Skåne - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Skåne - Felanmälan

Post by Kingslayer »

Blabert wrote:
Kingslayer wrote:ConfZone i Östra Göinge (vid sjön Immeln) ligger helt puckat på en ful och intetsägande ogräsåker. 50 meter norrut på gräsplanen utanför konferenscentret finns stort antal intressanta stenskulpturer med lokal förankring (svart diabas) utställda. Det är publik access till denna gräsplan. Zonen bör omgående flyttas till glädje för alla turfare som tar den. Det ger ingen som helst mening att ha den där den är idag när detta kulturella alternativ finns runt hörnet.
confzon.jpg
Taget, tack.
Bra jobbat Blabert!
ahotik
Posts: 36
Joined: 18 Jun 2012 10:14
Country: Sweden

Re: Skåne - Felanmälan

Post by ahotik »

Blabert wrote: Tack, slarvigt placerad av mig.. Nu bättre och med plåster på såren :-)
Ojoj! Man tackar! Mycket bra gjort! :)
Image
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Skåne - Felanmälan

Post by Kingslayer »

Nya zonen "BuildHill" i Osby behöver flyttas, hela det området mellan husen är lekplats (det räcker alltså inte att flytta den några meter). Zonen var mycket obehaglig att ta eftersom man dessutom måste stå inne bland träden för att ta över den.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Skåne - Felanmälan

Post by Blabert »

Kingslayer wrote:Nya zonen "BuildHill" i Osby behöver flyttas, hela det området mellan husen är lekplats (det räcker alltså inte att flytta den några meter). Zonen var mycket obehaglig att ta eftersom man dessutom måste stå inne bland träden för att ta över den.
Flyttad och omdöpt till UggleZone, måste dock fortfarande in i skogen...
Image
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Skåne - Felanmälan

Post by Kingslayer »

Blabert wrote:
Kingslayer wrote:Nya zonen "BuildHill" i Osby behöver flyttas, hela det området mellan husen är lekplats (det räcker alltså inte att flytta den några meter). Zonen var mycket obehaglig att ta eftersom man dessutom måste stå inne bland träden för att ta över den.
Flyttad och omdöpt till UggleZone, måste dock fortfarande in i skogen...
Tack. Har inget mot att stå i skog så länge folk inte tror jag smyger på deras ungar.
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Skåne - Felanmälan

Post by mortuus »

Den nya zonen CranePier i Malmö var ju en besvikelse att gå till, det är stängsel runt zonen, känns absolut inte ok att man ska in där varken på dagen eller natten som tremorbalk gjorde detta kan bara ge Turf dåligt rykte om vi ska ha massa folk som ska in där. Troligen kommer det se ut så slutet mot året om inte längre så denna bör flyttas tycker jag för som den ser ut nu är det ingen trevlig zon.

http://i49.tinypic.com/1gsllt.jpg
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Sv: Skåne - Felanmälan

Post by Zontjuven »

Oj, ett vägbygge...
Flyttad
Tack för rapporten.

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2
Fd världsmästare i TURF
sirtacitus
Posts: 2
Joined: 11 Nov 2012 18:16
Country: Sweden

Re: Skåne - Felanmälan

Post by sirtacitus »

StaffansBBQ borde flyttas en bit. Som den ligger nu ligger den rakt norr om hagelskyttebanan. Dvs med lite otur regnar det hagel över zonen. Som bonus är den "normala" vägen in på området stängd med hög stängsel grind(för att man inte skall kunna ta sej in på skyddsområdet runt skjutbanan). Tar man sej ändå in den vägen är man definitivt i fara ett par hundra meter längs den vägen.

Mitt förslag är att flytta zonen ett par hundra meter västerut till SHS racingbanan precis vid rondellen där de kör nitroladdade radiostyrda bilar fort som fan :-)
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Skåne - Felanmälan

Post by Zontjuven »

sirtacitus wrote:StaffansBBQ borde flyttas en bit. Som den ligger nu ligger den rakt norr om hagelskyttebanan. Dvs med lite otur regnar det hagel över zonen. Som bonus är den "normala" vägen in på området stängd med hög stängsel grind(för att man inte skall kunna ta sej in på skyddsområdet runt skjutbanan). Tar man sej ändå in den vägen är man definitivt i fara ett par hundra meter längs den vägen.

Mitt förslag är att flytta zonen ett par hundra meter västerut till SHS racingbanan precis vid rondellen där de kör nitroladdade radiostyrda bilar fort som fan :-)
Synd att dom som lägger förslagen inte har kännedom om såna här saker...
Flyttad och bytt namn till SHSzone, tack för rapporten
Fd världsmästare i TURF
Eliotta
Posts: 25
Joined: 06 Oct 2012 15:35
Country: Sweden

Re: Skåne - Felanmälan

Post by Eliotta »

Zonen Falsterlive i Falsterbo ligger i havet. Jag stod längst ut på stranden och var en eller ett par meter ifrån zonen och eftersom havsvattnet såg ut som slush ice kände jag inte för att kliva ner i det. Jag frågade Kingenin hur han lyckats ta den och han bekräftade att den även då låg ca en meter ut i vattnet. Jag anser att den behövs flyttas eftersom den ligger på ett sandrev som ständigt ändrar form tack vare vågorna.

Nytt förslag skulle kunna vara några meter längre in på revet där man på satellitbilden ser att det växer gräs, men allra helst skulle jag se att zonen flyttas från revet. Detta av den enkla anledningen att hela området är förbjudet att beträda mellan 1/2-31/10 varje år eftersom det är naturreservat som är skyddat för sälar. Detta gör att man har 3 månader om året på sig att ta zonen och det tycker jag är lite väl lite, det gynnar få. Nytt ställe för zonen som jag föreslår är en bit norrut vid Falsterbos fyr. Där får man gå året om.
Vill ni inte flytta zonen från revet utan tycker att det är OK att den bara kan tas 3 månader om året bör ni iaf flytta in den lite så man slipper vada, eftersom dessa tre månader är november, december och januari och vattnet är således väldigt kallt att vada/ bada i.
Locked

Return to “Skåne”