Blekinge - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Sv: Blekinge - Felanmälan

Post by TBIT »

TurfBlekingeIT wrote:Jag provade zonen idag men får bara "Taking over zone... Please hold."
Den började fungera igen på turf-träffen i torsdags!
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by tomtebloss »

Misstänkte det. Men helt klart en bugg som måste tas i beaktning. Inte ofta vi ändrar pph som ska implementeras i framtiden istället för direkten. Normalt sköter ju fairy sådant också.
User avatar
mra
Posts: 8
Joined: 13 Apr 2012 10:16
Country: Sweden

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by mra »

Jag tycker att viewpoint ligger lite FÖR långt ut på klippan. Har pratat med ett par av de andra turfarna i Karlskrona som tagit den, och det verkar som samtliga har fått klättra ner en bit på klippan för att ta den, vilket väl är ok i fint väder på sommaren - men kan bli direkt livsfarligt på hösten/vintern.

Förslag: Utöka den något österut. På kartbilden ser man var trädgränsen går, det skulle räcka att zonen sträcker sig till denna så blir den säkrare att ta.
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by Wallen »

mra wrote:Jag tycker att viewpoint ligger lite FÖR långt ut på klippan. Har pratat med ett par av de andra turfarna i Karlskrona som tagit den, och det verkar som samtliga har fått klättra ner en bit på klippan för att ta den, vilket väl är ok i fint väder på sommaren - men kan bli direkt livsfarligt på hösten/vintern.

Förslag: Utöka den något österut. På kartbilden ser man var trädgränsen går, det skulle räcka att zonen sträcker sig till denna så blir den säkrare att ta.
Naturligtvis vill vi inte ta livet av turfare så nu är zonen något större.
User avatar
mra
Posts: 8
Joined: 13 Apr 2012 10:16
Country: Sweden

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by mra »

Perfekt, det var exakt så jag menade :-)
Tack för det!
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by TBIT »

Idag när jag tog Silverkullen så såg jag bilspår på gräsplanen precis där zonen ligger. Den verkar vara tagen en eller två gånger med bil på sistone. Det enda förslaget jag har på alternativ placering utan namnbyte är att utvidga zonen till att innehålla grusvägen som ligger precis öster som zonen idag. Då kan bilturfare ta zonen från grusvägen utan att behöva frestas att köra in på gräsplanen.
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by Wallen »

TBIT wrote:Idag när jag tog Silverkullen så såg jag bilspår på gräsplanen precis där zonen ligger. Den verkar vara tagen en eller två gånger med bil på sistone. Det enda förslaget jag har på alternativ placering utan namnbyte är att utvidga zonen till att innehålla grusvägen som ligger precis öster som zonen idag. Då kan bilturfare ta zonen från grusvägen utan att behöva frestas att köra in på gräsplanen.
Gjorde en liten justering även om jag var frestad att flytta upp zonen över vägen på den bergkulle som verkar ligga där... men nu hoppas jag man låter bli att köra bil långt ut på gräset.
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by TBIT »

Tack Wallen, igår så kunde jag ta Silverkullen utan att cykla in på gräsmattan! Jag läste i en annan tråd att vi kunde rapportera zoner på gräsytor för att minska slitage även från cyklar. Här är ytterligare zoner i Ronneby på gräsmattor, samt förslag på ändringar:
  • KnutHahns ligger vid en grillplats med gräsmatta runtom - namnet syftar på gymnasieskolan väster om zonen. Precis om zonen ligger tennishall och norr om den ligger simhallen. Mellan dessa finns en cykelväg som möjlig alternativ placering
  • Ronechurch ligger på en gräsmatta utanför kyrkan, men ta med den lilla grusplanen mellan zonen och kyrkan så behöver man inte cykla på gräset.
  • TuveBack - flytta sydöst och ta med cykelvägen som finns söder om zonen (passage mellan Götgatan och Tuvegatan)
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by Wallen »

TBIT wrote:Tack Wallen, igår så kunde jag ta Silverkullen utan att cykla in på gräsmattan! Jag läste i en annan tråd att vi kunde rapportera zoner på gräsytor för att minska slitage även från cyklar. Här är ytterligare zoner i Ronneby på gräsmattor, samt förslag på ändringar:
  • KnutHahns ligger vid en grillplats med gräsmatta runtom - namnet syftar på gymnasieskolan väster om zonen. Precis om zonen ligger tennishall och norr om den ligger simhallen. Mellan dessa finns en cykelväg som möjlig alternativ placering
  • Ronechurch ligger på en gräsmatta utanför kyrkan, men ta med den lilla grusplanen mellan zonen och kyrkan så behöver man inte cykla på gräset.
  • TuveBack - flytta sydöst och ta med cykelvägen som finns söder om zonen (passage mellan Götgatan och Tuvegatan)
Justerat lite dock ingen flytt av zon.
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by TBIT »

Jag glömde en zon på gräsmatta. Det är nog ingen risk att någon kör bil dit, men den får en del cykelspår:
  • RonTreeYard - en bättre placering vore på cykelvägen mellan husen i väster och den större parkeringen i sydväst.
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
Locked

Return to “Blekinge”