Blekinge - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by TBIT »

TuveBack börjar få rätt många cykelspår. Nuvarande placering i rött. Jag föreslår placeringen i blått så att man kan ta den från cykelbanan (orange).
TuveBack.jpg
TuveBack.jpg (219.32 KiB) Viewed 4653 times
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by tomtebloss »

TBIT wrote:TuveBack börjar få rätt många cykelspår. Nuvarande placering i rött. Jag föreslår placeringen i blått så att man kan ta den från cykelbanan (orange).
Oj, blev alldeles till mig av alla färger. Mycket bra förklarat med bilder och medföljande text så det blev som du sade.
TBIT wrote:...RonTreeYard - en bättre placering vore på cykelvägen mellan husen i väster och den större parkeringen i sydväst.
Flyttad. Äntligen...
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by TBIT »

Tack så mycket tomtebloss! Jag ska testa de nya placeringarna imorgon. Jag vill också tacka för de nya zonerna! Tyvärr så hittade jag inget träd vid LonelyTree utan bara en parkeringsplats.

Min position: https://www.dropbox.com/s/n1o26a356i16i ... .28.46.png

Panorama, vänster till höger är söder till norr: https://www.dropbox.com/s/jqefz6v7psin6 ... .29.34.jpg
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by tomtebloss »

TBIT wrote:...Tyvärr så hittade jag inget träd vid LonelyTree utan bara en parkeringsplats...
Inget förslag på flytt och det såg ju ut som om det inte fanns ett träd i sikte, knappt något gräs heller. Jag som tyckte det knöt ihop rätt bra det där. Den är numera flyttad och ligger på en liten kulle brevid ett bostadshus. Det kan vara känsligt men det såg öppet ut. Ni får säga till om det var olämpligt av mig. Man bör se en vy över Stakholmen. StakView
HaraldTH
Posts: 4
Joined: 10 Apr 2013 13:42
Country: Sweden

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by HaraldTH »

tomtebloss wrote:Inget förslag på flytt och det såg ju ut som om det inte fanns ett träd i sikte, knappt något gräs heller. Jag som tyckte det knöt ihop rätt bra det där. Den är numera flyttad och ligger på en liten kulle brevid ett bostadshus. Det kan vara känsligt men det såg öppet ut. Ni får säga till om det var olämpligt av mig. Man bör se en vy över Stakholmen. StakView
Jag har precis varit och tittat på den nya placeringen och den får tummen upp från mig. Jag gillade den förra placeringen också även om utsikten inte var alls lika trevlig som vid den nya, precis som du säger knöt den ihop dem existerande zonerna på ett väldigt bra sätt.
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by TBIT »

Jag vill felanmäla HealthCenter. Man kan rulla in i zonen och höra "Taking Zone", men helt plötsligt studsar signalen iväg och jag hör "Leaving zone" utan att ha rört mig ur fläcken. Kanske blir det bättre om ni förstorar den lite ut över byggnaderna, eller flyttar den till cykelvägen längs med ena byggnaden som i denna bild?
HealthCenter.jpg
HealthCenter.jpg (71.54 KiB) Viewed 4571 times
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by tomtebloss »

Jag provade att förstora den lite mot cykelbanan och hoppas att det duger. Vill helst att den fortfarande ligger vid ingången.
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Sv: Blekinge - Felanmälan

Post by TBIT »

Tack, jag ser fram emot att prova den förstorade varianten!
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by TBIT »

HealthCenter fungerar mycket bättre nu, tack!

Nästa strul-zon är KnutHahns. Trots att den ligger på en öppen yta så strular GPS:en ganska ofta för mig där.

Jag tror att zonen snarare är 15 meter bred än 25, så det kanske skulle gå att bredda den lite? Tack på förhand!
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by tomtebloss »

Ordnat med knutisen.
Locked

Return to “Blekinge”