Västmanland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
kastrom
Posts: 62
Joined: 20 Sep 2012 08:11
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by kastrom »

Jag brukar ta redsquare på den norra trottoaren, väldigt lite trafik där.
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Velocipedryttaren »

Besökte HeatingZone som fått flytta sig lite, men en flytt till fyllnadsmassor precis vid infarten till en av landets större byggprojet som kommer att hålla på till hösten 2014 kändes inte så genom tänkt. En flytt väster ut där cykelbana från norr går under vägen och svänger runt och kommer upp till Sjöhagsvägen, syns lite dåligt kanske google earth. Den platsen anknyter kanske inte så mycket till zon namnet, man kan lägga zonen på cykelbanan sydväst vid infarten till Kraftverksområdet från Johannisbergsvägen det anknyter bättre till namnet.
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Jimo »

Jag kan inte se att zonen har flyttats!? Hursom tycker jag att det är svårt att ha en zon där av flera anledningar; stark ström som stör gps, nära bilvägen och nu en byggplats.
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Optimus »

EmmerdaleZone ligger efter flytten till största delen på någons privata tomt och infart... Den förra placeringen var bättre (denna är mer bilvänlig än den förra). Vad sägs om detta förslag (det gröna) ?Image
ImageImage
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Optimus »

SkullHill kräver att man cyklar ut på gräsmattan. Gräsmattan omges av bilväg. Bifogar 3 alternativ, ifall vi vill undvika gräset. De båda förslagen i övre och undre delen av bilden ligger på cykelbanor. Alternativet i vänstra delen kommer man förslagsvis till via vägen brevid men sedan är det klättringsbart (ej cykelbart, men enkel klättring) berg för att komma upp.

Image

Skulle man köra på alternativet till Vänster skulle zonen verkligen hamna på Skallberget och vi skulle dessutom kunna få in en zon här kanske... (På cykelväg)

Image
ImageImage
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Sv: Västmanland - Felanmälan

Post by SunYour »

Alternativet tull vänster förstår jag att du gillar... Det är väl så gott som hemma i din trädgård :-)

ScullHill ligger bra där den ligger tycker jag eftersom fastigheten är speciell till formen. Visserligen på gräs men aldrig sönderkört var jag vet...

Skickat från min Androidlur
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Sv: Västmanland - Felanmälan

Post by SunYour »

EmerdaleZone ligger väl på infarten till St Olofs Scoutkår som även hyser ett hotell eller liknande...

Skickat från min Androidlur
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by StarDust »

Heatingzone har flyttats enligt önskemål och bytt namn till OldHeat.

Trimmade KoloniZone för att flytta på EmmerdaleZone och få plats med en ny zon! Notera stigen som EmmerdaleZone ligger på.

SkullHill flyttad. Kliv av cykeln bara ^^
Ny zon tillkommen! Ibland händer det tyvärr att flyttar råder till vissas fördel. Gräsmattezoner ska vi dock undvika.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by SunYour »

StarDust wrote:Heatingzone har flyttats enligt önskemål och bytt namn till OldHeat.
Riktigt synd att den flyttades åt det där hållet. Det finns ju begränsat med tänkbara turer i öst-västlig riktning, samtidigt som järnvägen blockerar möjligheter till variation.
Nu känns den repan längs med sjöhagsvägen helt iskall.
Tidigare var det i alla fall en sista utväg, men nu är det mer en slumpzon utan vettig del i nån tur på cykel.

Fördelen är ju att det inte längre är någon drivein-zon längre och att man förmodligen slipper strul med GPSen...

Bättre placering, eller förslag på ny zon: http://i.imgur.com/oDt6jTq.png
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Sv: Västmanland - Felanmälan

Post by Optimus »

SunYour wrote:EmerdaleZone ligger väl på infarten till St Olofs Scoutkår som även hyser ett hotell eller liknande...
Det ser väldigt privat ut, men nu ligger den på andra sidan mot idrottshallen (vet dock inte om stigen finns kvar). Och 2 nya zoner i området !
ImageImage
Locked

Return to “Västmanland”