Skåne - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Skåne - Felanmälan

Post by Arias »



Här kan ni felanmäla zoner som tillhör Skånes region


Image
User avatar
unikum71
Posts: 28
Joined: 08 Sep 2011 14:25
Country: Sweden
Location: Skåne

Re: Skåne

Post by unikum71 »

Tycker zone Karpbridge i Kristianstad kan förbättras. Den är för det första väldigt smal jämfört med andra zoner och halva zonen ligger över vattnet. Sen vet jag inte om där är nåt som stör gps:en för jag får stå på andra sidan gatan och i östra hörnan av bron för att kunna ta zonen. Dvs flera metrar ifrån zonområdet. Bäst är det att stå mitt i gatan men det är inte så lämpligt under rusningstrafiken.
Förslag: öka zonens område så den täcker hela bron. Den blir då även ungefär lika stor som de flesta andra zoner.
HTC Desire, Oxygen 2.2.2 (Android 2.3.5)
unikum71 at gmail dot com

Image
Image
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Skåne

Post by tomtebloss »

unikum71 wrote:...Förslag: öka zonens område så den täcker hela bron. Den blir då även ungefär lika stor som de flesta andra zoner.
Done!
User avatar
unikum71
Posts: 28
Joined: 08 Sep 2011 14:25
Country: Sweden
Location: Skåne

Re: Skåne

Post by unikum71 »

Det var snabbt jobbat!

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
HTC Desire, Oxygen 2.2.2 (Android 2.3.5)
unikum71 at gmail dot com

Image
Image
gurubashi
Posts: 256
Joined: 14 Apr 2011 06:44
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Skåne

Post by gurubashi »

GustavFrame i Helsingborg är enligt en diskussions på Turfs facebooksida numera ett hyreshus. Det syns inte på kartan men med streetview hos google och hitta.se så ser man parken i lite olika skeden av avspärrningar.

En planeringskarta på helsingborg.se visar faktiskt de nya husen inritade mitt i det som idag är zonen. Det är bara precis den gräsplätt som utgör zonen som är bebyggd, allt annat grönt omkring är fortfarande ok.

En ny bra placering är rakt söderut, bara precis söder om den cykelväg som idag utgör södra zongränsen. Dvs nuvarande zons sydkant kan mycket väl utgöra nya placeringens norra kant. Alternativt den lilla böjen direkt sydöst om nuvarande placering som också innehåller en liten minisjö.
Image
Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Skåne

Post by Thunell »

gurubashi wrote:GustavFrame i Helsingborg är enligt en diskussions på Turfs facebooksida numera ett hyreshus. Det syns inte på kartan men med streetview hos google och hitta.se så ser man parken i lite olika skeden av avspärrningar.

En planeringskarta på helsingborg.se visar faktiskt de nya husen inritade mitt i det som idag är zonen. Det är bara precis den gräsplätt som utgör zonen som är bebyggd, allt annat grönt omkring är fortfarande ok.

En ny bra placering är rakt söderut, bara precis söder om den cykelväg som idag utgör södra zongränsen. Dvs nuvarande zons sydkant kan mycket väl utgöra nya placeringens norra kant. Alternativt den lilla böjen direkt sydöst om nuvarande placering som också innehåller en liten minisjö.
Du har väl rätt att ändra dåliga zoner? ;)
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Skåne

Post by tomtebloss »

gurubashi wrote:GustavFrame...

...En ny bra placering är rakt söderut, bara precis söder om den cykelväg som idag utgör södra zongränsen. Dvs nuvarande zons sydkant kan mycket väl utgöra nya placeringens norra kant...
...och så fick det bli.
Tooker
Posts: 12
Joined: 16 Feb 2012 23:08
Country: Sweden

Re: Skåne

Post by Tooker »

Hallojs har en lite halv tveksam zone i Hässleholm.

Hässleudde

Den verkar ha hamnat lite snett.
Den ligger utanför rastplatsen, å jag fick gå i träsk å på is som sprack hela tiden.
skulle föreslå att den läggs i själva rastområdet istället.
Vet inte hur den platsen kommer att se ut när isen smälter.
Risk för att man kan fastna i sump , vass, träsk, å vatten.
Antingen lägg ner den i den lilla öppningen som finns där , där själva gångstigen finns (det vita på kartan)
Eller flytta hela zonen några meter ut över havet, så den täcker utsikts punkten som finns där . (längst ut på den vita gången)

Det var ett rent helsike att köra till den med en liten bil på geggia traktor vägar, med is som sprack när man körde. men det var kul med lite racing.
Jekla GPS som tog den vägen, när jag körde där ifrån fanns det mycket enklare vägar å köra
haha
Turfar på en Samsung Galaxy Nexus
Image
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Skåne

Post by tomtebloss »

Tooker wrote:...Hässleudde...
Antingen lägg ner den i den lilla öppningen som finns där , där själva gångstigen finns (det vita på kartan)
Eller flytta hela zonen några meter ut över havet, så den täcker utsikts punkten som finns där . (längst ut på den vita gången)
Hoppas det där blev som du tänkt?
Tooker
Posts: 12
Joined: 16 Feb 2012 23:08
Country: Sweden

Re: Skåne

Post by Tooker »

Kollar i appen nu.
Det ser helt perfekt ut.

Då kan man gå på bryggan ut å ta zonen, så man får se lite av utsikten där.
eller så kan man ta den precisi kanten om man vill tjäna 5 sekunder . haah .

bra jobbat.
Tackar
Turfar på en Samsung Galaxy Nexus
Image
Locked

Return to “Skåne”