Skåne - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Skåne - Felanmälan

Post by Kingslayer »

OK. Om det är Policy så bör de flesta utökas till trottoar/cykelväg. Jag anser dock följande inte behöver/bör ändras:

CampZone: skulle förlora sin charm, kan ändå inte tas med cykel
BjuvZone: Den kan tas på asfalten mitt i zonen.
GustavFrame: man måste gå av och kliva över den låga muren för att ta den om man kommer de naturliga vägarna från andra zoner.
Hawthorn: Ängsmark
HighStonePark: täcker redan cykelväg
MarchZone: ligger på gång/cykelväg.
OldTennis: utmaning på vintern!

:)
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Skåne - Felanmälan

Post by Spix »

Snusmumriken wrote: Zoner som bör justeras:
BjuvZone - Utvidga i väst, norr och öst så att G/C finns inom zonen. Alternativt lägg den strax norr om nuvarande zonplacering över "triangeln" inklusive över G/C runtom "triangeln".
Zonen ser ut att ligga över någon form av asfalterad eller grusyta. Finns det någon anledning till att man inte kan eller bör ta den därifrån (lekplats etc.)? I annat fall ser jag ingen anledning att flytta ut den.

FrameLess - Utvidga zonen utanför gräsytan - ja, fast att det blir till bilvägar in till husen! Det är även ett turistområde och gräsytor där bör inte förstöras!
Zoner över bilvägar är inte så kul. Jag flyttade istället ner zonen några meter till parken framför hotellet (?).

GustavFrame - Utvidga åt väst, norr och öst så att G/C finns inom zonen.
Flyttade in den över cykelbaneskorsningen och krympte den samtidigt något (den var enorm).

Hawthorn - Utvidga runtom så att G/C finns inom zonen.
Flyttad över västra cykelbanan.

HighStonePark - Utvidga till att täcka lite mer över G/C i öster.
Täcker cykelbanan lite bättre.

HighQueen - Utvidga i väst och norr så att G/C finns inom zonen.
Täcker nu norra cykelbanan

LostZone - Flytta österut så den ligger över G/C.
Krympt och flyttad över cykelbanan.

MarchZone - Utvidga att innefatta G/C i väst och sydväst och eventuellt även nordost.
Går att ta från allén i mitten och behöver inte åtgärdas.

PrinsensPark - Såg ut att ligga på G/C, men jag hade problem att ta precis på G/C så den kanske kan utvidgas något åt både väster och öster så det verkligen inte är några problem att ta zonen från G/C.
Något breddad åt väster

StudyZone - Utvidga runtom så att G/C finns inom zonen.
Omformad så att den täcker cykelbana

VideoStairs - Liten zon som var svårtagen. GPS-problem mellan husen? Kanske kan förlängas upp mot gata/parkering i sydost och även breddas att ligga något in över husen åt nordost och sydväst?
I minsta laget, men svår att göra några jätteändringar på. Förstorade lite i två riktningar så får vi se om det hjälper något.

VangaPark - Flytta lite norrut så zonen verkligen når över G/C. Fast då närmar den sig lekplatsen så kanske bättre att då även flytta zonen något västerut. (OBS! Heter egentligen VångaPark, men kunde inte länka med å i namnet)
Flyttad en liten bit från lekplatsen och täcker nu cykelbanan bättre.

WhisperZone - Utvidga runtom så att G/C finns inom zonen.
Omformad och täcker cykelbanan

----
Zoner man kan tänka efter varför de är där de är innan eventuell justering/flytt:
Campzone - På gräsyta vid kulle. Skulle den vara uppe på kullen? Är det viktigt? - Skulle kunna flyttas till G/C-korsningen något österut.
Kullen är sannolikt tänkt som zonens utmaning . Ingen åtgärd.

OldTennis - Trist placering! Hur funkar den på vintern?… Cykelkorsning finns i nordväst.
Är det en tennisbana som används så kan det bli aktuellt med flytt, men namnet antyder att det inte är så. Hur ser det ut i verkligheten?

RagnWalla - Vad vill man med denna? Visa grillplatsen? I så fall ok, men annars finns G/C-korsningar i närheten att lägga zonen.
Inget egentligt fel på placeringen, men zonen var i minsta laget och onödigt komplicerad form så den täcker nu även själva grillplatsen.

SkaraZone - Vad vill man med denna? Mullezon eller finns det något mer att se som jag missade? Alternativ placering vore över G/C strax söder om nuvarande zonplacering.
Ser ut at vara tänkt som en Stadsmullezon. Ingen åtgärd i nuläget.

