Blekinge - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Blekinge - Felanmälan

Post by Arias »



Här kan ni felanmäla zoner som tillhör Blekinge region


Image
anarfox
Posts: 32
Joined: 01 Aug 2011 08:41

Re: Blekinge

Post by anarfox »

Olofström tillhör Blekinge och inget annat. ;)
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Blekinge

Post by Blabert »

anarfox wrote:Olofström tillhör Blekinge och inget annat. ;)
Tog sin stund, men nu tillhör alla zoner i Olofström Blekinge.
Image
twogood
Posts: 9
Joined: 23 Mar 2012 21:41
Country: Sweden

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by twogood »

På grund av ombyggnad så är Subzone öster om Marinmuseum ej publikt tillgänglig.

Förslag: flytta den längst ut på bryggan som går på Marinmuseums västra sida.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by Blabert »

twogood wrote:På grund av ombyggnad så är Subzone öster om Marinmuseum ej publikt tillgänglig.

Förslag: flytta den längst ut på bryggan som går på Marinmuseums västra sida.
Sådär då?
Image
twogood
Posts: 9
Joined: 23 Mar 2012 21:41
Country: Sweden

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by twogood »

Blabert wrote:
twogood wrote:På grund av ombyggnad så är Subzone öster om Marinmuseum ej publikt tillgänglig.

Förslag: flytta den längst ut på bryggan som går på Marinmuseums västra sida.
Sådär då?
Mycket bättre, tack!
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by TBIT »

Den nya placeringen av Subzone är inte heller bra, bryggan är avspärrad vissa tider, också på grund av renovering/ombyggnad. Ubåten "Hajen" som gett zonen sitt namn ska vara tillfälligt flyttad till flyghangarerna på Stumholmen, men jag har inte kollat så exakt så jag kan peka ut på kartan.

Kanske någon annan Blekingeturfare kan peka ut rätt plats, jag är inte på Stumholmen särskilt ofta.
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by TBIT »

Jag gästturfade i Sölvesborg idag och har följande kommentarer och förslag på åtgärder:
  • HappyAspen ligger på innergården till en förskola. En mycket bättre placering vore grönområdet precis söder om zonens nuvarande placering. (Placeringen var dock mycket uppskattad av mitt småbarn, som jag fick bända leksaker ur handen på och bära därifrån skrikandes.)
  • RedVein Denna ligger till 50% i en lekpark. Det är okej för mig som ofta har ett småbarn med mig när jag turfar, men konsensus här på forumet verkar vara att undvika lekparker. Lättast är väl att flytta zonen så att den bara är på gräsmattan till väster om lekparken.
  • [zone]SölveField[/zone] Också vid en lekpark men jag tycker ändå att placeringen är helt okej.
  • [zone]SölveGolf[/zone] Om en zon ska ligga så pass avsides som denna gör så borde det finnas vackra avsides platser i Sölvesborg som inte är bredvid en "putting range" på en golfklubb utan av mer allmänt intresse. Tyvärr så kan jag inte trakten nog bra för att ha några konkreta förslag.
  • NorjeCamp Jag tycker att det är jättebra med zoner på campingplatser, men det känns ändå dumt att springa mellan folks husvagnar i tid och otid. Jag tycker att det vore bättre vid en badplats eller kiosk på området. (Samma gäller [zone]SturköCamp[/zone] utanför Karlskrona samt EriksCamp på Öland, och det finns säkert fler exempel.)
PS. Tydligen klarar inte zone-taggen av zonnamn med åäö. Jag ska felrapportera detta i rätt forum när jag är klar med deklarationen eller så...
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by Blabert »

TurfBlekingeIT wrote:Jag gästturfade i Sölvesborg idag och har följande kommentarer och förslag på åtgärder:
  • HappyAspen ligger på innergården till en förskola. En mycket bättre placering vore grönområdet precis söder om zonens nuvarande placering. (Placeringen var dock mycket uppskattad av mitt småbarn, som jag fick bända leksaker ur handen på och bära därifrån skrikandes.)
  • RedVein Denna ligger till 50% i en lekpark. Det är okej för mig som ofta har ett småbarn med mig när jag turfar, men konsensus här på forumet verkar vara att undvika lekparker. Lättast är väl att flytta zonen så att den bara är på gräsmattan till väster om lekparken.
  • [zone]SölveField[/zone] Också vid en lekpark men jag tycker ändå att placeringen är helt okej.
  • [zone]SölveGolf[/zone] Om en zon ska ligga så pass avsides som denna gör så borde det finnas vackra avsides platser i Sölvesborg som inte är bredvid en "putting range" på en golfklubb utan av mer allmänt intresse. Tyvärr så kan jag inte trakten nog bra för att ha några konkreta förslag.
  • NorjeCamp Jag tycker att det är jättebra med zoner på campingplatser, men det känns ändå dumt att springa mellan folks husvagnar i tid och otid. Jag tycker att det vore bättre vid en badplats eller kiosk på området. (Samma gäller [zone]SturköCamp[/zone] utanför Karlskrona samt EriksCamp på Öland, och det finns säkert fler exempel.)
PS. Tydligen klarar inte zone-taggen av zonnamn med åäö. Jag ska felrapportera detta i rätt forum när jag är klar med deklarationen eller så...
Åtgärdat, förutom campingzonerna. Sölvegolf blev SölveBeach istället. Tack för rapporten!
Image
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by TBIT »

Blabert wrote: Åtgärdat, förutom campingzonerna. Sölvegolf blev SölveBeach istället. Tack för rapporten!
Tack så mycket! Nu blev jag genast sugen på att kolla in SölveBeach!
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
Locked

Return to “Blekinge”