Västra Götaland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by Wallen »

ramzes wrote:http://turfgame.com/map/VaelenZone ligger så att man till ornitologernas skräck skrämmer bort allehanda fåglar som finns bland vassen och på stranden. Själv är jag mest sommarturfare, men tar man zonen på vårkanten är det stor sannolikhet att man stör de häckande fjäderfäna.

Förslagsvis skulle zonen kunna flyttas till nordvästra hörnet på fotbollsplanen rätt över viken (1.) (det finns en stig runt denna planen) eller hundra meter norrut till grusplanen (2.).
Image
Zonen flyttad så man kan ta ett snack med fågelskådare och kanske få dom att spana efter zoner istället.
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by Wallen »

Div brozoner som nämnts av Cee och farbrorP har fått lite översyn.
coolacrille
Posts: 131
Joined: 03 Dec 2012 02:03
Country: Sweden

Re: Sv: Västra Götaland - Felanmälan

Post by coolacrille »

Uddaberg behöver flyttas. Just nu måste man stå mitt i slyet mellan cykelbanorna. Helst flytta den mer upp emot den övre banan. Det ger bäst flyt.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by embeoo »

Hmm, stämmer inte satellitbilden alls eller? Ser ju ut att ligga mitt över cykelbanan.
Och var ju en fin ormbunksdjungel på bilden i chatten :)

Alla kan inte ligga enkelt, samla mer support för det först isåfall. Kan hursomhelst inte göra något nu, telia tycker inte jag ska ha bredband så kan inte starta zonverktyget.
coolacrille
Posts: 131
Joined: 03 Dec 2012 02:03
Country: Sweden

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by coolacrille »

embeoo wrote:Hmm, stämmer inte satellitbilden alls eller? Ser ju ut att ligga mitt över cykelbanan.
Och var ju en fin ormbunksdjungel på bilden i chatten :)

Alla kan inte ligga enkelt, samla mer support för det först isåfall. Kan hursomhelst inte göra något nu, telia tycker inte jag ska ha bredband så kan inte starta zonverktyget.
Nä bilderna stämmer inte. Man måste gå ner i slyn för att ta den, och det är inte speciellt belönande när man har trampat uppför backen. Antingen 2m västerut(att föredra) eller 2m österut. Den går inte att ta från cykelbanan som det är nu.

EDIT: anledningen till att bilderna inte stämmer är att det är ett nytt villaområde som hela tiden byggs om.
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by embeoo »

Ingen skövdeturfare förutom coolacrille som hänger här, och har en åsikt?

Kan du rita lite i paint eller något hur cykelbanan egentligen går då? Själva husen har jag svårt att tro att de flyttats, och zonen går ju nästan till tomtgränserna.
coolacrille
Posts: 131
Joined: 03 Dec 2012 02:03
Country: Sweden

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by coolacrille »

embeoo wrote:Ingen skövdeturfare förutom coolacrille som hänger här, och har en åsikt?

Kan du rita lite i paint eller något hur cykelbanan egentligen går då? Själva husen har jag svårt att tro att de flyttats, och zonen går ju nästan till tomtgränserna.
Flytta den ett par meter västerut. http://i.imgur.com/R7litds.png Jag vet att det ser konstigt ut på kartan, men så är det i verkligheten.

EDIT: tjat funkar alltid härinne ;)
Last edited by coolacrille on 18 Jul 2013 11:13, edited 1 time in total.
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by embeoo »

Ok lär av detta alla, tjat funkar!

Men över gatan och tomten på andra sidan lär jag inte lägga. Jag har dragit lite i den, men fortfarande efter satelitbilden som inte stämmer, har inte förstått vars cykelvägen är i verkligheten.

Prova och rapportera.

UddaBerg
meekael
Posts: 9
Joined: 11 Jun 2013 00:06
Country: Sweden

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by meekael »

kanOtsakandu ligger på inhägnat område med en skylt "obehöriga äga ej tillträde"
Mappe fick desstom en tillsägelse av folk när han försökte ta den sist...

Förslag:
Image
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by embeoo »

Flyttad. KannotGoThere. Det vet du väl att jag aldrig skulle ta ett förslag sådär utan vidare ;)

Nu ligger den på något som ser ut som en pir, men antagligen är kommunens huvudavloppsledning eller något annat man inte får klättra på. Rapport tack!
Locked

Return to “Västra Götaland”