Östergötland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
Mazarin
Posts: 106
Joined: 04 Oct 2012 11:24
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Sv: Östergötland - Felanmälan

Post by Mazarin »

Blabert wrote:
Mattemat wrote:Man skulle kunna flytta den österut till G/C mellan Vallgatan och Vallgatan.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Så eller? :-)

Blir jättebra! :)

Förläng gärna zonen 1-2 meter österut så får man den på cykelbanan (blev tvungen att ge mig ut i parken för att ta den igår).

...och döp den gärna till Berzelius eller något liknande (så har de två stora rivaliserande gymnasierna i stan varsin zon).
Mobile: Xperia | Home Zone: ColonelZone | Region: Östergötland
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Blabert »

Så då.
Image
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Snusmumriken »

Blabert (eller vem som nu beslutade om att lägga ut nya zoner i Linköping igår): Detta är ingen felanmälan, men tänkte överraska dig :-) Du vet känslan av att "nej inte ett fel nu igen :( " som vänds till "åh vad kul :-)"

Så himla glad jag är över de nya zoner som du la ut i Linköping igår. Och särskilt de sex som ligger i mitt närområde :D Som också var bra placerade över cykelbanorna utan krångel att ta :-) Vi var verkligen värda nya i sydöstra delen av Linköping :-) Hoppas bara de nya - och gamla - fortsätter ta zoner i sydöstra delen i samma takt som förra omgången trots att tp sjönk en hel del :-)

Jag själv fick en nytändning på direkten bara av att cykla lite andra vägar än tidigare - kan man ju göra ändå, men man är ju lite lat och tar gärna kortaste vägen ;-)

Ska jag vara lite kritiskt till något så är det att så många nya zoner kommer samma dag som det är ny omgång som ju i sig är en ny kick. Skulle tycka det vore en extra krydda om de kom mer mitt i en omgång. Men det kanske har med andra saker att göra att de kom ihop med ny omgång :-)

Nöjd är jag i alla fall :-) Längtar tills då jag får tillfälle att kolla av de andra nya vi fick i stan också :-) Tack!
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Östergötland - Felanmälan

Post by Blabert »

Bästa "felanmälan" någonsin :-)

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Image
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by SunYour »

LinkLake är tydligen en vattenzon, vilket det inte borde vara.
Dessutom har det rapporterats om att den konstgjorda plaskdammen varit tömd på vatten samtidigt som den varit tillgänglig för allmänheten.
Ändra så den är en vanlig zon. Skapa en till riktig vattenzon istället och överväg att återkalla medaljerna för de som inte kunde låta bli att ta utnyttja detta faktum...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Blabert »

Ändrade LinkLake till normal status, väldigt fin zon dock och med vatten i en ganska självklar vattenzon i mitt tycke. Linköpingsturfarna får meddela här när det kan plumsas i zonen så ändrar jag tillbaka till vattenzonstatus.
Image
fiffilur

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by fiffilur »

Man borde kanske tänka på att flytta cheekzon som i nuläget ligger mitt i nya badplatsen i Johannelund. Antingen ut på cykelvägen eller bort mot hundrastgården.
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Snusmumriken »

fiffilur wrote:Man borde kanske tänka på att flytta cheekzon som i nuläget ligger mitt i nya badplatsen i Johannelund. Antingen ut på cykelvägen eller bort mot hundrastgården.
Håller med! Nu börjar det snart bli för mycket folk där och då särskilt småbarn och deras föräldrar så man kommer att känna sig som en "ful gubbe" om man ska in där till badplatsen och ta Cheekzone normala tider på dygnet.
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Snusmumriken »

Gumpekullabro är avstängd för renovering och ska så vara till slutet av juli har jag läst. Några av oss är fräcka och tar oss in där ändå, men merparten av turfarna gör det inte.
Jag föreslår att den tillfälligt flyttas till endera sidan av bron tills den är åtgärdad.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Blabert »

fiffilur wrote:Man borde kanske tänka på att flytta cheekzon som i nuläget ligger mitt i nya badplatsen i Johannelund. Antingen ut på cykelvägen eller bort mot hundrastgården.
Nja, alltså meningen med zonen är ju att den ska ligga vid vattnet/badstranden. En strand är ändå ett ställe där alla kan röra sig på normalt, definitivt inte att jämföra med en lekplats eller skolgård. Avslag, dock förstorade jag zonen en aning eftersom den var lite åt det lilla hållet.
Snusmumriken wrote:Gumpekullabro är avstängd för renovering och ska så vara till slutet av juli har jag läst. Några av oss är fräcka och tar oss in där ändå, men merparten av turfarna gör det inte.
Jag föreslår att den tillfälligt flyttas till endera sidan av bron tills den är åtgärdad.
Så korta byggarbeten flyttar vi inte zoner för, särskilt inte när bron öppnar som vanligt efteråt. Omdöme tror jag att ni har och inte klättrar över avspärrningar..
Image
Locked

Return to “Östergötland”