Statestik

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Post Reply
sweet
Posts: 104
Joined: 29 Dec 2010 16:25

Statestik

Post by sweet »

GÅr det att få ut en lista över alla zontagningar över januari omgången ?

Formaterad på följande sätt
ZonNamn,Region,tid,zontagare(denna är inte nödvändig men intressant jag vet inte hur det är med pul i denna fråga)

Syfte med datat, vill ta fram lite staplar och charts på hur zontagandet har sett ut över tiden.
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 528
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Statestik

Post by eddyueue »

Jag har fått förtroendet att skapa statistik för Turf. Drassen har delat med sig en del av den data som finns sparad till mig.
I dagsläget är datan i intervallet Turfs start i juli till och med 27 januari.
Redan nu finns det en del statistik på www.warded.se/turf/
För zon-specifik statistik finns temporärt www.warded.se/turf/zones.php

Skriv gärna här eller till mig på forumet med vilken statistik ni skulle vilja se. Redan nu kan jag svara på att statistik av typen "vilka zoner X tar spelare Y?" ej kommer att genereras.
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Statestik

Post by Drassen »

Tjena Sweet, eftersom datan är lite småkänslig beroende på vad man gör med den, precis som du säger, så har vi valt att utse eddyueue till statistikguru. Han har även fått signa ett avtal för att ingen ska vara rädd för att han sprider olämplig info.

Men det innebär också givetvis att du, inom rimlighetens gränser, ska få den statistik du vill ha från eddy. Så gör precis som eddy säger och requesta och kom med idéer så kan vi nog alla få skojig info. :D
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
sweet
Posts: 104
Joined: 29 Dec 2010 16:25

Re: Statestik

Post by sweet »

eddyueue wrote:Jag har fått förtroendet att skapa statistik för Turf. Drassen har delat med sig en del av den data som finns sparad till mig.
I dagsläget är datan i intervallet Turfs start i juli till och med 27 januari.
Redan nu finns det en del statistik på http://www.warded.se/turf/
För zon-specifik statistik finns temporärt http://www.warded.se/turf/zones.php

Skriv gärna här eller till mig på forumet med vilken statistik ni skulle vilja se. Redan nu kan jag svara på att statistik av typen "vilka zoner X tar spelare Y?" ej kommer att genereras.
Okej jag skall skriva i hop lite kul grejer så kan vi snacka i hop oss...
ndiwa
Posts: 10
Joined: 01 Oct 2010 12:25

Re: Statestik

Post by ndiwa »

Vet inte va folk redan har skrivit men jag är sugen på personlig statistik. Tex. ranking på hur ofta man tagit olika zoner tider man tagit osv.

Även hur många gånger alla zoner är tagna av olika personer (alltså på statistiken för de enskilda zonerna)
User avatar
Kajowi
Posts: 221
Joined: 19 Jul 2011 12:48
Country: Sweden
Location: Karlstad
Contact:

Re: Statestik

Post by Kajowi »

ndiwa wrote:Vet inte va folk redan har skrivit men jag är sugen på personlig statistik. Tex. ranking på hur ofta man tagit olika zoner tider man tagit osv.

Även hur många gånger alla zoner är tagna av olika personer (alltså på statistiken för de enskilda zonerna)
+1 :D
Passiv aktiv Turfare - Karlstad - Xperia Z3 Compact
Galaxy S - Xperia acro S
Image
Post Reply

Return to “Förslag”