[FÖRSLAG] Revisist reset vid 24:00 istället för zontagning

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Mosik
Posts: 125
Joined: 17 May 2011 22:51
Country: Sweden
Location: Hultsfred

[FÖRSLAG] Revisist reset vid 24:00 istället för zontagning

Post by Mosik »

Jag tycker att vi borde ha att revisit resettas vid klockan 24:00 istället för när man tar zonen. Problemet idag är att man känner en press och ett tvång att vara just vid zonen när revisist tar slut. Ifall man resettar vid en viss tidpunkt så kan man 24 timmar på sig att revista zonen och på så sätt förlorar man ingen tid ifall man kommer försent.

Sen kan man diskutera vilken tidpunkt man ska ha resetten och sen kan det bli problem att personer revisitar 23:55 och 24:05 och sen slipper komma tillbaka dit på 48 timmar istället. men då tycker jag att man kan lösa det genom antingen att ha en tid då man inte får revisita tex mellan 24 och 03 eller så kör man resetten 04:00 så sjunker chansen att nån gör det. Och ifall personen gör det så tycker jag att han förtjänar det för att vara uppe så tidigt på morgonen
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: [FÖRSLAG] Revisist reset vid 24:00 istället för zontagni

Post by tomtebloss »

Nu är det ju inget tvång att återkomma till sin egen zon. Du tjänar bara hälten av tp på det. Du drar ju fortfarande in pph på zonen oavsett.

Bättre är nog om vi kortar ner revisittiden till typ 20h.
Stonecape
Issue Manager
Posts: 442
Joined: 04 Aug 2010 13:01
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: [FÖRSLAG] Revisist reset vid 24:00 istället för zontagni

Post by Stonecape »

Reset vid specifik tid tycker jag inte alls om. Planeringsmomentet är ju en del av turf, vare sig det handlar om revisit eller att ta röda zoner.

För övrigt så står jag fast vid att man bör korta tiden avsevärt. 6 timmar tycker jag är lagom.
Mosik
Posts: 125
Joined: 17 May 2011 22:51
Country: Sweden
Location: Hultsfred

Re: [FÖRSLAG] Revisist reset vid 24:00 istället för zontagni

Post by Mosik »

Ifall man vill ha en chans att komma etta känns det som ett tvång. Och ifall man kortar ner tiden kommer jag känna mig tvungen att gå upp mitt i natten för att köra en revisit på zonen
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: [FÖRSLAG] Revisist reset vid 24:00 istället för zontagni

Post by Nattkryp »

Kortas ned låter bra, en fast tidpunkt inte.

Som sagt, planeringen försvinner lite med fast tidpunkt.
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 527
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: [FÖRSLAG] Revisist reset vid 24:00 istället för zontagni

Post by eddyueue »

Jag tycker 20 timma revisit-tid låter bra. Så man kan ta zonen ungefär vid samma tid varje dag. Men om man införde revisit för att inaktiva områden ska kunna ge poäng åt en aktiv är väl några timmar en bättre tid. Dock tycker jag inte att revisit ska vara ensamvargens levebröd.
Mosik
Posts: 125
Joined: 17 May 2011 22:51
Country: Sweden
Location: Hultsfred

Re: [FÖRSLAG] Revisist reset vid 24:00 istället för zontagni

Post by Mosik »

Det blir ju lättare att planera sin dag ifall man utför detta. Som det är idag så måste man boka om och avstå evenemang för att inte förlora tid på sin revisit.
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: [FÖRSLAG] Revisist reset vid 24:00 istället för zontagni

Post by Nattkryp »

Mosik wrote:Det blir ju lättare att planera sin dag ifall man utför detta. Som det är idag så måste man boka om och avstå evenemang för att inte förlora tid på sin revisit.
Ja, det ska ju inte vara allt för lätt att planera :).

Om man absolut vill ta revisits varje dag så får man planera när man tar den den första gången, så att de kan bli tagna igen vid lämplig tidpunkt dagen efter.

Med 20h så får man ju ett större spelrum, men inte för stort som en reset vid 24:00 skulle. I dagsläget med 24h så förskjuts tiden för var dag som går då man antagligen inte kommer vara ute vid exakt samma tidpunkt varje dag. Med 20h så får man ju ungefär +/- 4h att spela på.
Roxen
Donator
Posts: 114
Joined: 04 Aug 2010 13:50

Re: [FÖRSLAG] Revisist reset vid 24:00 istället för zontagni

Post by Roxen »

6h revisit 100% tp. Sounds good to me :)
Mosik
Posts: 125
Joined: 17 May 2011 22:51
Country: Sweden
Location: Hultsfred

Re: [FÖRSLAG] Revisist reset vid 24:00 istället för zontagni

Post by Mosik »

Nattkryp wrote:
Med 20h så får man ju ett större spelrum, men inte för stort som en reset vid 24:00 skulle. I dagsläget med 24h så förskjuts tiden för var dag som går då man antagligen inte kommer vara ute vid exakt samma tidpunkt varje dag. Med 20h så får man ju ungefär +/- 4h att spela på.
Om man inför mitt förslag så får man 24 timmar att spela på och välja själv när man ska åka ut och spela. Nu måste man vara där exakt på minuten varje dag för att inte förlora någon tid.
Post Reply

Return to “Förslag”