Älmhult

Moderator: Zonemakers

hgaw
Posts: 32
Joined: 12 Jul 2014 13:19
Country: Sweden

Re: Älmhult

Post by hgaw »

En och annan bok finns där och fler kan det bli på sommaren när hängmattorna är uppsatta! Jag tror aldrig någon Älmhultsbo hört namnet Bokparken. Det finns en kungasten där också som inte så många känner till. Vill du ser gott om bokar får du åka en mil norrut till Diö. Där finns en fin bokskog.
hgaw
Posts: 32
Joined: 12 Jul 2014 13:19
Country: Sweden

Re: Älmhult

Post by hgaw »

Har föreslagit två nya zoner i Älmhult, en vid vattenverket "Vattenverksås" som förbinder Sportstreet och Bathzone, och en vid nya området Hagabo "Hagabowater" som förbinder Möbelimperiet med Grassglade.
User avatar
Shitty
Zonemaker
Posts: 451
Joined: 22 May 2013 11:22
Country: Sweden
Location: Sthlm söderort

Re: Älmhult

Post by Shitty »

Ska slå ett getöga :)
hgaw
Posts: 32
Joined: 12 Jul 2014 13:19
Country: Sweden

Re: Älmhult

Post by hgaw »

Tack för zonerna och Glad Midsommar!
hgaw
Posts: 32
Joined: 12 Jul 2014 13:19
Country: Sweden

Re: Älmhult

Post by hgaw »

Nya förslag. Tyvärr har jag problem att få zonerna riktigt där jag vill. Tummarna vill inte få dem fyrkantiga. Ja, den första ska ju vara smal och avlång förstås. Zonerna föreslagna för att binda ihop Älmhult med den enda zonen i förorten Möckeln. Zon 1 på en bro över Elmevägen (cykelbron): Elme bridge (eller Elmebron). Zon 2 vid cykelvägens slut: Fiskaren. Zon 3 vid en gräsplätt i korsningen Möckelns väg/Fiskevägen, där det brukar vara festligheter på Valborgsmässoafton: 4-Verkeri.
Du kan ju se om du har något zonutrymme kvar. Tack och tack för tipset i chatten tidigare idag (igår).
User avatar
Shitty
Zonemaker
Posts: 451
Joined: 22 May 2013 11:22
Country: Sweden
Location: Sthlm söderort

Re: Älmhult

Post by Shitty »

Sett inlägget, just nu under semestern blir det nog inte allt för mkt aktivitet från min sida dock...
Men lovar å kika på´t! :)
Trevlig sommar!
hgaw
Posts: 32
Joined: 12 Jul 2014 13:19
Country: Sweden

Re: Älmhult

Post by hgaw »

Tack och ha en trevlig sommar du också! Hoppas inte semestern regnar bort.
hgaw
Posts: 32
Joined: 12 Jul 2014 13:19
Country: Sweden

Re: Älmhult

Post by hgaw »

Lagt två zonförslag idag, båda på broar. En cykelbro (ElmeCykelbro) och en bro i Arnolds Park vid dammen (ArnoldsBro). Om någon av dessa blir verklighet, och om förslaget att flytta zonen BigSquare österut till Linnéstatyn och göra den till en Monumentzon också går igenom, kan vi få en möjlighet att ta medaljen Orderly III.
hgaw
Posts: 32
Joined: 12 Jul 2014 13:19
Country: Sweden

Re: Älmhult

Post by hgaw »

Nu har ju Älmhult sedan flera månader en Monumentzon och jag har åter föreslagit ElmeCykelbro över Elmevägen så att vi kan få möjlighet att ta medaljen Orderly III. Jag tror att samma förslag kommit från andra turfare. Se vad du som har har hand om Älmhult kan göra! Tack.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Älmhult

Post by Maqqan »

Ska ta mig en titt!
Post Reply

Return to “Kronoberg”