Sosvalley - Inte mycket att göra åt då den ligger inringad av bilvägar, men är troligen lite trist att ta på vintern. Kan man ändå justera ut den något för att underlätta för cyklister? (OBS! Heter egentligen Sösvalley, men kunde inte länka med ö i namnet)
Drog den lite västerut så att den bör vara möjlig att ta från stigen som går utmed dess kant.
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Skåne - Felanmälan

Post by Kingslayer »

Spix wrote:
OldTennis - Trist placering! Hur funkar den på vintern?… Cykelkorsning finns i nordväst.
Är det en tennisbana som används så kan det bli aktuellt med flytt, men namnet antyder att det inte är så. Hur ser det ut i verkligheten?
Nope. Rävar, kaniner, turfare och en och annan mopedburen ungdom häckar här. Zonen är perfekt som den är.
Last edited by Kingslayer on 18 Apr 2013 22:43, edited 1 time in total.
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Skåne - Felanmälan

Post by Kingslayer »

Spix wrote: BjuvZone - Utvidga i väst, norr och öst så att G/C finns inom zonen. Alternativt lägg den strax norr om nuvarande zonplacering över "triangeln" inklusive över G/C runtom "triangeln".
Zonen ser ut att ligga över någon form av asfalterad eller grusyta. Finns det någon anledning till att man inte kan eller bör ta den därifrån (lekplats etc.)? I annat fall ser jag ingen anledning att flytta ut den.
Här är oftast tomt, i bland är det en och annan skateboardist här (zonen är en väldigt liten "halfpipe") men det är mycket ovanligt och kan tas utan att störa ynglingarna. Ej känslig på samma sätt som en lekplats.
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Skåne - Felanmälan

Post by Kingslayer »

Spix wrote: FrameLess - Utvidga zonen utanför gräsytan - ja, fast att det blir till bilvägar in till husen! Det är även ett turistområde och gräsytor där bör inte förstöras!
Zoner över bilvägar är inte så kul. Jag flyttade istället ner zonen några meter till parken framför hotellet (?).
Mycket bra, här borde den ha legat från första början. För turistande turfare behöver vi en till strax nordost vid Ramlösa Källa också (den cirkulära ytan).
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Skåne - Felanmälan

Post by Kingslayer »

Kingslayer wrote:KnisChurch är en obehaglig zon att ta. Den ligger mitt i minneslunden med mycket nya gravar/minnesmärken och många sörjande. Känns inte bra att stå och fibbla med en mobil där. Föreslår flytt till Östra ingången där det är mer gamla gravar (blått nedan).
knischurch.jpg
Glöm inte denna.
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Skåne - Felanmälan

Post by Spix »

Kingslayer wrote:KnisChurch är en obehaglig zon att ta. Den ligger mitt i minneslunden med mycket nya gravar/minnesmärken och många sörjande. Känns inte bra att stå och fibbla med en mobil där. Föreslår flytt till Östra ingången där det är mer gamla gravar (blått nedan).
Zoner får inte täcka varesig gravar eller minneslundar överhuvudtaget, så därför faller både nuvarande placering och ditt förslag tyvärr bort. Jag flyttade den istället till gräsmattan strax utanför kyrkogården.
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Skåne - Felanmälan

Post by Kingslayer »

Spix wrote: Zoner får inte täcka varesig gravar eller minneslundar överhuvudtaget, så därför faller både nuvarande placering och ditt förslag tyvärr bort. Jag flyttade den istället till gräsmattan strax utanför kyrkogården.
Funkar också. Tack.
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Skåne - Felanmälan

Post by Kingslayer »

Vi fick lite nya zoner i Helsingborg i helgen, alla utom en mycket bra. ArrowMeadow ligger mitt över en lekplats. Föreslår att den flyttas till södra ingången så den täcker ingången och bara delvis bollplanen. Se bifogad bild.
ArrowMeadow.jpg
ArrowMeadow.jpg (75.53 KiB) Viewed 5112 times
I övrigt utgår vi från att den nye, men mycket eminente zonutläggaren inom en snar framtid kommer täppa till de kvarvarande flagranta turfhålen i stadsbilden. :D
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Skåne - Felanmälan

Post by Spix »

Kingslayer wrote:Vi fick lite nya zoner i Helsingborg i helgen, alla utom en mycket bra. ArrowMeadow ligger mitt över en lekplats. Föreslår att den flyttas till södra ingången så den täcker ingången och bara delvis bollplanen. Se bifogad bild.

I övrigt utgår vi från att den nye, men mycket eminente zonutläggaren inom en snar framtid kommer täppa till de kvarvarande flagranta turfhålen i stadsbilden. :D
Kul att höra att de flesta nya zoner blev bra :)
ArrowMeadow ska åtgärdas enligt förslag asap. Just nu är tyvärr zonredigeringsverktyget nere för underhåll, men räkna med att det fixas under kvällen.

Jag håller ögonen på Helsingborg och tycker aktiviteten ser bra ut. Det är inte alls omöjligt att det droppar in några ytterligare nya zoner inom en inte alls för avlägsen framtid. Har ni några förslag på bra/intressanta platser ni tycker förtjänar en zon så är det läge att pusha lite för dessa nu i förslagstråden. Gärna med bilder och motiveringar.
Locked

Return to “Skåne”