Örebro - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Örebro - Felanmälan

Post by Blabert »

Wallen wrote:
woozle wrote:Lite fundersam över zonen Boglund. Kommer man dit på kväll eller helg ligger zonen inne på ett låst område och som är kameraövervakat. Känns inte så bra. (Rätta mig om jag har fel ni som tagit zonen jag kan ha misstagit mig på positionen)

Även Hagabyzone är lite tveksam. Ligger iof på en allmän gräsyta. Men väldigt nära tomtgränserna. Man måste traska över hela gräsmattan och ställa sig intill tomterna. Om jag bodde där skulle jag inte tycka att det var så kul att det strök människor alldeles vid tomtgränsen.
Boglund får gärna fler lokala turfare kommentera så gör inget åt den just nu då det ser ut som man kan komma åt den.
Hagabyzone förstorade jag lite.
Håller också med om att den ligger dåligt, varken maps eller street view är uppdaterat där så man ser inte hur läget är. Som jag minns det ligger den på typ "innergården" mellan lite däckverkstäder och annat skit. Tråkig zon oavsett om den är tagbar.. :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Image
MTB
Posts: 14
Joined: 19 Nov 2011 08:14
Country: Sweden

Sv: Örebro - Felanmälan

Post by MTB »

kan hålla med om att boglund är ganska tråkig har tagit den zonen ett par gånger bara, alltid igenbommat där efter 16-17 vardagar och stängt helger. //MTB

Skickat från min One X
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Sv: Örebro - Felanmälan

Post by Wallen »

MTB wrote:kan hålla med om att boglund är ganska tråkig har tagit den zonen ett par gånger bara, alltid igenbommat där efter 16-17 vardagar och stängt helger. //MTB

Skickat från min One X
Jag flyttade zonen ut till jämte Rondellen. Vissa zoner skall vara svåra och ta men då ska de enligt mig också ge något extra tillbaka eller iaf finnas alternativa zoner i närheten som är lättare.
MTB
Posts: 14
Joined: 19 Nov 2011 08:14
Country: Sweden

Re: Sv: Örebro - Felanmälan

Post by MTB »

Wallen wrote: Jag flyttade zonen ut till jämte Rondellen. Vissa zoner skall vara svåra och ta men då ska de enligt mig också ge något extra tillbaka eller iaf finnas alternativa zoner i närheten som är lättare.

Den flytten blev toppen!

men vi behöver lägga lite fler zoner "bortom" motorvägen väldigt tydligt att på andra sidan motorvägen så är det väldigt lite zoner. dax att det växer ihop med zonerna innanför motorvägen. jag ska försöka lägga lite zonförslag när det blir ny omgång. //MTB
MTB
Posts: 14
Joined: 19 Nov 2011 08:14
Country: Sweden

Sv: Örebro - Felanmälan

Post by MTB »

Dalepark = lekplats, men man kan oftast ta den från cykelbana utan att verka vara en skummis.

Hoopzone = basketplan på lekis/skolgård med staket och grind runt om

båda zonerna ligger bra annars :-\ därför inte blivit rapporter

Skickat från HTC One X
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Sv: Örebro - Felanmälan

Post by Wallen »

MTB wrote:Dalepark = lekplats, men man kan oftast ta den från cykelbana utan att verka vara en skummis.

Hoopzone = basketplan på lekis/skolgård med staket och grind runt om

båda zonerna ligger bra annars :-\ därför inte blivit rapporter

Skickat från HTC One X
Dalepark modifierade jag så man lättare tar den från cykelvägen i sydvästra hörnet men lekplatsen nu utanför zonen.

Hoopzone har jag en fråga om. Det är väl bara staket från ett håll dvs ut mot den större Österängsgatan? Mot Sveavägen är det väl öppet eller har de satt upp staket där nyligen dvs efter google streetview bilderna togs? Kanske kan redigera zonen lite ändå men den verkar ju inte vara instängslad iaf.
MTB
Posts: 14
Joined: 19 Nov 2011 08:14
Country: Sweden

Sv: Örebro - Felanmälan

Post by MTB »

Det är staket runt hela den ytan även mot Svea... Öster om slussgatan går en en liten cykelväg diagonalt efter en liten Å mot Oskarsvägen där passar zonen bättre kanske?


Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Sv: Örebro - Felanmälan

Post by Wallen »

MTB wrote:Det är staket runt hela den ytan även mot Svea... Öster om slussgatan går en en liten cykelväg diagonalt efter en liten Å mot Oskarsvägen där passar zonen bättre kanske?


Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
Precis där jag tittade på att lägga zonen... så nu är zonen flyttad och har även bytt namn...
skogarna
Posts: 1
Joined: 24 Sep 2012 13:47
Country: Sweden

Re: Örebro - Felanmälan

Post by skogarna »

Jag håller med om Hagabyzone, den känns alldeles för privat. Var förbi där senast i lördags men vågade mig aldrig in då det var en hel del folk ute och arbetade i sina trädgårdar.
Kan inte den zonen flyttas ca 1-200m nordväst till skogspartiet/cykelvägen söder om motorvägen istället?

Gillar flytten av Boglund. :)
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Örebro - Felanmälan

Post by Wallen »

skogarna wrote:Jag håller med om Hagabyzone, den känns alldeles för privat. Var förbi där senast i lördags men vågade mig aldrig in då det var en hel del folk ute och arbetade i sina trädgårdar.
Kan inte den zonen flyttas ca 1-200m nordväst till skogspartiet/cykelvägen söder om motorvägen istället?

Gillar flytten av Boglund. :)
Hagabyzon kommer jag inte flytta då det trots allt är allmän gräsmatta vad jag förstått. Nu är dessutom zonen så stor att man inte behöver stå precis vid någon häck för att ta zonen utan det borde gå bra 20-30 meter ifrån tomtgräns. Om någon frågar vad du gör kan du ju passa på att göra lite reklam för turf ;)
Locked

Return to “Örebro”