Västmanland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Sv: Västmanland - Felanmälan

Post by Velocipedryttaren »

Optimus wrote:
SunYour wrote:EmerdaleZone ligger väl på infarten till St Olofs Scoutkår som även hyser ett hotell eller liknande...
Det ser väldigt privat ut, men nu ligger den på andra sidan mot idrottshallen (vet dock inte om stigen finns kvar). Och 2 nya zoner i området !
Stigen syns nästan ;) men det kommer nog att fixa sig om någon vecka när zonen tagits ett par hundra gånger :lol:
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by SunYour »

Flytten av SkullHill blev inte alls bra. Zonen ligger precis intill hus, stod mindre än 10 meter från nyhängd tvätt i en meningslös brant
SkullHill skapades redan i turfs barndom och jag anser inte att sådana zoner ska byta plats helt och hållet, utan flyttas i nödfall och så kort sträcka som möjligt. Skapades i september 2010.

Zonen låg på gräs, men rakt igenom en naturlig genväg genom gräsrundeln.
Om den måste flyttas, så är det i såfall till den enda cykelvägen ut från den cirkelformade byggnaden vilket är rakt söderut.

Se karta för exempel

Image
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by SunYour »

Passar på att anmäla SwimHouse, ett nytt trevligt tillskott i zonfloran
Under det stora trädet på bilden så döljer det sig både ett gäng parkbänkar, men utgör samtidigt den naturliga platsen att stanna på eftersom det är ett krön precis där.
Ett nyp i den västra punken

Image
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by SunYour »

SmallDistrict ligger på en vildvuxen kulle precis utanför cykel och bilvägen intill. Vore ju trelvligt om den kunde göras större österut så den täcket cykelbanan också.

Dessutom ligger den väldigt ensligt och är i behov av zoner söder ut mot WoodNestPeak som ligger uppe i slalombacken, samt österut mot CrimeBerg. Det finns i båda fallen viadukter där zoner skulle kunna finnas placerade....

För att knyta ihop detta område med zonerna på andra sidan svartån, vore det ypperligt med en zon uppe på billstabron
Visserligen ligger zonen SvartåBron där, men den utgör en rejäl omväg samt ger en hel del höjdmeter som få gör sig besväret att ta.
En zon precis vid östra brofästet bjuder in fler att ta den annars zonlösa sträckan över bron.

Exempel
http://i.imgur.com/NoQ6JhS.png
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Jimo »

Zoner där gräsmattan börjar bli spårig, lerig och t.o.m så pass förstörd att den behöver repareras pga turfande ska naturligtvis flyttas. Skullhill hade inte de problemen på sin ursprungliga plats. Jag tycker att flytten var förhastad.

Swimhouse +1

SvartåBron. Förslag fanns att den skulle ligga över norrleden (stora vägen på bron) men det nekades pga trafiksäkerhetsskäl och bilturf. Turfare har ansvar för hur de uppträder och att stanna bilen för att ta zonen är oansvarigt. Jag tycker den kan ligga över hela den stora bron.
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Optimus »

Jag tycker att platsen SkullHill ligger på nu är intressant både ur historisk synpunkt (det finns gamla hällristningar (jag har inte sett dem, men det har skrivits om dem) i närheten och det antas att Västerås centrum har legat här en gång i tiden för jättelänge sedan) och för att det är ett alternativ för den som kommer från HiddenPark och vill mot RocklundaZone.
(Jo, jag bor nära - lite närmare än någon bor TrainSpot men inte lika nära som någon annan bor till TenthZone.)

Det kanske är jobbigt att stiga av cykeln ? ;-) Jag kan berätta att vägen upp för berget tas av många icke turfande varje dag - från folk som bor i Rundeln till skolelever och hundrastare.

Jag tycker ofta att det känns "sådär" att styra ut cykeln på gräsmattan på det ursprungliga stället då det känns som man har många ögon på sig från fönstren...

Men om ni nu inte orkar ta den (SunBerg och KillerZone måste vi ju omgående flytta sedan !) så kan väl ett alternativ vara den gröna placeringen. Cykelvänligt, ej bilvänligt, på berget, i "Rundeln". Låter det OK, klarar sig också från den nya zonen. (Men för mig kan den också ligga kvar... ;-) )
Image
ImageImage
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Jimo »

Flytt till förslag/disussionstråden?
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by StarDust »

Jag måste säga att jag håller helt med wanwa om att det pågår lite väl mycket pillförslag här att en zon ska sträckas ut någon meter utan att det egentligen spelar någon roll och att alla zoner inte ska tas utan att behöva kliva av cykeln. Resterande åsikter från wanwa från ovannämnda inlägg håller jag mig dock neutral över.

Vad gäller SmallDistrict så skulle jag vilja veta hur slitaget på gräsmattan ser ut innan jag gör någon förändring så vi undviker felflytt eller förändringar på zonen i onödan, ta gärna en bild!

Svartåbron tycker jag ligger bra till, möjligtvis kan den göras en liten aning större om folk upplever att den är svår att ta. Men här refererar jag till ovan nämnda punkt, att alla zoner ska inte ligga på en enkel rak väg till nästa zon.

Och har vi det här med SkullHill som tydligen blev katastrof. Det som Optimus försslog på på satellitbilden ovan var faktiskt en punkt som jag funderade på att flytta zonen till men kunde inte riktigt se något på grund av saker i vägen i street view. Kan det vara en kompromiss?

Jag vill avsluta med att säga att denna tråd är till för felanmälningar och inte zonförslag så jag skulle uppskatta om vi kunde hålla det rent från det :)
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 372
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Westeras »

StarDust wrote:Vad gäller SmallDistrict så skulle jag vilja veta hur slitaget på gräsmattan ser ut innan jag gör någon förändring så vi undviker felflytt eller förändringar på zonen i onödan, ta gärna en bild!
inget slitage alls på den kullen. Den är lite vildvuxen och det är nog bara turfare som tänker på att den existerar :)
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Optimus »

Det nya kompromissförslaget på SkullHill: http://www.hitta.se/karta?ref=start#var ... ing=290.03

Bakom det lilla huset och handikapp-parkeringen alltså. (Om du ville se det i "StreetView".)
ImageImage
Locked

Return to “Västmanland”