
Pinky
Posts: 127
Joined: 07 Jul 2011 14:28
Country: Sweden
Location: Hässleholm

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Pinky »

tomtebloss wrote: Parkering? Hur tänkte du nu? Det blir inga zoner på parkeringsplatser. Så tråkiga platser.
Hade ingen aning om det :) Just den här var inte så tradig, men tack för att du flyttade zonen iaf, mkt bättre nu! :)
Swit wrote:pinky sluta va så lat å hoppa över staketet bara <3
faan har sprungit/klätrat/hoppat över många olämpliga ställen för att ta mej till zoner (lovin it!)
och jag har bara turfat en vecka :P
Att en zon är svår att komma åt är bara kul (typ eländig terräng och så), men områden där det inte är meningen att man ska vara, avspärrade platser, är oftast det av någon anledning. Försöker respektera det :)
Image
ImageImageImage | HTC Desire |
Locked

Return to “Allmänt om zoner”