[FÖRSLAG] Vibration vid zontagning.

Ärenden som vi kommer att införa i spelet

Moderators: TBIT, Stonecape

Post Reply
Tiny
Posts: 36
Joined: 04 Oct 2011 15:51
Country: Sweden

[FÖRSLAG] Vibration vid zontagning.

Post by Tiny »

Ofta när jag är ute och cykelturfar missar jag Taking Zone-ljudet. Då tar jag upp telefonen för att bekräfta att jag står rätt, appen inte stannat, GPSen inte har fått spel, zonen inte blivit flyttad eller något annat. Dessutom vill jag vara säker på att jag tar zonen. Att vänta 30nånting sekunder på att höra Zone Taken känns för långt.

Mitt förslag är att det kommer en kort vibration var femte sekund när man tar zonen, och en lång när zonen är tagen. Kanske valbart under Settings, för dom som vill spara batteritid.

Nu när vintern snart är här vore det dessutom trevligt att få ha kvar händerna i vantarna hela turen. Batteriet håller också längre när det får hålla värmen innanför kläderna.
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: [FÖRSLAG] Vibration vid zontagning.

Post by Nattkryp »

Tiny wrote:Ofta när jag är ute och cykelturfar missar jag Taking Zone-ljudet. Då tar jag upp telefonen för att bekräfta att jag står rätt, appen inte stannat, GPSen inte har fått spel, zonen inte blivit flyttad eller något annat. Dessutom vill jag vara säker på att jag tar zonen. Att vänta 30nånting sekunder på att höra Zone Taken känns för långt.

Mitt förslag är att det kommer en kort vibration var femte sekund när man tar zonen, och en lång när zonen är tagen. Kanske valbart under Settings, för dom som vill spara batteritid.

Nu när vintern snart är här vore det dessutom trevligt att få ha kvar händerna i vantarna hela turen. Batteriet håller också längre när det får hålla värmen innanför kläderna.
Ingen dum idé, har själv känt behovet att behöva plocka upp luren för att se att den verkligen tar zonen som den ska. Ibland har jag stått länge, och när jag väl tagit fram luren så har appen kraschat, t.ex.
Simon
Site Admin
Posts: 379
Joined: 04 Aug 2010 12:39

Re: [FÖRSLAG] Vibration vid zontagning.

Post by Simon »

Låter som en bra idé, lägger till i TODO
Image
User avatar
Kajowi
Posts: 221
Joined: 19 Jul 2011 12:48
Country: Sweden
Location: Karlstad
Contact:

Re: [FÖRSLAG] Vibration vid zontagning.

Post by Kajowi »

Vore bra om det fixades så att det gällde för både takeover och re-visit.
Passiv aktiv Turfare - Karlstad - Xperia Z3 Compact
Galaxy S - Xperia acro S
Image
Tiny
Posts: 36
Joined: 04 Oct 2011 15:51
Country: Sweden

Re: [FÖRSLAG] Vibration vid zontagning.

Post by Tiny »

Trevligt!
Post Reply

Return to “To Do”